Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie haven/schepen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie haven/schepen

    Hallo,

    Ik ben voor m'n eindwerk op de avondschool op zoek naar een goede locatie voor nachtfotografie van de haven, haven activiteiten en schepen aan het zoeken. Het dient dus een locatie te zijn die bereikbaar is natuurlijk.
    Ik ben reeds in Doel, Lillo, Fort Liefkenshoek en de Scheldelaan in Antwerpen geweest maar deze locaties waren teleurstellend wat schepen betreft.

    Weet iemand van jullie een goede locatie?

    Mvg
    Johan

  • #2
    Re: Locatie haven/schepen

    Oorspronkelijk geplaatst door Viraxx Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben voor m'n eindwerk op de avondschool op zoek naar een goede locatie voor nachtfotografie van de haven, haven activiteiten en schepen aan het zoeken. Het dient dus een locatie te zijn die bereikbaar is natuurlijk.
    Ik ben reeds in Doel, Lillo, Fort Liefkenshoek en de Scheldelaan in Antwerpen geweest maar deze locaties waren teleurstellend wat schepen betreft.

    Weet iemand van jullie een goede locatie?

    Mvg
    Johan
    Op de verkeerde plaatsen rondgelopen. Vanaf linkeroever st.Anna gaat dat veel beter.
    Maar geduld hebben.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Locatie haven/schepen

      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
      Op de verkeerde plaatsen rondgelopen. Vanaf linkeroever st.Anna gaat dat veel beter.
      Maar geduld hebben.

      Dpaul
      hm, vanaf Sint Anna op de linkeroever zijn er niet veel havenactiviteiten te zien hoor.

      Kijk eens op de kaart en ga dan midden in de haven rondrijden, tussen de dokken.
      Probleem is dat Antwerpen vroeger een open haven was en dat tegenwoordig, op vraag van de Amerikanen (strijd tegen terrorisme) heel veel is afgesloten.
      Jammer maar begrijpelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Locatie haven/schepen

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        hm, vanaf Sint Anna op de linkeroever zijn er niet veel havenactiviteiten te zien hoor.

        Kijk eens op de kaart en ga dan midden in de haven rondrijden, tussen de dokken.
        Probleem is dat Antwerpen vroeger een open haven was en dat tegenwoordig, op vraag van de Amerikanen (strijd tegen terrorisme) heel veel is afgesloten.
        Jammer maar begrijpelijk.
        Bwaaah... valt best mee hoor. maar inderdaad vanop de Scheldelaan de Noordkasteelbruggen overdraaien. Dan heb je daar al onmiddellijk de vlotkranen, wat stukgoed (auto's, bomen, staal, buizen,...) en wat verder zakgoed. Bananenboten ook, maar daar is niet veel aan te zien. Kom je voor de Noorderlaan en dan ga je linksaf. Da"seen gedeelte dat redelijk afgesloten is en waar je de weg moet kennen of togang moet hebben. Verder naar boven kan je dicht bij de dokken geraken (aan 420 en 480 dan weer niet). Maar 380, daar zie je ook wel iets. En dan het Delwaidedok of de grote sluizen aan 869. Van daar zie je 869 en 913. Op de lagere kaaien zijn er wel allerhande werken nu. Gewoon doen, lukt wel.

        Let wel: nachtfotografie en activiteiten... dat strookt niet helemaal. Wordt meestal gewerkt van 6 tot 22 en een beetje op zaterdag. maar 's nachts en op zondagen, da's eerder uitzonderlijk. Wel voor petroleumboten of zo soms, maar meeste activiteit is overdag. Dus zodra het zomeruur gelanceerd is: vroeg uit de veren en je kan beide nog combineren.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Locatie haven/schepen

          Met specifieke locaties voor fotos kan ik niet helpen, maar als je wil weten waar een bepaald schip ligt: http://www.marinetraffic.com/
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: Locatie haven/schepen

            Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
            Met specifieke locaties voor fotos kan ik niet helpen, maar als je wil weten waar een bepaald schip ligt: http://www.marinetraffic.com/
            Inderdaad... maar hij is blijkbaar op zoek naar activiteit, en dan nog nachtelijk ook. Da's al minder evident natuurlijk (tenzij in de winter).
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: Locatie haven/schepen

              Ik ging net marinetraffic aanprijzen maar had de 2 laatste posts niet gelezen. OOPS.
              Last edited by BP242; 23 maart 2012, 13:31.

