Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tellers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tellers

    Ik hoop dat ik in de juiste discussie zit.
    Ik wil het volgende vragen, ik lees al wel eens er zijn zoveel bv 3000 schoots gedaan met het toestel. Nu de vraag is waar kan men dat terug vinden dat aantal??.
    Sorry dat e vraagstelling als dom overkomt maar als ge het niet weet moet je het vragen he

    dank u

  • #2
    Re: tellers

    Met software zoals Opanda.
    Nu... een en ander hangt af van het merk, want ik heb de indruk dat het bij Nikon makkelijker is dan bij Canon. Over andere merken kan ik me niet eens uitspreken.
    Een en ander hangt ook af van het platform; voor Mac heb je andere software dan voor Windows.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: tellers

      Moet je dan je camera aan de computer hangen?
      Ik ben geen voorstander van bijkomende software op je camera te zetten.
      Want ik denk dat je dikke miserie hebt, als daar virussen mee binnen sluipen.

      Bij mijn nikon is het simpel: de naam van de bestanden geeft aan het hoeveelste bestand het is dat opgenomen werd, dus de hoeveelste klik.
      Ik heb het zo ingesteld dat het mooi verder telt, ook na formatteren geheugenkaart.
      De teller (en dus naam van de bestanden) gaat tot 9.999.
      Dan begint hij terug bij nul.
      Last edited by Control-Z; 25 april 2012, 09:27.

      Comment


      • #4
        Re: tellers

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Moet je dan je camera aan de computer hangen?
        Ik ben geen voorstander van bijkomende software op je camera te zetten.
        Want ik denk dat je dikke miserie hebt, als daar virussen mee binnen sluipen.

        Bij mijn nikon is het simpel: de naam van de bestanden geeft aan het hoeveelste bestand het is dat opgenomen werd, dus de hoeveelste klik.
        Ik heb het zo ingesteld dat het mooi verder telt, ook na formatteren geheugenkaart.
        De teller (en dus naam van de bestanden) gaat tot 9.999.
        Dan begint hij terug bij nul.
        je moet je camera nergens aanhangen en er nergens extra software op zetten.

        gewoon je foto uploaden op een site als myshuttercount.com. Die werkt perfect voor Nikons. Met andere camera's moet je een beetje zoeken naar sites die je merk ondersteunen. Google weet raad.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: tellers

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          je moet je camera nergens aanhangen en er nergens extra software op zetten.

          gewoon je foto uploaden op een site als myshuttercount.com. Die werkt perfect voor Nikons. Met andere camera's moet je een beetje zoeken naar sites die je merk ondersteunen. Google weet raad.
          OK bedankt voor de tip.

          Comment


          • #6
            Re: tellers

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            je moet je camera nergens aanhangen en er nergens extra software op zetten.

            gewoon je foto uploaden op een site als myshuttercount.com. Die werkt perfect voor Nikons. Met andere camera's moet je een beetje zoeken naar sites die je merk ondersteunen. Google weet raad.
            Ik heb dit gedaan maar de uitslag die ik kreeg kan volgens mij nooit kloppen. Ik twijfel dus aan de betrouwbaarheid van dit programma.

            Comment


            • #7
              Re: tellers

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Ik heb dit gedaan maar de uitslag die ik kreeg kan volgens mij nooit kloppen. Ik twijfel dus aan de betrouwbaarheid van dit programma.
              Waarop baseer jij je?

              test met verschillende bewijst mij dat het wel klopt

              vs
              myshuttercount.com
              = juist


              Maar shutter kan ook eens gerepareerd geweest zijn en dan kan die terug gerest zijn, dus waarde om dit te weten = 0


              edit, zoek ook een op forum staat hier vol info over
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #8
                Re: tellers

                Ik heb mijn camera 5 jaar en ik gebruik hem zeer regelmatig. De telling die dit ptogramma opleverd is volgens mij veel te laag.

                Comment

                Working...
                X