Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekkende foto's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlekkende foto's ?

    Hi iedereen,

    Ik hoop dat iemand een verklaring heeft voor volgend verschijnsel :
    Wanneer ik foto's laat maken om in een kader te steken komt het voor dat de foto tegen het glas precies een vlek of kringetje maakt...
    Ik bestel tot nu toe glanzende fotos , is dit het probleem ?
    Neemt men beter matte afwerking ?

    Heb ook al geprobeerd om eerst het glas en zelfs de foto te reinigen met instant , zonder resultaat .

    Wie weet raad aub , alvast bedankt !

    Grijs
    Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

  • #2
    Re: Vlekkende foto's ?

    je beantwoord uw vraag met een vraag

    foto's achter glas = Mat

    Comment


    • #3
      Re: Vlekkende foto's ?

      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      je beantwoord uw vraag met een vraag

      foto's achter glas = Mat
      Das een overtuigd antwoord , heb net een paar foto's mat besteld.
      T is natuurlijk niet dezelfde discussie , maar vind men makkelijk genoeg firma's die in mat afwerken? .. Ofwel kijk ik in de opties er los overheen .
      Ben steeds tevreden geweest over Fuji , maar bon indien nodig lopen we over naar ergens anders .

      Al bedankt voor de deze info in elk geval .
      Grtjs
      Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

      Comment


      • #4
        Re: Vlekkende foto's ?

        Blinkend kan best, maar dan eerst een passe-partout tussen glas en foto zodat de foto het glas niet raakt.Een pp met en schuin uitgesneden rand naar de foto toe; mvg
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Vlekkende foto's ?

          Het blijft inderdaad een probleem (zonder passepartout), al merken wij het meer met foto's die we zelf afdrukken dan met foto's die we via een online lab bestellen. Wij spuiten zelfafgedrukte foto's dan ook even in met wat haarlak, en dat lijkt te helpen, al is natuurlijk een passepartout, waarmee je vermijdt dat de foto het glas raakt, altijd beter!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Vlekkende foto's ?

            @iedereen : bedankt voor de tips , die van de passe partout ga ik zeker onthouden .
            Eerst en vooral ga ik met mat proberen , en een ander online lab zoeken dan vroeger want uit jullie uitleg zou ik durven afleiden dat bij goede kwaliteitsprints dit ook niet voorvalt ...

            Grtjs
            Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

            Comment

            Working...
            X