Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 vs. Canon 18-55 -- concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75 vs. Canon 18-55 -- concertfotografie

    Ik vraag mij af wat de beste lens zou zijn voor fotos te trekken op een evenement (ik moet fotos trekken van de DJs): de Tamron 28 75mm f/2.8 of de Canon EF-S 18 55mm f/5.6 ?

    De omstandigheden zijn duidelijk: weinig licht en bewegende objecten (de DJs). Ik twijfel vooral omdat de Tamron geen image stabilisation heeft en ik heb gemerkt dat ik toch niet zo'n vast hand heb (zeker niet bij langere sluitertijden). Maar ik heb te weinig ervaring om te weten of dit echt zo'n groot probleem is?

    De tamron zou wel handiger zijn omwille van zijn grotere zoom en zijn grotere F-waarde. Iemand ervaring met één van beide lenzen voor dergelijke omstandigheden?

    En dan nog een klein vraagje: is het aan te raden om lenzen te wisselen in "disco's" ? Uiteraard niet in het midden van het publiek maar ik denk dan vooral aan stof en vocht

    Alvast bedankt!
    Canon Eos 400D + Tamron 28 75mm f/2.8 + 50mm f/1.8
    http://photos.steffvc.com

  • #2
    Re: Tamron 28-75 vs. Canon 18-55 -- concertfotografie

    Ik zou in elk geval de Tamron boven de kitlens preferen .

    Als gebruiker van dezelfde lens moet ik tevens wel bekennen dat zonder flits je met de 28-75 nog tekort gaat komen qua lichtsterkte . Ook de autofocus zal je soms parten spelen .

    Een stilstaande dj zal echter wel lukken .

    Groeten,
    Stefan
    EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75 vs. Canon 18-55 -- concertfotografie

      ik vrees dat ik de mening van stefan ga volgen

      bij low light begint de tamron toch wel wat te hunten, central focus point gaat daar wel het beste