Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoek voor D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breedhoek voor D7000

    Graag zou ik voor mijn Nikon D7000 een goede lens kopen om landschappen te trekken,is deze een goede keuze?


    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Breedhoek voor D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
    Graag zou ik voor mijn Nikon D7000 een goede lens kopen om landschappen te trekken,is deze een goede keuze?


    mvg
    Zeker een goed objectief KLIK HIER , maar of de hoek je zal aanstaan voor landschap.

    Persoonlijk zou ik voor landschap wat breder gaan op een croptoestel.

    Zet eens je huidig objectief vast op 35mm, en zie of je daarmee krijgt wat je verlangt qua brandpunt.

    Comment


    • #3
      Re: Breedhoek voor D7000

      Ik heb de 35mm 1.8, en voor landschappen is het niet zo geschikt. Ik denk dat je met je 18-200 ook al heel wat kan voor landschappen, het is net welke techniek je gebruikt. Voor echte groothoek zou ik gaan voor een 11-16 van tokina of misschien wel een 12-24!
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Breedhoek voor D7000

        Bij keuze lens is van belang de beeldhoek.
        Daarnaast zal je ook moeten bedenken hoe scherp de uiteindelijke foto moet worden. Dat vertaalt zich in kwaliteitseisen. Wil je een scherpe foto, 10 x 15 cm of een scherpe foto A3 formaat?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Breedhoek voor D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Bij keuze lens is van belang de beeldhoek.
          Daarnaast zal je ook moeten bedenken hoe scherp de uiteindelijke foto moet worden. Dat vertaalt zich in kwaliteitseisen. Wil je een scherpe foto, 10 x 15 cm of een scherpe foto A3 formaat?
          Zeker geen A3 formaat.
          Dit jaar gaan we onze droomreis naar Amerika maken en wil dan zeker goede foto's trekken.
          Ik heb de nikon en zijn lens pas dus ken zijn voor en nadelen zeker niet maar ik lees wel rechts en links dat je voor landschappen een "specifiekere" lens zou moeten kopen.
          Al klinkt moeten wel wat overdreven waarschijnlijk.


          mvg
          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
          schitterende maltwhisky op de kast

          Comment


          • #6
            Re: Breedhoek voor D7000

            Denk dat je met de huidige set-up best wel wat kan doen in landschappenland hoor.

            Die neem je toch typisch vanaf f/8 en daar doet de 18-200 het toch best goed qua scherpte:


            Alleen serieuze tonvervorming maar die kan je makkelijk corrigeren (in-camera of met software achteraf).

            Comment


            • #7
              Re: Breedhoek voor D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
              Denk dat je met de huidige set-up best wel wat kan doen in landschappenland hoor.

              Die neem je toch typisch vanaf f/8 en daar doet de 18-200 het toch best goed qua scherpte:


              Alleen serieuze tonvervorming maar die kan je makkelijk corrigeren (in-camera of met software achteraf).
              Weer wat geld gespaard dus.Hartelijk dank.

              Mvg
              Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
              schitterende maltwhisky op de kast

              Comment


              • #8
                Re: Breedhoek voor D7000

                vond het niet echt nodig om een nieuwe discussie te starten, maar ben ook op zoek achter een groothoek (in samenwerking met de D7000).
                Ik ben aan het twijfelen tussen Tokina 11-16mm f2.8 en de Nikon AF-S 10-24 f3.5-4.5.
                Momenteel heb ik een 18-200, maar voor interieur en architectuur kom ik op 18mm af en toe toch iets te kort.
                Tot vorige week was ik overtuigd van de Tokina, maar nu ben ik weer aan het twijfelen gegaan. Is die f2.8 nuttig voor interieur en gebouwen? Hoe zit het met de scherpte van beide lenzen?

                Comment


                • #9
                  Re: Breedhoek voor D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door snippet Bekijk bericht
                  vond het niet echt nodig om een nieuwe discussie te starten, maar ben ook op zoek achter een groothoek (in samenwerking met de D7000).
                  Ik ben aan het twijfelen tussen Tokina 11-16mm f2.8 en de Nikon AF-S 10-24 f3.5-4.5.
                  Momenteel heb ik een 18-200, maar voor interieur en architectuur kom ik op 18mm af en toe toch iets te kort.
                  Tot vorige week was ik overtuigd van de Tokina, maar nu ben ik weer aan het twijfelen gegaan. Is die f2.8 nuttig voor interieur en gebouwen? Hoe zit het met de scherpte van beide lenzen?
                  Ik heb beide lenzen gehad en heb mijn 10-24 verkocht voor een tokina 11-16.
                  De scherpte van die tokina is gewoon uitzonderlijk, zelfs vanaf f/4!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Breedhoek voor D7000

                    zie hieronder
                    Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                    Comment


                    • #11
                      Re: Breedhoek voor D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door snippet Bekijk bericht
                      vond het niet echt nodig om een nieuwe discussie te starten, maar ben ook op zoek achter een groothoek (in samenwerking met de D7000).
                      Ik ben aan het twijfelen tussen Tokina 11-16mm f2.8 en de Nikon AF-S 10-24 f3.5-4.5.
                      Momenteel heb ik een 18-200, maar voor interieur en architectuur kom ik op 18mm af en toe toch iets te kort.
                      Tot vorige week was ik overtuigd van de Tokina, maar nu ben ik weer aan het twijfelen gegaan. Is die f2.8 nuttig voor interieur en gebouwen? Hoe zit het met de scherpte van beide lenzen?
                      Ik heb ne D7000 en de Tokina voor interieurs, landschappen en architectuur

                      Ken Rockwell's review heeft me toen over de streep geholpen: http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm

                      Voor interieurfoto's (zoals zonder flits en statief) is die 2.8 wel handig, alsook in mindere lichtomstandigheden voor architectuur ....

                      Grz.,
                      Christian.
                      Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                      Comment


                      • #12
                        Re: Breedhoek voor D7000

                        Ik sluit mij aan bij chboodts en Jensdh, de Tokina 11-16 is een schitterende lens! De snellere aperture is zeker handig en maakt het zelf mogelijk om met de D7000 ook 's nachts mooie foto's te maken. Qua scherpte is de lens schitterend, alleen moet je even de tijd nemen om zo een brede lens onder de knie te krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Breedhoek voor D7000

                          en de Tokina is besteld

                          Comment


                          • #14
                            Re: Breedhoek voor D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door snippet Bekijk bericht
                            en de Tokina is besteld
                            U heeft een goede keuze gemaakt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Breedhoek voor D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door snippet Bekijk bericht
                              en de Tokina is besteld
                              suc6 ermee ... ben benieuwd naar je ervaringen
                              Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                              Comment

                              Working...
                              X