Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kom naar je toe.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kom naar je toe.

    Ik ben vandaag nog eens naar het natuurdomein "De Roomacker" in Tielrode (Temse) gefietst en heb deze eend die naar mij toe kwam gezwommen kunnen platen. of ?
    Geef gerust jullie mening.
    Grt. Jef



    Update: Met dank aan Sieg.



    Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 400,00 mm (EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM)
    Shutter Speed: 1/400 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 200
    Compensation: EV -1/3
    Last edited by Hofie; 18 maart 2012, 12:07.

  • #2
    Re: Ik kom naar je toe.

    Deze wilde staat er goed op hoor
    Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Ik kom naar je toe.

      Standpunt mag lager, scherpte mag hoger.
      https://www.naturephotoportal.com/

      Comment


      • #4
        Re: Ik kom naar je toe.

        Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
        scherpte mag hoger.
        Ik begin helemaal gefrustreerd te geraken door de problemen met de scherpte. Als ik thuis mijn genomen foto's op de computer bekijk, moet ik het merendeel ervan weggooien wegens gebrek aan scherpte(zelfs bij erg korte sluitertijden). Ik begin mij serieus vragen te stellen hoe dit komt. Ik stel meestal scherp op het middelste AF-punt, maar blijkbaar werkt dit toch niet goed. Ik gebruik wel geen statief (te moeilijk om mee te zeulen op de fiets want ik bezit geen auto) maar ik gebruik wel mijn stevige fototas als steun. Vroeger waren mijn foto's toch scherper hoor! Wat kan er misgaan?
        Grt. Jef

        Comment


        • #5
          Re: Ik kom naar je toe.

          Hofie,

          Waarschijnlijk is het bewegingsonscherpte hoor,heb daar ook al problemen mee gehad ,
          statief gebruiken kan een oplossing zijn! ik ben ook een paar jaar zonder auto geweest,enkel een fiets , toen heb ik bij AS adventure een keer grote fiets tassen gekocht waar ik een statief(manfrotto 190db+141rc)makkelijk kon meenemen aan de ene kant en aan de andere kant zat de camera +bigma !
          Als je 't statief wil hebben,pm me,je kan het hebben voor een "prikje" ;-) mogelijks heb ik ook nog die fietstassen...
          groetjes.

          Comment


          • #6
            Re: Ik kom naar je toe.

            Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
            Ik begin helemaal gefrustreerd te geraken door de problemen met de scherpte. Als ik thuis mijn genomen foto's op de computer bekijk, moet ik het merendeel ervan weggooien wegens gebrek aan scherpte(zelfs bij erg korte sluitertijden). Ik begin mij serieus vragen te stellen hoe dit komt. Ik stel meestal scherp op het middelste AF-punt, maar blijkbaar werkt dit toch niet goed. Ik gebruik wel geen statief (te moeilijk om mee te zeulen op de fiets want ik bezit geen auto) maar ik gebruik wel mijn stevige fototas als steun. Vroeger waren mijn foto's toch scherper hoor! Wat kan er misgaan?
            Grt. Jef
            Je kunt testen voor front of backfocus.
            maar deze foto is ook moeilijk. Je zit vanaf een hoogte een eend te fotograferen die recht op je afkomt. Je hebt een berperkte DOF, ook op f 7,1. Van boven af komt dat vaak wat vreemd over. je ziet bij het oog de scherpte snel afnemen. het harde licht helpt niet mee. Ik fotografeer weleens vrijwel direct boven het wateroppervlak en (als het scherp is) geeft dat een natuurlijker effect. En ja, ik ben ook beter van je gewend.
            Heb je echt het idee dat het de laatste tijd speelt? Stabilisatie?
            https://www.naturephotoportal.com/

            Comment


            • #7
              Re: Ik kom naar je toe.

              Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
              Heb je echt het idee dat het de laatste tijd speelt? Stabilisatie?
              Ja, inderdaad. Stabilisatie staat op Mode 1 zoals altijd (niks aan veranderd).
              Grt. Jef

              Comment


              • #8
                Re: Ik kom naar je toe.

                Sieg heeft deze foto eens onder handen genomen en het resultaat is volgens mij heel wat beter. Daarom heb ik deze zojuist als update geplaatst met veel dank aan Sieg.
                Grt. Jef

                Comment


                • #9
                  Re: Ik kom naar je toe.

                  Graag gedaan Jef en zonder dank

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik kom naar je toe.

                    resultaat is al beter inderdaad.
                    Volgende keer wel even gaan liggen voor de foto. Wel even kijken of het niet nat is
                    https://www.naturephotoportal.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik kom naar je toe.

                      Een merkbaar verschil
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik kom naar je toe.

                        IK ga ook voor de update

                        Johan

                        Comment

                        Working...
                        X