Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag tips eerste communieshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag tips eerste communieshoot

    hey iedereen
    graag had ik wat tips gekregen voor mijn eerste communieshoot daar ik een beginnende fotograaf ben
    ik heb slechts 2 lenzen eentje van 18-55 en eentje 55-200 welke gebruik ik het best
    en mijn toestel een nikon d5100
    de fotoshoot gebeurd op het strand

  • #2
    Re: graag tips eerste communieshoot

    Werk met uw 55-200 zou ik zeggen. Zorg voor een zo klein mogelijke scherpdiepte.
    Niet diafragma 11 of zo maar zet op F3.5 bij uitzomen zal ze gaan tot F5.6 dacht ik uw lens.Werk ik Raw+JPEG en liever één stop onderbelichten dan overbelichten. Wit is rap uitgebrand. Dat moet je vermijden.
    Bij volle zon als het kan zorg dat je geen harde schaduwen heb in het gezicht dus reflexiescherm zou handig zijn of inflitsen dat kan ook. En probeer creatief te zijn met uw camerastandpunt en uitsneden. Twee voorbeelden hier onder. Je moet ook wel een beetje kunnen werken met een grafisch programma voor uw kaartjes te maken.


    2 x Nikon Z6 met wat glas
    www.janvanginkel.be

    Comment


    • #3
      Re: graag tips eerste communieshoot

      Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
      Werk met uw 55-200 zou ik zeggen. Zorg voor een zo klein mogelijke scherpdiepte.
      Niet diafragma 11 of zo maar zet op F3.5 bij uitzomen zal ze gaan tot F5.6 dacht ik uw lens.Werk ik Raw+JPEG en liever één stop onderbelichten dan overbelichten. Wit is rap uitgebrand. Dat moet je vermijden.
      Bij volle zon als het kan zorg dat je geen harde schaduwen heb in het gezicht dus reflexiescherm zou handig zijn of inflitsen dat kan ook. En probeer creatief te zijn met uw camerastandpunt en uitsneden. Twee voorbeelden hier onder. Je moet ook wel een beetje kunnen werken met een grafisch programma voor uw kaartjes te maken.


      echt heel mooi hoor die laatste,

      Comment


      • #4
        Re: graag tips eerste communieshoot

        dank je voor de tips
        this aardig gelukt

        Comment

        Working...
        X