Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina

    Ik ben van plan mij een groothoekobjectief aan te schaffen en na maanden wikken en wegen tussen een sigma 10-20 f4-5.6 en de tokina 11-16 f2.8 neig ik eerder naar de laatste.

    Nu ben ik vandaag op stap geweest voor een laatste advies en zei de verkoper van één van de fotozaken me dat ze geen Tokina verdelen omdat het duur/miserie is ingeval van herstellingen/problemen.

    En nu weet ik het weer niet meer.

    Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee met die klantenservice?
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

  • #2
    Re: Tokina

    Waarom geen Canon 10-22, je kent de service van Canon, en 't is een uitstekende lens.

    Comment


    • #3
      Re: Tokina

      Omwille van de prijs
      En bij de reviews en gebruikservaringen die ik las kwam die er ook niet beter uit wat je dan toch wel mag verwachten vind ik
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

      Comment


      • #4
        Re: Tokina

        Misschien verdient hij te weinig aan de Tokina"s? , Ik heb er nog 2 gehad, eentje verkocht omdat ik geen macro meer doe (Tokina 100 mm F/2.8, soliede sterke lens, nooit problemen mee gehad ), de 80-400 Tokina gebruik ik nu al meer dan 2 jaar, goedkoop, sterk en heeft me nooit in de steek gelaten.
        De sigma 10-20 f4-5.6 heb ik ook ooit gehad, niks op aan te merken op deze lens, maar ik heb nu een FF camera en gebruik de Sigma 15-30
        Last edited by Franciskine; 31 maart 2012, 17:52.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Tokina

          Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
          Omwille van de prijs
          Misschien wordt service wel betaald. Er is inderdaad 200€ verschil, ik was er op de cropcamera toch heel blij mee, en samen met mij nog een pak gebruikers, reviews zijn soms wat als statistieken, je bewijst er alles mee.

          Comment


          • #6
            Re: Tokina

            Ik heb de 11-16 nu al een tijdje en buiten het feit dat ze qua prestaties niet de kloppen is, is de lens ook nog gebouwd als een tank. Ik denk dus niet dat ik ooit beroep zal moeten doen op het service departement. Ik heb er enorm veel reviews over gelezen voor ik ze aankocht en ik heb nergens, maar dan ook nergens wat dan ook gevonden over issues of mankementen. Of ja toch ... een fotograaf was er met zijn auto over gereden en het spel was in twee stukken. Hebben ze nog kunnen maken zelfs.
            Als ik op citytrip ga of landschappen (probeer) te fotograferen is de Tokina mijn favoriete lens. Ik ben overtuigd.
            P.
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #7
              Re: Tokina

              Geen ervaring met klantendienst en ook nooit problemen gehad met Tokina.
              Ik zou geen moment twijfelen (en het zou niet de Sigma zijn ).

              peter
              www.peterlaurent.be

              Comment


              • #8
                Re: Tokina

                heb zelf de Tokina 11-16 en voor mij is dit toch een ongelooflijk scherpte en leuke lens.

                zeer geliefd in het Urbex wereldje.

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina

                  Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
                  Ik heb de 11-16 nu al een tijdje en buiten het feit dat ze qua prestaties niet de kloppen is, is de lens ook nog gebouwd als een tank. Ik denk dus niet dat ik ooit beroep zal moeten doen op het service departement. Ik heb er enorm veel reviews over gelezen voor ik ze aankocht en ik heb nergens, maar dan ook nergens wat dan ook gevonden over issues of mankementen. Of ja toch ... een fotograaf was er met zijn auto over gereden en het spel was in twee stukken. Hebben ze nog kunnen maken zelfs.
                  Als ik op citytrip ga of landschappen (probeer) te fotograferen is de Tokina mijn favoriete lens. Ik ben overtuigd.
                  P.
                  Wat zegt dat over de andere lenzen, die je niet hebt gebruikt????
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Wat zegt dat over de andere lenzen, die je niet hebt gebruikt????
                    TS twijfelt tussen een Tokina 11-16 en een Sigma 10-20. Zij vraagt zich af hoe het met de dienst na verkoop zit. Ik antwoord wat mijn ervaringen zijn met de Tokina. Over de talloze reviews die ik gelezen heb vooraleer over te gaan tot de aankoop. Over welke andere lenzen moet ik ook nog spreken dan?
                    P.
                    Not all who wander are lost ...
                    EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina

                      Ik heb een Tokina 16-50 en echt een super lens , maar een slechte hoofdinvoerder waardoor de service die ik ook eens nodig heb gehad toch miserabel is .
                      Ik heb dan ook direct contact gehad met de invoerder maar die bleven beweren dat ze de vraag (dat toch een eenvoudige vraag was) doorgespeeld hadden aan de fabrikant , na verschillende herinneringen heb ik het opgegeven.
                      Ik had nog veel back focus en mijn vraag was of deze kon afgesteld worden . nu heb ik een nieuwe body waar ik dit in het menu doe , stukken beter.
                      Het kan natuurlijk wel dat een handelaar van Tokina wel goede service geeft, of dat die handelaar een eigen hersteldienst heeft of een externe firma aanspreekt voor herstellingen.
                      Voor de rest een mooie lens, dat wel , maar ik heb toch voor mijn 10-20 een Sigma aangeschaft , en die is ook goed hoor.

                      Comment

                      Working...
                      X