Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies graag...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies graag...

    Hallo,

    Zaterdag ga ik naar duitsland en dan gaan we ook een kijkje nemen bij een van de grootste cruiseschepen ter wereld die die dag een tochtje gaat maken naar de eemshaven. Nog algemene tips over hoe ik zo'n groot object op de foto ga krijgen? Of is het ook leuk om wat in te zoomen op bepaalde plaatsen?

    p.s Het resultaat post ik natuurlijk z.s.m hier op BD

    Alvast bedankt,

    Patrick
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

  • #2
    In zoomen op details is altijd boeiend, Verder een zo groot mogelijke breedhoek en loop rond je onderwerp (mogelijk zwem )
    Veel plezier
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Probeer dan ook vooral de grootte van dat schip te benadrukken, door bijvoorbeeld het verschil te laten zien met een ander schip of iets anders waarvan men redelijkerwijs mag aannemen dat het ook groot is (maar het schip = dan nog groter). Ik druk me een beetje vaag uit, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel...
      Misschien een idee om aan te monsteren en mee proberen te varen???

      Viel Spaß!!!

      Der Michael
      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de tips. Ik begrijp wat je bedoelt met de verhoudingen . Een breedhoek wordt lastig want ik heb daar nog geen lenzen voor (nog steeds blut na aankoop G5). Maar goed, ik ga mn best doen en ik zal ook een fotootje op BD posten (als er een is gelukt)

        Patrick
        "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

        Comment


        • #5
          Je kan natuurlijk ook verschillende foto's nemen en achteraf stitchen tot panoramafoto. Ik geloof zelfs dat ik hier ergens in de BD bibliotheek een reeks van een gestrand schip gezien heb, die heel goed gelukt is (zo is gelijk ook het probleem van gebrek aan breedhoek opgelost).
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by vicberger
            Je kan natuurlijk ook verschillende foto's nemen en achteraf stitchen tot panoramafoto. Ik geloof zelfs dat ik hier ergens in de BD bibliotheek een reeks van een gestrand schip gezien heb, die heel goed gelukt is (zo is gelijk ook het probleem van gebrek aan breedhoek opgelost).
            Goed idee! Had ik nog helemaal niet aan gedacht, de G5 heeft wel een stitch assist mode en software ervoor er is alleen 1 probleem: Een panorama moet op een statief en een boot..........beweegt meestal . Is er toch een manier om een panorama te nemen?
            "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

            Comment


            • #7
              Myth,

              Een panorama "moet" niet met een statief. Ik heb er genoeg uit de hand gemaakt. Een gemiddelde belichting instellen die hetzelfde is voor alle foto's, een goede positie zoeken en met de stich-assist als hulpje wat foto's maken met 20 a 30 % overlap. Je panorama-proggie moet de rest doen.

              Natuurlijk helpt een statief wel en komt het resultaat ook wel ten goede, maar is niet vereist!
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                Originally posted by mikekiwi
                Myth,

                Een panorama "moet" niet met een statief. Ik heb er genoeg uit de hand gemaakt. Een gemiddelde belichting instellen die hetzelfde is voor alle foto's, een goede positie zoeken en met de stich-assist als hulpje wat foto's maken met 20 a 30 % overlap. Je panorama-proggie moet de rest doen.

                Natuurlijk helpt een statief wel en komt het resultaat ook wel ten goede, maar is niet vereist!
                Je hebt vast en zeker gelijk voor de mensen die ermee veel geoefend hebben, maar de laatste keer dat ik een panorama met de hand maakte werd het een soort trapvormige foto, wat niet helemaal de bedoeling was . Maar het moet dus wel mogelijk zijn om een bewegend voorwerp in een panoramashot te krijgen? (de boot gaat niet zo snel want ze gaat de hele tijd achteruit omdat ze niet kan keren in het kanaal)
                "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

                Comment

                Working...
                X