Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel MB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel MB

    Hallo, Ik kan via mijn provider een homepage maken van 20 MB. Is dit voldoende om een representatieve fotosite van te maken? Of is het raadzaam ergens wepspace te zoeken en welke heeft dan de beste prijs - kwaliteits verhouding.

    Alvast bedankt Rob

    Verplaatst door mod FB.
    Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
    Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

  • #2
    Veel hangt af van 1. hoeveel foto's je representatief noemt; 2. hoe groot die foto's moeten zijn en 3. hoe kwalitatief die foto's moeten zijn. Ik veronderstel dat je het merendeel in html schrijft (eventueel met een script om een en ander te automatiseren). Dat neemt allemaal niet zo veel plaats in beslag.

    Sla eens een foto op zoals je die op je site zou plaatsen en je weet hoeveel je op ongeveer 20 Mbyte kan zetten. Ik denk dat het mogelijk moet zijn je foto's (laat ons zeggen 800x600 pixels, inclusief een thumbnailtje) te reduceren tot 250 - 450 kbyte per stuk. Dan krijg je 40 tot 80 foto's op die site.

    Om te beginnen is dat vast voldoende (je kan daarna nog altijd webruimte bijzoeken). De zeer kritische fotograaf heeft daar ook wel een tijdje genoeg mee

    Ikzelf bestel over 't algemeen webruimte bij Media Temple http://www.mediatemple.net/ of interaction http://www.hostingbelgie.com/. Die bieden een erg goede service en hebben alle technische bagage. Maar je kan vaak ook webruimte lenen bij famillie, vrienden of kenissen met een breedbandabonnement die hun gratis webruimte niet gebruiken.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by vicberger

      Sla eens een foto op zoals je die op je site zou plaatsen en je weet hoeveel je op ongeveer 20 Mbyte kan zetten. Ik denk dat het mogelijk moet zijn je foto's (laat ons zeggen 800x600 pixels, inclusief een thumbnailtje) te reduceren tot 250 - 450 kbyte per stuk. Dan krijg je 40 tot 80 foto's op die site.

      Met die afmetingen zit je eerder aan 80 á 200 kb inclusief een deftige thumbnail van zowat 5 kb. Op mijn webstek bijvoorbeeld het Webalbum 2003.
      Het album van Alden Biezen is het 900x600 formaat in hoge kwaliteit JPG-compressie "8" in Photoshop. Dat zijn foto's met gemiddeld 100 á 250 kb.
      Maar zelfs met grotere compressie, en bestanden van een 50 kb en minder zijn er nog mooie albums te maken. Maar je moet dan wel controleren of er geen jpeg-artifacten (blokjes) zichtbaar worden. En dat hangt dan weer af van foto tot foto.

      Een andere optie is het gebruik maken van een (eventueel) gratis online foto-album en je homepage op de 20 Mb ruimte van jou provider zetten. De foto's op jou homepage link je dan naar het album.

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        ik heb ook een site bij mijn provider van 25mb is zeer weinig maar je kan er een leuke start pagina van maken met wat voorbeeld foto's en dan een link of knoppen die je door linkt naar een andere site.

        kijk maar even op mijn site (25mb) en doorgelinkt naar fotopic.
        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

        Comment

        Working...
        X