Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

    Dit moet me even van het hart...

    Ik weet dat het crisis is. Ik weet dat, als men iets 2de hands aanbiedt, men daar zoveel als mogelijk van wil krijgen. 50€ is 50€.

    Maar wat iedereen schijnt te vergeten is dat voor de koper hetzelfde geldt. Ook voor hem is 50€ ...50€. En hij weegt alle voor en nadelen af vooraleer hij zijn centen uitgeeft.

    Dus denk aub eens na.

    - Denk je echt dat, ook al is je item (quasi-)nieuw, dat je daar nog de nieuwprijs voor kan krijgen? Al eens gezien hoeveel je auto minder waard is als je er - na aankoop - de parking van de garage mee afrijdt? Glas houdt enigszins zijn waarde, maar bodies zijn als PC's. Vergeet dat aub niet.
    - Denk je echt dat iemand geïnteresseerd is in wat jij ooit voor dat item betaalde? Denk je echt dat potentiële kopers niet weten wat je item nu kost?
    - Denk je echt dat een mooi verkoopspraatje kan verbloemen dat je essentiële data niet vermeldt? Bvb aankoopdatum, aantal klicks, etc...
    - Denk je echt dat er een batterijtje bijgooien je toelaat om de prijs veel hoger te houden?

    Ik kan zo nog even doorgaan.

    De koopjeshoek is nu oververzadigd met aanbiedingen die lijken te zeggen "misschien vind ik wel een dommerik die...". Door deze techniek is het koopjesforum total loss geslagen. Een kat vind er zijn jongen niet meer in terug. Enorm veel opportunistiche aanbiedingen, "schopjes", en frustro's.

    Respect voor iemand als Jeff, die zet een prijs die logisch is, en zorgt er zodoende voor dat hij van zijn spullen van af raakt.

    Hiermee zou ik dan ook willen afsluiten; hoe verlies je op termijn het meeste geld denk je? Met je item ongebruikt op de kast te laten liggen (omdat je er geen afstand van wil doen aan een prijs lager dan X)? Of door meteen een normale prijs te vragen?

    (zo, dat lucht op)

    Mvg,

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

    In grote trekken ben ik het met je eens.

    Maar het staat ieder vrij de prijs te vragen die hij wil, de koper heeft de vrijheid om een tegenbod te doen, de verkoper kan dit al dan niet aanvaarden.

    Verder is objectieve informatie (ook als het over iets anders gaat dan een objectief...) noodzakelijk en vermijdt het last (onnodige mails om dat dan individueel uit te leggen, overbodige verplaatsing om het item te bekijken, ontevreden koper...)

    Misschien kan hier een richtlijn over gemaakt worden? Niet te strikt, maar een paar minimumvereisten, zoals een exacte benaming, evtl serienummer, staat van het item, locatie....
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

      Bedankt voor het respect Jochen, je hebt gelijk. Ik verbaas me der ook over dat er toch sommige in slagen van te verkopen aan de gevraagde prijzen. Aan de andere kant merk je ook dat het een plezier is van der "iets" af te krijgen, het is zoals men zegt
      "Het is wat de gek er voor geeft"

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

        Een vraag/opmerking die telkens weer opduikt, dus laten we deze discussie aub kortsluiten, tenzij iemand echt nieuwe argumenten weet aan te voeren.
        Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


        Als je hier even zoekt op "Aangeboden/Gezocht" vind je massa's gelijkaardige topics. 't Is net wat Jeff zegt: "het is wat de gek er voor geeft".
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

          Les,

          Als deze problematiek blijft voorkomen, is dat niet een teken dat er extra richtlijnen de pijn kunnen verlichten?
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            ..... "het is wat de gek er voor geeft".
            mee eens.
            en vele kopers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
            (om het vervolgens weer duurder aan te bieden in Te Koop)
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Les,

              Als deze problematiek blijft voorkomen, is dat niet een teken dat er extra richtlijnen de pijn kunnen verlichten?
              Het probleem is dat je de prijs niet gedwongen kunt maken...
              richtlijnen kunnen gaan van "verplichte informatie" naar foto's...
              maar je kan geen richtlijn hebben over de prijs...

              sommige mensen denken altijd goud vast te hebben,
              of vinden dat hun item net iets beter is als dat van een ander, en dus ook meer waard is...
              daar kan je niet tegenop...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Les,

                Als deze problematiek blijft voorkomen, is dat niet een teken dat er extra richtlijnen de pijn kunnen verlichten?
                Da's misschien een vraag voor de forumleiding of de RvB. Alleen... BD biedt deze "service" maar al de rest is tussen verkoper en geïnteresseerde.
                Maar verder ga ik er hier niet over discussiëren, want d'er is al meer dan genoeg over gezegd.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                  Verkopen is wat de zot er voor geeft ...en dat zal altijd zo blijven denk ik
                  2 x Nikon Z6 met wat glas
                  www.janvanginkel.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                    laat feedback toe...

                    de reacties van het forum zullen de kopers helpen de juistheid van de prijs in te schatten...
                    www.aeri-photography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                      laat feedback toe...

                      de reacties van het forum zullen de kopers helpen de juistheid van de prijs in te schatten...
                      denk dat we daar niet op zitten te wachten hoor.
                      is het verleden flink fout gegaan, daarom is het juist veranderd.
                      nee...laat koper en verkoper het maar lekker via PM uitzoeken met elkaar.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        denk dat we daar niet op zitten te wachten hoor.
                        is het verleden flink fout gegaan, daarom is het juist veranderd.
                        nee...laat koper en verkoper het maar lekker via PM uitzoeken met elkaar.
                        grt,bouk.
                        Absoluut! Een deal wordt gesloten tussen partijen, niet op een forum. Als de potentiële koper niet zeker is van de prijs, kan hij/zij altijd rondvragen.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                          En dan komen we in herhaling terecht:

                          http://forum.belgiumdigital.com/f6/a...ml#post3426328
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                            Wat me ook opvalt, is dat er vaak geen vraagprijs meer bij staat. 't Is dan van "doe maar een bod". Persoonlijk haak ik dan al af, omdat ik niet weet wat de verkoper verwacht, en geen bod wil doen dat de verkoper als veel te laag inschat.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Koopjeshoek; voetjes aan de grond aub!

                              Ook dat is reeds ter sprake gekomen: redenen waarom iemand al dan niet op een koop ingaat.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X