Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC scherm

    Hallo, weet niet goed waar deze vraag te plaatsen, maar doe hier een poging, Ik fotografeer regelmatig en bewerk soms de foto's, ik volg vanaf volgend schooljaar een 3 jaarlijkse cursus Photo shop (CS4) en film en monteer met pinnacle 15 ult. voorlopig nog in DV maar wens een HD camera aan te schaffen, nu wil ik een nieuw scherm aankopen, het aanbod is zeer groot (bij mijn PC boer "comtechnologie") . Wat is belangrijk? TFT of Led technologie groot scherm ? 20",24"tot zelfs 27" De refrech rate? de contrast verhouding? Het merk is misschien ook belangrijk i.v.m garantie. Wie kan mij wat licht in de duisternis geven, ik heb nu een samsung syncmaster P2270 maar die is lang en smal (16:9) en voor de paletten werkbalken bij photoshop toch wat klein, die wil ik dan maar op mijn tweede PC aansluiten(PC voor prutsen en spellen)

    alvast bedankt,

    R.B

  • #2
    Re: PC scherm

    Voor zo ver ik er iets vanaf ken zou ik zeggen een IPS Led-scherm, minimum 23".
    Maar ik denk zeker dat calibratie belangrijk is, zodat je steeds de juiste kleuren krijgt.

    Vaak genoemde merken zijn:
    -goedkoop (LG, Dell,...)
    -Duurder (Eizo, NEC,...)

    Technisch (contrast, helderheid, ..) ken ik er eigenlijk niks vanaf.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment

    Working...
    X