Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het vel van de beer niet verkopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het vel van de beer niet verkopen...

    ...vooraleer hij geschoten is.

    Ik heb al veel meegemaakt, maar dit slaat toch alles qua (poging tot) copyright overtreding.

    Ik werd onlangs via m'n Flickr mail gecontacteerd door twee Koreanen die beweren voor het design bedrijf Xorbis te werken, met de vraag om één van m’n beelden te gebruiken voor een media display in één van de paviljoenen op de Expo 2012 in Yeosu deze zomer.

    Na wat meer inlichtingen te hebben gevraagd, stel ik een royalty bedrag voor waarmee de Koreanen akkoord gaan. Zij vragen een ondetekende licentie door te sturen samen met de raw file en een Paypal payment request, waarna zij de betaling zouden uitvoeren. Yeah right

    Ik stuur een niet ondertekende draft licentie door “for comment” en stuur een PayPal payment request, waarop zij nogmaals nadruk leggen op een ondertekende licentie en de eigenlijke raw file. Ik laat weten dat ik pas de raw file en geldige licentie zal sturen als ik het geld ontvang.

    Sindsdien niks meer van gehoord.
    Goe geprobeerd zou ik zo zeggen .

    Ik kan me inbeelden dat er fotografen zijn die gecharmeerd zijn door een dergelijk verzoek en er met open ogen intrappen.

    Men weze gewaarschuwd...

  • #2
    Re: Het vel van de beer niet verkopen...

    Het vertrouwen / wantrouwen werkt in twee richtingen.
    Want misschien denken die Koreanen dat jij het geld van hun gaat ontvangen en daarna niks meer van je laat horen, wanneer je niet eerst de ondertekende licentie stuurt.

    Kan je daarom niet een clausule bij het contract voegen, dat het pas in werking treedt na het ontvangen van de vergoeding daarvoor?

    Comment


    • #3
      Re: Het vel van de beer niet verkopen...

      Ik zal ze naar jou doorverwijzen .

      Comment


      • #4
        Re: Het vel van de beer niet verkopen...

        Naar mij mag je ze altijd doorverwijzen
        als amateur zou ik trots zijn moest iemand mij vragen om mijn foto's te gebruiken...
        echter snap ik wel je wantrouwen...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Het vel van de beer niet verkopen...

          Wat kan je als amateur nu verliezen?
          Die Koreanen kunnen wel hun geld kwijt zijn als ze eerst betalen.
          Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

          Comment


          • #6
            Re: Het vel van de beer niet verkopen...

            Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat men voor een publicatie vraagt achter de raw files ???

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment

            Working...
            X