Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ronde van vlaanderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ronde van vlaanderen

    om de ronde van vlaanderen te trekken op welke bergen sta je het best en om hoelaat moet je daar al staan om plaats te hebben ?
    groetjes christoph

  • #2
    ik denk dat er in verschillende kranten zoiets staat als een "timetable" bv.vertrek 9.30 ,muur van Geeraatsbergen 14.30,enz..
    effe gegoogled http://www.rondevanvlaanderen.be/nl/
    Zelf heb ik een aantal jaar geleden eens een koers gevold voor junoren in de streek van w-vlaanderen en ik moet zeggen ge moet al goed uwe weg kennen om van de ene helling naar de andere te rijden,da is nen echte hekseketel (ge zult niet alleen zijn)
    Ge moet zien dat ge daar op tijd aankomt,nog een goede fotografeerplaats vinden,renners gepaseerd en in looppas terug naar den auto zo nen hele dag door.
    Alvast succes morgen.
    Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
    http://www.cyclingphoto.be

    Comment


    • #3
      Op de interessante bergjes, waar echt gekoerst wordt, zal het stroppen van het volk!!! Kijk maar eens hoeveel rijen dik er staan aan de muur, de bosberg...

      Comment


      • #4
        Niet te vergeten: DE KOPPENBERG!!!!!!!!
        Plaats Uw wagen op de N60 boven de koppenberg (grens Oudenaarde-Maarkedal) en ga te voet naar de helling.
        MDB-VL
        Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

        Comment


        • #5
          Ik volg reeds enkele jaren de voorjaarsklassiekers waaronder de ronde van Vlaanderen en het wordt ieder jaar een grotere heksenketel.
          Voor de RVV beperk ik mij tot de kasseistrook van Mater (ca. 13.30) en de Boigneberg (ca. 15.20), deze zijn beide heel goed te voet bereikbaar na het parkeren van de wagen een stukje buiten het parcours. Te voet van Mater naar de Boigneberg is ongeveer een klein uurtje stappen dus en je hebt ongeveer 2u. dus.
          Het valt tevens meer en meer op dat er nog heel weinig mensen zijn die op dat gebied enig respect tonen voor elkaar of enig geduld hebben.
          Indien je omtrent het parcours van de bergstreek nog vragen hebt, laat het maar weten.
          Groeten
          Dirk

          Comment


          • #6
            ok bedankt iedereen voor de informatie ,
            't zal wat zijn morgen ,enkel nog hopen dat het droog blijft

            Comment


            • #7
              Originally posted by mdb
              Niet te vergeten: DE KOPPENBERG!!!!!!!!
              Plaats Uw wagen op de N60 boven de koppenberg (grens Oudenaarde-Maarkedal) en ga te voet naar de helling.
              Op de Koppenberg staan de persfotografen zelfs in een afgebakende zone... 't zal zeker niet makkelijk worden morgen!
              Luc

              Comment


              • #8

                Ik heb het hier al eens gezegd: op de Kasteeldreef, net na de berendries heb je een heel lang stuk waar je ze heel goed ziet aankomen en waar nooit veel volk is. Een andere mooie plek is in Parike. Meer volk maar nog goed te doen.
                Of hier bij mij aan de deur

                Comment


                • #9
                  Hoi Pierewiet,

                  vanmiddag lekker achter de tv gezeten en volop genoten van de Ronde van Vlaanderen.

                  Ben benieuwd naar je foto's. Geef ff een link als je ze op het web hebt staan.

                  gr,

                  PAtrick

                  Comment


                  • #10
                    hallo ,eerst s'morgens op de markt van brugge bij de start gestaan en s' middags op de muur van geraardsbergen (wel aan de kant van de afdaling op 50 meter van de top)
                    http://canong3theissen.instantlogic.com/Home.ilx
                    hierop zie enkele foto's ,dubbelklikken op de foto,s ,dan verscherpen ze

                    Comment


                    • #11
                      het is weer duidelijk dat een invulflits toch wel nodig is
                      vind je ook ni ?
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Stond dus om 13.30 aan de Wolvenberg en had net voor het vertrekken nog de geheugenkaart gewist. De rest kan je waarschijnlijk wel raden... , geheugenkaart thuis in de kaartreader en dus........... geen foto's anno 2004.
                        Groeten
                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          das juist dirtyharry ,maar ik vraag me af of dat wel helpt als je op 30 meters ervan staat

                          Comment


                          • #14
                            Heb gisteren ook foto's getrokken tijdens de RVV,
                            met de Bigma maar zonder flits

                            http://www.pbase.com/golfy/root
                            Canon 1D
                            Canon D30 + grip
                            Canon 300 L f2.8
                            Bigma 50-500 f4/6.5
                            wit glas ...

                            Comment


                            • #15
                              @pierewiet: leuke foto's die van de ronde van vlaanderen
                              GO ON...BE A TIGER!!!

                              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                              Comment

                              Working...
                              X