PDA

Volledige versie bekijken : visitekaartjes

jvs
9 april 2012, 08:12
waar kan je online degelijke visitekaartjes bestellen, (absoluut geen vistaprint !)
welke je online kan aanmaken ?
ervaringen?

TrsH
9 april 2012, 08:32
waar kan je online degelijke visitekaartjes bestellen, (absoluut geen vistaprint !)
welke je online kan aanmaken ?
ervaringen?

wat is er mis met vistaprint?

gewoon eens vragen omdat ik van plan was hier kaartjes te laten maken.

MarkEL
9 april 2012, 08:57
Ik bestel mijn kaartjes ook eigenlijk altijd via Vistaprint.. Zijn toch prima?

Digipics357
9 april 2012, 09:27
Ja vraag ik me ook af, wat is er mis met Vistaprint, als je de juiste opties kiest heb je mooie kaartjes voor een zeer beperkt bedrag. Je moet maar is prijs vragen aan een drukker !

MVG, Jeff C.

david_ve
9 april 2012, 09:58
moo.com is ook vaak gebruikt, zeer goede kaartjes.
vistaprint is voor zijn prijs best ok

Blackletterday
9 april 2012, 10:11
Ik heb ooit eens Vistaprint geprobeerd maar dat vind ik maar pover van kwaliteit en ook te donker van print.

Ik ben wel heel tevreden over Print Concept:

http://www.printconcept.be/ (http://www.printconcept.be/benl?gclid=CLz51oi2p68CFawMtAodsHRkjg)

Mooie kaartjes, goede dikte en snelle levertijd! :G

jvs
9 april 2012, 11:22
ikzelf heb al laten printen bij vista print , ken vele mensen die er kaartjes van hebben , allerlei verschillende soorten...
ben van geen enkele tevreden , de kwaliteit is heel ver ondermaats, mijn kwaliteitseisen liggen helaas hoger dan wat vista kan bieden....

ik bekijk de andere opties even

bedankt!

jvs
9 april 2012, 11:23
Ja vraag ik me ook af, wat is er mis met Vistaprint, als je de juiste opties kiest heb je mooie kaartjes voor een zeer beperkt bedrag. Je moet maar is prijs vragen aan een drukker !

MVG, Jeff C.

prijs is niet zo van belang , de kwaliteit moet goed zijn, en betaal daar graag een prijs voor.

Digipics357
9 april 2012, 12:09
prijs is niet zo van belang , de kwaliteit moet goed zijn, en betaal daar graag een prijs voor.

- 1 Ontwerp een kaartje naar je eigen smaak en op de standaard afmetingen in Photoshop
- 2 Vermenigvuldig deze layout een aantal maal zodat je er een 30 X 40 cm afdruk kan mee vullen.
- 3 Laat deze een aantal malen afdrukken in het labo
- 4 Snij je kaartjes uit deze afdrukken

MVG, Jeff C.

Binnenuit
9 april 2012, 12:34
Ik ontwerp en druk ze zelf af. Waarom zou je er een groot aantal bij een drukkerij laten maken zodat je ze weer bij het oud papier kunt gooien wanneer er iets aan je gegevens veranderd moet worden zoals telefoonnummers: e-mail adres: website.

bouk
9 april 2012, 12:46
.......... Waarom zou je er een groot aantal bij een drukkerij laten maken zodat je ze weer bij het oud papier kunt gooien wanneer er iets aan je gegevens veranderd moet worden zoals telefoonnummers: e-mail adres: website.

klopt, heb er hier zo,n ruim 10.000 liggen die niet meer update zijn.
grt,bouk.

jvs
9 april 2012, 17:47
klopt, heb er hier zo,n ruim 10.000 liggen die niet meer update zijn.
grt,bouk.

ahum....10.000.......je zag het precies dan wel groots he bouk :clown:

ik dacht aan 500 of 1000 max of zo.....

MichielBrugge
9 april 2012, 18:00
Ik heb een absolute hekel aan Vistaprint en hun manier van werken, zal er dan ook bewust nooit (meer) bij kopen. Zelf afdrukken (op een doorsnee kantoor printer) is volgens mij geen oplossing, je bekomt nooit de kwaliteit van mooi drukwerk en je papierkeuze is vrij beperkt. Ik ben werkzaam in de grafische industrie en heb dan ook een zwak voor een mooi ontworpen, origineel en kwalitatief afgewerkt kaartje.

- afwijken van de normale rechthoekige vorm? (nooit groter)
- gekleurd randje
- ander substraat
- pregen (relief)
- foliedruk
- speciale inkt (fluo, metaal, warmtegevoelig, kraslaagje, ..)
- spotvernis
- recto/verso
- ...

inspiratie : http://naldzgraphics.net/inspirations/60-most-beautiful-and-creative-business-cards-design/ http://stocklogos.com/topic/ultimate-creative-business-cards-collection

Uiteraard kost dit allemaal wel een aardig centje meer..

berto
9 april 2012, 18:20
mijn kwaliteitseisen liggen helaas hoger dan wat vista kan bieden....
bedankt!

Als je budget dan ook hoger ligt dan wat Vista vraagt .....

Ik heb kaartjes laten maken bij een drukker, 500 sts voor 100 Euro
bij Vista, 250 voor minder dan 10 euro.
Mijn Vista kaartjes zien er zeer professioneel en mooi verzorgd uit. Kan natuurlijk aan je eigen ontwerp liggen.

Succes, Bert

LittleLeentje
10 april 2012, 09:38
ik raad iedereeen MOO.COM aan!

