Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poster prints: ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poster prints: ervaringen?

    Heb via de search een pak topics hierover gevonden, maar ik ben er nog niet uit.

    Mic zweert bij Photobox (ierland), maar daar kost een 50x70 maar liefst 30€!

    Fredericrom heeft dan weer goeie ervaringen met HEMA. En daar kost een 50x70 maar 10€... Maar er zou een verschil zijn tussen files mét of zonder EXIF data.

    Randvraagje; als je interpoleert in PS, en opnieuw saved, zit de EXIF er dan nog in? Moet ik effe uitzoeken...

    Verder is er nog Kruidvat met soortgelijke prijzen. Heeft iemand ervaringen met posterformaat bij Kruidvat?

    Heeft iemand al meerdere van bovenstaande getest?

    Thanks!

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Kruidvat allemaal goed en wel, maar ik kon geen bestand doorsturen wegens te groot (8mb) compressie wil ik niet toepassen omdat ik juist te weinig detail heb voor 50x70, laat staan dat ik nog zou comprimeren....

    groeten
    rigel

    Comment


    • #3
      Originally posted by Rigel
      Kruidvat allemaal goed en wel, maar ik kon geen bestand doorsturen wegens te groot (8mb) compressie wil ik niet toepassen omdat ik juist te weinig detail heb voor 50x70, laat staan dat ik nog zou comprimeren....

      groeten
      rigel

      Hmmmm.. OK Kruidvat niet dus. Maar de andere firma's dan?
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Ik weet natuurlijk niet of de kwaliteit goed is, en ik weet zelfs niet of ze 50x70 formaten doen, maar verder is mediamarkt veruit de goedkoopste die ik ken. nog heel wat goedkoper dan Hema/kruidvat

        voor een 20x30 print kost het bij Kruidvat 1,65€ + 1,79€ opstartkosten
        bij mediamarkt is dit 1,5€ en geen opstartkosten

        /edit. blijkbaar kan je dus bij mediamarkt ook geen 50x70 afdrukken laten maken....
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          na het interpolleren in photoshop blijft je exif in de foto.

          maar na interpolleren moet je een beetje verscsherpen wat als gevolg een beetje ruis oplevert, dus neatimage is aangeraden en na neatimage is alle exif verdwenen
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by fredericrom
            na het interpolleren in photoshop blijft je exif in de foto.

            maar na interpolleren moet je een beetje verscsherpen wat als gevolg een beetje ruis oplevert, dus neatimage is aangeraden en na neatimage is alle exif verdwenen
            Hmmm... maar als ik de noise remover van DCE gebruik in PhotoShop ...dan heb ik geen probleem.

            Frederic, heb jij al mét en zonder EXIF geprobeerd? En indien enkel zonder; waren die kleuren nog steeds OK naar jouw mening?

            Thanks!
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              'k heb een 50*70 poster hangen van onze Golden
              www.colormailer.com
              iets van een 25€

              daar ook nog een 2e poster laten maken
              collage met foto's van iedereen van ICT Justitie
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dirtyharry71
                'k heb een 50*70 poster hangen van onze Golden
                www.colormailer.com
                iets van een 25€

                daar ook nog een 2e poster laten maken
                collage met foto's van iedereen van ICT Justitie
                25€ is veel, vergeleken met de 10€ bij HEMA. Vraag me af waar het verschil zit...
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Hema zou ik zeker niet doen, heb laatst een site van een vriend aangeraden gekregen die heel goed zou moeten zijn, maar met poster weet ik het niet: http://www.defotograaf.nl/
                  "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Myth
                    Hema zou ik zeker niet doen, heb laatst een site van een vriend aangeraden gekregen die heel goed zou moeten zijn, maar met poster weet ik het niet: http://www.defotograaf.nl/
                    Hey MYTH,

                    En WAAROM zou je het niet doen? Fredericrom is re zeer enthousiast over, en hij lijkt me toch iemand die niet snel tevreden is (gegeven de kwaliteit van zijn pics en zijn materiaal)...
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      ik laat inktjetprints maken bij White Light in Genk, 15€ voor een 50*70! deze moeten 150 dpi zijn en je kan ze laten plastificeren en op pvc plakken. Je kan er ook "onbestaande" formaten laten drukken vb 50*90

