PDA

Volledige versie bekijken : Das Pop @ grote markt Brugge I

Tiuri
15 april 2012, 14:13
http://imgur.com/gVDzd.jpg

Bij gebrek aan belgiumanalog.com
Eerste foto van de avond
Canon A-1 + FL 135mm f/2.8
@ 2.8, 400 ISO (FUJI superia, omzetting naar zwart-wit)

:G of :B ?

jaak56
15 april 2012, 18:30
prachtige plaat op alle vlakken

Tiuri
15 april 2012, 19:24
bedankt!

Red Falcon
16 april 2012, 18:24
Heel knappe prent.

Grtz, RF

PS: Begin binnenkort ook met analoog, ik hoop deze week mijn toestel te mogen ontvangen.

Tiuri
16 april 2012, 18:28
Welk toestel mag dat wezen? :)
bedankt trouwens!

Yourt
16 april 2012, 23:38
Ferm. Heb zelf een 33V (en nog een OM-10 en 2 Pentaxen). Steek meestal gelijk zwartwitfilm.

Red Falcon
17 april 2012, 09:08
Welk toestel mag dat wezen? :)
bedankt trouwens!

Nikon F4, maar ik moet nog 1 lensje kopen en dat zal de Nikkor AF-D 50mm f/1.4 worden.

@ Yourt, het is indeed de bedoeling enkel en alleen in Z/W te fotograferen.
Zelf afwerken ga ik niet doen, doka is al jaren geleden de deur uit en bovendien heb ik geen plaats voor een doka in te richten.

Grtz, RF

bouk
17 april 2012, 09:12
...G]http://i.imgur.com/La084.jpg[/IMG]

zie de opname hoor.
grt,bouk.

Tiuri
17 april 2012, 17:31
Oei, blijkbaar was ik niet ingelogd op mijn imguraccount, dan worden foto's na een tijdje verwijderd... wordt zometeen aangepast ;).

Ik steek er zelf ook in principe zwart-wit op, maar aangezien ik toch digitaal scan vind ik de voordelen van kleur steeds meer doorwegen.
De voordelen van zwart-wit liggen vooral bij analoge afmaking,
naar mijn mening dan, je kan ze toch nog omzetten naar zwart-wit
en je hebt subtielere grijstinten.
(maar over smaken en kleuren valt niet de discussieren natuurlijk)

F4... #kwijl# zalig dat nikon nog steeds de f-mount gebruikt, maar niet te betalen voor
mijn beperkte geldbeugel :green:

en de v-reeks van canon is me iets te modern :D het liefst '60-'70-'80 wat mij betreft

Yourt
18 april 2012, 07:32
Oei, blijkbaar was ik niet ingelogd op mijn imguraccount, dan worden foto's na een tijdje verwijderd... wordt zometeen aangepast ;).

Ik steek er zelf ook in principe zwart-wit op, maar aangezien ik toch digitaal scan vind ik de voordelen van kleur steeds meer doorwegen.
De voordelen van zwart-wit liggen vooral bij analoge afmaking,
naar mijn mening dan, je kan ze toch nog omzetten naar zwart-wit
en je hebt subtielere grijstinten.
(maar over smaken en kleuren valt niet de discussieren natuurlijk)

F4... #kwijl# zalig dat nikon nog steeds de f-mount gebruikt, maar niet te betalen voor
mijn beperkte geldbeugel :green:

en de v-reeks van canon is me iets te modern :D het liefst '60-'70-'80 wat mij betreft
Je wil geen "te moderne" camera, maar gaat toch geen analoog all the way? Kleurenfilm kan je ook zwartwit afdrukke in de doka en spelen met de grijstinten... maar dan moet je een kleurvergroter hebben (heb ik sinds enige tijd aangezien ze er mee naar je hoofd smijten de laatste tijd).
De reden om puur ZW te gaan zit in contrast, DR en ruisprestaties van het analoge filmpje. Het hele proces van ontwikkelen tot afdrukken op bariet tenslotte... mmmhhh...

Tiuri
18 april 2012, 12:27
Altijd al willen doen, maar geen tijd/geld voor met mijn schamele
zakgeld :p. Het is toch weer een investering, qua materiaal. Later,
na mijn studies misschien, als de prijzen tegen dan niet nòg maar
eens verdubbelen tenminste... Voorlopig dus nog laten ontwikkelen
en zelf scannen, komt op de lange duur duurder uit, maar je moet
het zien als huren tegenover kopen :D (dat maak ik mezelf wijs tenminste)

Tiuri
18 april 2012, 12:30
De reden om puur ZW te gaan zit in contrast, DR en ruisprestaties van het analoge filmpje.

Ziekte van mijn generatie dan waarschijnlijk :rolleyes:
digitaal bewerken voelt zekerder aan voor cybers, of maak ik mezelf dat ook wijs :clown:

Yourt
18 april 2012, 17:32
Ziekte van mijn generatie dan waarschijnlijk :rolleyes:
digitaal bewerken voelt zekerder aan voor cybers, of maak ik mezelf dat ook wijs :clown:

Ja... en als zakgeld speelt, wordt het al snel moeilijk. Ik stapte destijds over op diafilmpjes omdat dat in één gang ontwikkeld en klaar was en goedkoper... als je de goedkopere raampjes kocht. Is nu nog steeds zo. En een pak barietpapier, ontwikkelaar,...zijn nog eens extra kosten inderdaad. Maar het volledige procédé doorlopen geeft een creatief gevoel... je creëert immers helemaal zelf je foto.

Maar genoeg nu, deze scan is ook een mooi plaatje.