Alleen maar PRO:
-je ontwerpt ze volledig zelf, of je kiest uit hun templates
-indien je zelf ontwerpt kan je een lege template downloaden om meteen op de juiste afmetingen in photoshop aan het werk te kunnen gaan
-je kan formaten kiezen (maar best is standaard formaat, dat het in een portefeuille past)
-betrekkelijke snelle levering, om vanuit UK te komen

Ook de stickers die ze aanbieden zijn erg tof.

Ik heb al 2 series kaartjes besteld en ben telkens heel blij!

Groetjes, Leentje

kpas
11 april 2012, 08:10
Hey JVS,

Ik ben erg tevreden van www.printconcept.be

Ik heb er al visitekaartjes, flyers en roll-up banners besteld.
Sinds ik mijn nieuwe flyers heb, is mijn verloop sterk gestegen. Investeer dus veel tijd aan je design.

bouk
11 april 2012, 08:17
ahum....10.000.......je zag het precies dan wel groots he bouk :clown:
.....

tja..er veranderde op korte termijn steeds weer wat en bleef zodoende met die kaartjes zitten.
maar geen probleem, omdat die kaartje bijna niets kosten bij Vista.
ben trouwens wel tevreden over Vista.
grt,bouk.

jvs
11 april 2012, 14:02
bedankt voor de tips die ik hier gekregen heb
ondertussen heb ik het logo en design helemaal klaar...
nu even bekijken om te bestellen....

RockPhotographyDummy
11 april 2012, 14:16
flyer.be

Sjillie
12 april 2012, 11:24
volmondig MOO supporter hier.

Mooi spul en wat specialere afwerkingen mogelijk.
Mooi, stevig papier, volledige vrijheid van 2-zijdige layout. En een hele hoop voorbeelden op de om inspiratie op te doen :)

trouwens - idem dito voor de typische geboorte/communiekaartjes. Net een batch van 60 kaarten ontvangen en zeer onder de indruk van prijs/kwaliteit. Thuisprints met de R2400 op 300gr komen echt niet in de buurt qua look&feel.

david_ve
12 april 2012, 21:25
van die postcards dan?
met opdruk achteraan??
kan je een foto posten! prijs valt inderdaad goed mee

Sjillie
13 april 2012, 06:35
(gaat een beetje off topic maar 't kan alsnog relevant zijn)

de Postcards inderdaad.
Ik heb de set jammer genoeg al niet meer voor een foto. De reactie van m'n 'klant' was alleszins zeer positief. Vorige keer heb ik ofwel zelf geprint dan wel via foto.com - deze zijn toch echt beduidend beter. Ook kleuren zitten ok voor zover ik kan beoordelen. Heel klein beetje warmer dan m'n gecalibreerde home prints, maar ik heb geen rekening gehouden met de ICC bij bestelling, het zou dus aan mij kunnen liggen.

Hier staan een paar testimonials van klanten over de papierkwaliteit (leuk gedaan vind ik trouwens) - http://uk.moo.com/about/paper.html

Nog een andere fijne feature: je laadt (binnen 1 order) een aantal foto's op en ze gaan die dan x-aantal keer combineren zonder meerprijs. Op die manier heb ik 5 setjes van 12 (communie)kaartjes laten afwerken.

Klein minpuntje - 1/ prijzen excl BTW! op de site, laat je niet vangen en 2/transportkosten voor express zijn belachelijk hoog. Ze lagen wel binnen 4 dagen in m'n bus. Achteraf gezien had een gewone post ook volstaan - maar ze zijn blijkbaar voorzichtig conservatief als ze je de geplande productiedata doorgeven.

Ticor
13 april 2012, 15:28
(gaat een beetje off topic maar 't kan alsnog relevant zijn)

de Postcards inderdaad.
Ik heb de set jammer genoeg al niet meer voor een foto. De reactie van m'n 'klant' was alleszins zeer positief. Vorige keer heb ik ofwel zelf geprint dan wel via foto.com - deze zijn toch echt beduidend beter. Ook kleuren zitten ok voor zover ik kan beoordelen. Heel klein beetje warmer dan m'n gecalibreerde home prints, maar ik heb geen rekening gehouden met de ICC bij bestelling, het zou dus aan mij kunnen liggen.

Hier staan een paar testimonials van klanten over de papierkwaliteit (leuk gedaan vind ik trouwens) - http://uk.moo.com/about/paper.html

Nog een andere fijne feature: je laadt (binnen 1 order) een aantal foto's op en ze gaan die dan x-aantal keer combineren zonder meerprijs. Op die manier heb ik 5 setjes van 12 (communie)kaartjes laten afwerken.

Klein minpuntje - 1/ prijzen excl BTW! op de site, laat je niet vangen en 2/transportkosten voor express zijn belachelijk hoog. Ze lagen wel binnen 4 dagen in m'n bus. Achteraf gezien had een gewone post ook volstaan - maar ze zijn blijkbaar voorzichtig conservatief als ze je de geplande productiedata doorgeven.

Snij je de kaartjes dan zelf bij of werk jij uitsluitend met 10x15?
Slechts 1 keuze van afmetingen is al niet mogelijk bij mij.

Ik heb heb klanten die 13x13cm of 15x15cm wensen. Moo valt dan al af.

Voltigeur
15 april 2012, 10:40

Als prijs van geen belang is, waarom dan niet gewoon bij een "lokale" goeie drukker? De "kleine" middenstander moet ook leven.
Op vlak van flyers is het zo dat voor kleine oplages meestal wordt gekozen voor de digitale prints, en niet voor offset. Qua kwaliteit is offset een pak beter, maar ook duurder. Ik veronderstel dat die offset print ook voor visitekaartjes geldt.

Ik zie trouwens niet in waarom het online moet gebeuren, als geld toch geen rol speelt. In bijna alle gevallen is de keuze voor online bestellen gewoon om de lage prijzen te doen.