                      Comment


                      • #12
                        ik heb voor het zekerste zonder exif doorgestuurd en de kleuren waren zoals ik ze doorgestuurd had, niet te gesatureerd, geen kleuren die bovenstaken, kwestie van contrast ook net hetzelfde of de foto die ik doorgestuurd heb, m.a.w. GOED.
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          Photobox, net als Mic. 30 € ? In maart was er 30 % korting op de posterformaten (en een paar maanden geleden iets van een 20 % dacht ik).
                          En de kwaliteit ? Subliem, detail, scherp (althans wat een 6 megapixel betreft). Mag je vlak voor je neus houden, blijft ook dan scherp (als de foto sowieso scherp was natuurlijk). En de stelling van "een afdruk op dat formaat bekijk je toch niet van zo dichtbij", gaat hier dus niet op want die mag je WEL van zo dichtbij bekijken.
                          Mijn bescheiden mening.

                          Igor
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

                          Comment


                          • #14
                            Tja, ik kies voor Photobox... (zweren is wat veel gezegd...)
                            Waarom?? Ik weet 't, het is duurder.
                            Maar daar is tenminste kwaliteit en snelle levering gegarandeerd.
                            Zoals ik al eerder zei. Vroeger liet ik ook mijn foto's bij Hema of Kruidvat afdrukkken. Maar op een goede dag vielen ze tegen. Dit kan negen keer goed gaan, maar de tiende keer is 't mis.
                            Bij Hema heb ik twee keer roodzeem gehad.
                            En bij Kruidvat heb ik eens 11 dagen op mijn foto's moeten wachten alhoewel ik de mail al na drie dagen kreeg dat ze klaar waren, waren de foto's na precies 11 (elf) dagen in de winkel. Dat was toen een ramp, want de foto's waren van een paard en dienne mens waarvoor ze waren, wou ze meenemen naar Spanje. Ik ben toen maar rap met de CD naar de fotograaf aan de overkant gelopen en heb ze daar, keiduur, laten afdrukken.
                            Tweede zaak bij Kruidvat waren foto's met strepen in. En plooien in het fotopapier. Dit waren foto's van een baby van een collega.
                            Kruidvat heeft deze foto's wel opnieuw afgedrukt... Maar je staat daar toch wel mooi met zo'n lapje krantenpapier in je hand.
                            De foto's van Photobox zijn (tot nu toe) altijd perfect van afruk geweest en na drie dagen in de bus.. Ooit eens twee dagen (hoe doen ze 't ?)
                            Ik heb eens, als test, een zeer kleurrijke foto van flamingodansers laten uitdrukken bij Photobox, en bij Kruidvat. Dan zie je pas het verschil in kleur en scherpte.
                            Dus dan geef ik liever een paar euro meer en ben tevreden.
                            Maar ik zweer echt niet bij Photobox, hoor... als morgen er een betere goedkopere online afdrukcentrale komt... dan verander ik gewoon.
                            Maar tot nu toe ben ik tevreden met mijn wasprodukt.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jochen
                              ...Randvraagje; als je interpoleert in PS, en opnieuw saved, zit de EXIF er dan nog in? Moet ik effe uitzoeken...
                              mijn ervaringen met foto's die ik nog met de E10 (4MP) nam is dat het met die foto's beter was om NIET te interpolleren, en zeker NIET te verscherpen voor posters waar je origineel te weinig pixels heeft. dit geeft een gekarteld effect op rechte lijnen

                              verder dacht ik dat je "in general" best eerst de ruis verwijderd, en dan pas verscherpt als je toch verscherpt (als je dus verkleint ipv vergroot)

                              van de kwaliteit van Photobox ben ik net als Mic super tevreden .. iets duurder, maar snel, kwalitatief, en een prima snelle klantendienst (vraag info of geef een opmerking om 16.45u per e-mail en je hebt een antwoord om 17.10, is er dan toch een poster met kleurzweem afgedrukt, dan krijg je die incl. verzendingskosten terugbetaald)

                              voor de perfectionisten, je krijgt bij je eerste bestelling een callibratiefoto die je kan ijken met dezelfde foto online

                              Comment

                              Working...
                              X