              Comment


              • #8
                Re: Locatie haven/schepen

                Hallo,

                Bedankt voor de reacties ik ga deze tips zeker eens uitproberen.
                Het is inderdaad de bedoeling om te fotograferen terwijl er nog licht op de schepen en de kranen brand. Aan voorbij varende schepen heb ik niet veel mits de lange sluitertijden.

                Mvg
                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Locatie haven/schepen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Viraxx Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Bedankt voor de reacties ik ga deze tips zeker eens uitproberen.
                  Het is inderdaad de bedoeling om te fotograferen terwijl er nog licht op de schepen en de kranen brand. Aan voorbij varende schepen heb ik niet veel mits de lange sluitertijden.

                  Mvg
                  Johan
                  Best eens gaan kijken ergens in de dokken, daar wordt vaak 's nachts doorgewerkt en bewegen de schepen niet.
                  Ik weet dat de dokken in Duinkerke vrij toegankelijk zijn (heb daar zelf nog gedokt) (in 2009 toch)

                  in de zeevaart, veel mensen aanspreken en super geïnteresseerd zijn, niet te braafjes of preuts overkomen en je zal héél ver geraken
                  Last edited by Matthias; 23 maart 2012, 15:31.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Locatie haven/schepen

                    Vanop de Noordkasteelbruggen heb je meestal wel een mooi zicht: 's morgens bij zonsopgang richting Royerssluis, 's avonds bij zonsondergang richting 351-365. Je kan naast de brug naar beneden tot bij een boulder als je die mee in beeld wil hebben. Onder de brug door aan de andere kant, kant Noordkasteel dus (te voet gewoon trapjes af of met de auto via het zandweggetje langs de kant van kaai 351) en je staat onder de vlotkranen langs de blauwe steen. Niet langs de kant van de vlotkranen gaan, daar staat een hek, draad,...

                    Als je 500 meter voor 869 op de Noorderlaan door het schapepoortje gaat en de dijk opgaat, sta je pal tegenover het Deurgangdok... ook lichtjes genoeg daar 's avonds.

                    En tenslotte de kop aan kaai 869: links aanhouden, bruggetje onderdoor en voor de sluisbrug linksaf tot bij de radar en het gebouw van PSA op de kop van 869: zicht op 869 links en de bocht en 913 langs rechts... tot in Nederland. Wel minder qua zonnestanden daar.

                    Zijn zowat de drie beste plekken voor wat je wil hebben denk ik.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Locatie haven/schepen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Vanop de Noordkasteelbruggen heb je meestal wel een mooi zicht: 's morgens bij zonsopgang richting Royerssluis, 's avonds bij zonsondergang richting 351-365. Je kan naast de brug naar beneden tot bij een boulder als je die mee in beeld wil hebben. Onder de brug door aan de andere kant, kant Noordkasteel dus (te voet gewoon trapjes af of met de auto via het zandweggetje langs de kant van kaai 351) en je staat onder de vlotkranen langs de blauwe steen. Niet langs de kant van de vlotkranen gaan, daar staat een hek, draad,...

                      Als je 500 meter voor 869 op de Noorderlaan door het schapepoortje gaat en de dijk opgaat, sta je pal tegenover het Deurgangdok... ook lichtjes genoeg daar 's avonds.

                      En tenslotte de kop aan kaai 869: links aanhouden, bruggetje onderdoor en voor de sluisbrug linksaf tot bij de radar en het gebouw van PSA op de kop van 869: zicht op 869 links en de bocht en 913 langs rechts... tot in Nederland. Wel minder qua zonnestanden daar.

                      Zijn zowat de drie beste plekken voor wat je wil hebben denk ik.
                      Duidelijker kan het niet
                      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Locatie haven/schepen

                        Ik ben in Antwerpen eens naar de berendrechts/zandvlietsluis geweest om boten te fotograferen. Daar passeren naar mijn weten bijna constant boten die ook af en toe stil moeten liggen wachten voor de sluis
                        R0b!n
                        PORTFOLIO

                        Comment

                        Working...
                        X