Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DXlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DXlenzen

    Heeft het zin mijn oudere DXlenzen te gebruiken op een FF, in dit geval de D800.

  • #2
    Re: DXlenzen

    in het D800 draadje bij camera's vinden ze dat je met een D800 extreem kan croppen, dus volgens hen wel. Je zal dan ongeveer qua resolutie een foto van een D7000 overhouden.

    Volgens mij gebruik je voor een FF camera FF lenzen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: DXlenzen

      te zien welke het zijn!! deftige of kitlenzen!!


      36 mp gaat met je dx kitlenzen niet tot zijn recht komen!!

      beter eerst deftig (ff) glas kopen en dan een camera
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: DXlenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        te zien welke het zijn!! deftige of kitlenzen!!


        36 mp gaat met je dx kitlenzen niet tot zijn recht komen!!

        beter eerst deftig (ff) glas kopen en dan een camera
        net nog eens nagekeken wat de cijfers zeggen. De 18-55 is even scherp als de 70-200 f/2.8. Het staat hier gewoon vol met onzinnige opmerkingen over kitlenzen en die blijken nog besmettelijk te zijn ook.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: DXlenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

          36 mp gaat met je dx kitlenzen niet tot zijn recht komen!!
          Juist wel.....
          Bovendien heeft niemand het over optimaal.

          Comment


          • #6
            Re: DXlenzen

            die 18-55mm is zeer goed voor wat het kost. maar vergelijk het niet met een 70-200. en dx lenzen op een fx camera is nogal onnozel. Iemand die een fx koopt heeft daar meestal ook de objectieven voor. Als je budget er niet is om 1500-2000 euro lenzen te kopen, kan je misschien beginnen met een 35mm en een 50mm...ben je voor 300euro twee lichtelijk fantastische fx primes rijker.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: DXlenzen

              €3000 voor een camera en geen €200 meer voor een Nikkor 24-85 3.5-4.5 of een Tamron 28-75 2.8, dan heb je erg goede lenzen en er zijn natuurlijk overal nog oude Nikkors te vinden voor minder.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: DXlenzen

                kitlenzen even scherp al een 70-200 f2.8 vr2?????
                toon da maar eens aan!!

                55-200 op 200mm f8 gaat een gans ander beeld zijn dan een 70-200 op 200mm en f8 daar twijfel ik geen seconde aan!
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: DXlenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  net nog eens nagekeken wat de cijfers zeggen. De 18-55 is even scherp als de 70-200 f/2.8. Het staat hier gewoon vol met onzinnige opmerkingen over kitlenzen en die blijken nog besmettelijk te zijn ook.
                  Mee eens, het verschil in scherpte tussen kit en pro lenzen is belange niet zo groot zoals velen beweren, en dikwijls is er zelfs geen verschil...

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  kitlenzen even scherp al een 70-200 f2.8 vr2?????
                  toon da maar eens aan!!

                  55-200 op 200mm f8 gaat een gans ander beeld zijn dan een 70-200 op 200mm en f8 daar twijfel ik geen seconde aan!
                  ...maar zoals je ziet worden de pro lenzen bezitters dikwijls kwaad met dit soort uitspraken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: DXlenzen

                    kwaad niet, maar je haalt beduidend meer goede, scherpere foto's met een "pro" lens.

                    das mijn eigen ervaring, en zou zelf nooit een dx kitlens op een D800 plaatsen
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: DXlenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      kwaad niet, maar je haalt beduidend meer goede, scherpere foto's met een "pro" lens.

                      das mijn eigen ervaring, en zou zelf nooit een dx kitlens op een D800 plaatsen
                      Soms. Mijn ervaringen zijn anders. Ik heb de 18-70 vergeleken met de 17-55 2.8 en het verschil in scherpte met dezelfde instellingen was teleurstellend laag.

                      Als je de bouw van de 18-55 kitlens bekijkt lijkt ze meer op speelgoed, maar kwa scherpte moet je ook deze lens niet onderschatten.

                      Een dx op een D800 zetten zou ik ook nooit doen, koop dan een dx camera.

                      Comment


                      • #12
                        Re: DXlenzen

                        ik merkte het vooral op de 70-300 vr (op zich een super lens) en 70-200 f2.8 VR2
                        daar vond ik de scherpte echt veel beter!
                        en dit in studio, dus op f8 a f11 zelfde licht, ...

                        ieder zijn mening met alle respect.
                        de prijs zit hem ergens, betere contrasten, kleur, focus, ...
                        da speelt ook mee in't totaal plaatje, scheelt het veel?
                        soms wel soms niet.

                        maar kitlens op D800 pak nog de 18-55 en bv 18-55 f2.5 ga je volgens mij toch verschil zien hoor.
                        de impact van 36mp is niet te onderschatten denk ik.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: DXlenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door avdsnikon Bekijk bericht
                          Heeft het zin mijn oudere DXlenzen te gebruiken op een FF, in dit geval de D800.
                          Graag meer detail aub

                          Als het je enige objectief is, zou ik me toch nog eens bezinnen over de aankoop van de D800

                          Als je genoeg kwalitatief FX glas voor de D800 hebt en het gaat om het invullen van een brandpuntsafstand die je sowieso heel weinig gebruikt, zou ik niet inzien waarom niet? Bv de 55-200DX voor de tele.

                          Comment


                          • #14
                            Re: DXlenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            kwaad niet, maar je haalt beduidend meer goede, scherpere foto's met een "pro" lens.

                            das mijn eigen ervaring, en zou zelf nooit een dx kitlens op een D800 plaatsen
                            mijn ervaring is dat je 1800€ meer betaalt voor nog geen 10% verschil in scherpte. Maar scherpte is natuurlijk niet de enige eigenschap van een lens.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: DXlenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              mijn ervaring is dat je 1800€ meer betaalt voor nog geen 10% verschil in scherpte. Maar scherpte is natuurlijk niet de enige eigenschap van een lens.


                              Scherpte tot in de diepste hoeken,
                              Mogelijke decentering door goedkopere constructie,
                              Lichtsterkte,
                              Contrast,
                              Bokeh,
                              Kleur,
                              Ergonomie = grotere focusring, manuele override van AFS,
                              Snellere en accuratere AF,

                              Edit: scherpte dichtbij of veraf (geldt overigens voor alle objectieven)
                              Last edited by frank207be; 25 maart 2012, 07:50.

                              Comment

                              Working...
                              X