Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor Sony A77

    Hallo, sta op het punt om over te schakelen van mijn A55 naar een A77 omdat de A55 iets te klein is voor mij.

    Ik heb voor het ogenblik maar een "deftige"lens namelijk de
    Sony : DT 18-250mm f/3,5-6,3
    Dit is een goede all round lens, heel makkelijk omdat je een enorm berijk hebt.

    Nu zou ik graag twee nieuwe lenzen erbij kopen.
    Eentje voor portretten en eentje voor natuurfotografie want ik merk dat ik met 250mm te kort kom.

    Voor de portretten had ik gedacht op de nieuwe kitlens.
    -AF 16-50mm F:2,8 ssm of
    -50mm F 1,4 of de 1,8.

    Wat de landschapsfotografie betreft heb ik nog geen idee wat ik juist nodig heb.
    Denk dat je toch moet rekenen dat 400mm het minimum is of ben ik verkeerd.

    Graag alles een beetje betaalbaar houden aub. ;-)

  • #2
    Re: Lenzen voor Sony A77

    Ik zou voor de portretten de 85/2.8 SAM voorstellen. Een heel licht en compact lensje dat nog betaalbaar is ook.

    Voor landschappen kan ik niet meteen eentje bedenken die eruit springt. Toch niet van Sony zelf - de groothoeklenzen van Sigma, Tamron en Tokina ken ik niet zo. De 11-16mm f/2.8 van die laatste zou goed zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Voor natuurfotografie, wat wil je ermee doen ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor Sony A77

      de 85mm f 2,8 is een heel mooie lens, ken een rus die hoofdzakelijk dit objectief gebruikt voor zijn portretten (gebruikt a900 maar met a77 kun je gelijkaardige kwaliteit halen)
      zie hier http://viv.500px.com/portfolio/#/0

      sony 50mm f1,4 is zeer goed op APS, zeer geschikt voor a77.

      als je veel portretten maakt ten voete uit of half lichaam is op APS 50mm misschien meer aangewezen.

      landschap kun je met alle objectieven maken maar standaard wordt toch nogal veel breedhoek gebruikt.
      de zeiss 24mm f2 is een aanrader maar niet goedkoop (1000€)

      tamron komt met een nieuwe 20-70mm F2,8 op de markt, in eerste plaats ontworpen voor FF maar bruikbaar op APS, denk dat dit een aanrader is, prijs is niet gekend maar ik gok rond de 6 a 800€

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor Sony A77

        De Sony 16-50/2.8 is een gemakkelijke keuze, inzetbaar voor landschap en portretten. Op F2.8 en 50mm is die al heel scherp en F2.8 vind ik genoeg voor een mooie bokeh.

        Wil je meer mm's dan is de Sony 70-400g ook een gemakkelijke keuze, beste lens in zijn klasse. En 400mm is inderdaad het minimum voor dieren/vogels. Je hebt ook nog een Sigma 50-500 OS, die zou ook goed zijn en toch weer wat extra mm's.

        Een 500/F4 zou natuurlijk ideaal zijn, werkt ook goed met een 1.4TC en zo is het heel comfortabel werken. Maar ja de prijs hé, 12000€ ...
        Sigma heeft ook een 500/F4.5, maar kost ook al rond de 4000€.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor Sony A77

          Is die 16-50/2.8 niet wat te kort voor portretten ?
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen voor Sony A77

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            tamron komt met een nieuwe 20-70mm F2,8 op de markt, in eerste plaats ontworpen voor FF maar bruikbaar op APS, denk dat dit een aanrader is, prijs is niet gekend maar ik gok rond de 6 a 800€
            Ik gok ook op 800 euro, maar initieel ergens tussen de 900-1000 euro...En ik hoop beetje snel!

            Ik zou de 16-50 zeker kopen omwille van snel, geruisloos, leuk bereik en f2.8. 'T is gewoonweg een mooie combinatie met de A77!

            Daarbij nog de 85mm f2.8 zoals hier al gezegd, schitterend objectief, en zeer goedkoop! (170 euro)

            De 50mm f1.4 is ook een aanrader, toch vanaf de Minolta 50mm f1.4 RS of de Sony 50mm f1.4 omwille van afgeronde diafragmabladen! Op 2dehands.be staat een Minolta 50mm...

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen voor Sony A77

              Voor portret vond ik de CZ16-80 ook wel zeer leuk én érg scherp. IS geen 2.8 maar wel meteen scherp, zonder te moeten dichtdraaien...
              Nikon D700, wat glas en Sony RX100
              BD2424BE
              Klik voor meer!

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen voor Sony A77

                Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
                Voor portret vond ik de CZ16-80 ook wel zeer leuk én érg scherp. IS geen 2.8 maar wel meteen scherp, zonder te moeten dichtdraaien...
                Is zeker waar! Maar ik verwacht/hoop van deze lens eigenlijk een update, vraag mij alleen af wanneer...Als ze de A37 werkelijk zonder AF-motor gaan uitbrengen (als de geruchten kloppen), dan is het aan Sony om zo snel mogelijk SAM/SSM lenzen uit te brengen van bestaande lenzen. De nieuwe 18-135 die op komst lijkt mij de nieuwe kitlens van de A37 te worden

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen voor Sony A77

                  Voor landschap kan je met elk bereik leuke dingen doen zoals Puerte al zei, maar de meesten denken bij landschap spontaan enkel aan breedhoek natuurlijk...

                  Een Sigma 10-20 vind ik goed, en mijn huidige 8-16 vind ik nog leuker, gewoon vanwege de extreme 8mm en de speciale effecten die dat kan geven.

                  Nu, als ik op stap ga zonder specifiek doel, dan is de CZ16-80 de eerste lens die ik altijd mee heb. Zowel voor landschap als portret altijd OK.

                  Als specifieke portretzoom gebruik ik altijd CZ24-70 of KM28-75, of zelfs 70-200 als het voor buiten is. 16-50 vind ik net als Joris te kort.

                  In elk geval, als je de aanschaf van goeie lenzen overweegt, dan mag je niet bij zooms blijven en mag een 35/1.8 niet ontbreken vind ik. Bovendien heel schappelijk van prijs.
                  Persoonlijk gebruik ik die (en mijn 28/2) eigenlijk veel meer dan 50/1.4 of 85/1.4.

                  Als je echt veel mm wil voor natuurfotografie (wild, vogels, ...), dan lijkt de 70-400 voor mij ook de meest logische keuze. Heel goeie lens, doet nauwelijks onder voor bv. een 400/4.5 G, en is op 70mm qua scherpte zelfs beter dan sommige primes.

                  Maar eigenlijk kan je voor landschap en tele voorlopig net zo goed je 18-250 blijven gebruiken.
                  Als ik jou was, zou ik eerst gaan voor :
                  - 35/1.8
                  - Sigma 24-70 HSM, of Tamron 28-75, of CZ 24-70, ... of CZ 16-80.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X