Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijszetting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijszetting

    In de hoop hier toch een antwoord op te krijgen vroeg ik me af of jullie wat indicaties hadden rond de prijszetting in party- en evenementfotografie?

    Laten we als voorbeeld een shoot van 4 uur nemen met twee mogelijkheden, wel en geen nabewerking (sommige opdrachtgevers verkiezen liever alles onmiddellijk online te zien ipv enige nabewerking).

    Ik vraag dit vooral omdat ik een eerlijke prijs wens te vragen aan de opdrachtgever die ook eerlijk is voor de fotograaf. Ik ben niet de persoon die graag de sector een mouw aannaait door belachelijk lage prijzen te leggen

    Ps. Je hoeft geen exacte prijs te geven als je dat niet wenst maar een indicatie a la "tussen de x en x per opdracht of per uur" zou al veel helpen.

  • #2
    Re: Prijszetting

    zwart of wit.
    met of zonder BTW.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Prijszetting

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      zwart of wit.
      met of zonder BTW.
      grt,bouk.
      Exclusief btw (bedrijven moeten er toch geen betalen dus de prijs mag zo geafficieerd worden)
      Last edited by Tom Beuckelaere; 15 maart 2012, 08:48.

      Comment


      • #4
        Re: Prijszetting

        Ik zou er ook nog mijn telefoonnummer bijzetten
        Zo weet 'iedereen' je te contacteren voor een mogelijke opdracht.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Prijszetting

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Ik zou er ook nog mijn telefoonnummer bijzetten
          Zo weet 'iedereen' je te contacteren voor een mogelijke opdracht.
          Als die even een pm sturen? M'n nummer te grabbel gooien is mss te ver gezocht?
          S.P.A.M.
          Last edited by Tom Beuckelaere; 15 maart 2012, 08:15.

          Comment


          • #6
            Re: Prijszetting

            Sorry als het wat onbeschoft overkomt, ik bedoel het nochtans goed.
            Ik zou eens kijken naar fotograaf in bijberoep. Tot een bepaald bedrag per jaar ben je (zo goed als) belastingvrij. EN je bent in orde.

            Gewoon mijn mening hoor
            Last edited by jumpforjoy; 15 maart 2012, 09:01.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: Prijszetting

              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Sorry als het wat onbeschoft overkomt, ik bedoel het nochtans goed.
              Ik zou eens kijken naar fotograaf in bijberoep. Tot een bepaald bedrag per jaar ben je (zo goed als) belastingvrij. EN je bent in orde.

              Gewoon mijn mening hoor
              Wordt zeker overwegen, daarom dat ik het mezelf wel afvroeg, en de collegakenners zullen me vast en zeker wel kunnen helpen

              Comment


              • #8
                Re: Prijszetting

                Niet echt goe bezig zou ik zeggen
                Ben je niet in orde met je sociale zekerheid en je eigen zaak in bij of hoofdberoep,
                dan is het niet slim dit soort vragen te stellen. maar goed.
                Slimme antwoorden zul je bijgevolg ook niet echt krijgen van mensen die wel in orde zijn.
                Sociale zekerheid betalen, verzekering, enz.
                succes.
                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijszetting

                  Enfin, laten we dit soort zaken in het vervolg maar in het midden. Les geleerd..
                  Last edited by Tom Beuckelaere; 16 maart 2012, 20:09.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijszetting

                    kwestie party fotografie
                    je mag tegenwoordig al tevreden zijn als je wat gratis comsupties krijgt en gratis inkom
                    dit omdat iedereen denkt als ze een dslr hebben direct de beste foto's kunnen maken en nogal veel hun diensten zo goed als gratis aanbieden bij party en optredens toestanden
                    daar kan je tegenwoordig beter je tijd niet meer insteken als je er wat wilt mee bijverdienen
                    laat staan wilt van gaan leven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijszetting

                      Wat verwacht je?

                      Dat wij, als professionele fotografen, jouw als "zwart"-werker ... tips gaan geven?

                      ...
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijszetting

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom Beuckelaere Bekijk bericht
                        Exclusief btw (bedrijven moeten er toch geen betalen dus de prijs mag zo geafficieerd worden)
                        Ben ik nu zo verkeerd dat je als fotograaf in bijberoep geen btw moet aanrekenen aan de organisator die ook een btw nummer heeft? Das toch perfect ok omdat die zelf mag terugtrekken?

                        Wat betreft dat zwart wit gedoe. Ik heb nog geen second fotos genomen int zwart en dat is nog steeds zo.. alles is gratis gebeurt met hoogstens een drankje. Zoals gertje aangeeft is dat t enige wat r uitkomt en ik vraag. Voor de ervaring..

                        Voorralleer ik mij op het ijs waag van bijberoep weet ik graag waar ik aan toe ben. Dus naast een kosteninschatting ook een opbrengsteninschatting. Als die niet evenwichtig is, begin ik daar niet aan. En verdien ik daar niets aan..

                        Ik weet perfect wat ik in ordemoet brengen om in orde te zijn met inkomstenbelasting. Eerst voorbereiden en nazinnen, dan pas beginnen

                        HOpelijk brengt dit wat duidelijkheid en wat eensgezindheid?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijszetting

                          Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          kwestie party fotografie
                          je mag tegenwoordig al tevreden zijn als je wat gratis comsupties krijgt en gratis inkom
                          dit omdat iedereen denkt als ze een dslr hebben direct de beste foto's kunnen maken en nogal veel hun diensten zo goed als gratis aanbieden bij party en optredens toestanden
                          daar kan je tegenwoordig beter je tijd niet meer insteken als je er wat wilt mee bijverdienen
                          laat staan wilt van gaan leven
                          Bedankt voor de tip, hier kan ik iets mee. Ik denk dat het momenteel ervaring opdoen is nu.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijszetting

                            als ik nog een andere tip mag geven
                            ga eens langs bij unizo en vraag uitleg over volgend statuur
                            bijberoep kleine onderneming met omzet lager dan 5580€ per jaar

                            de rest moet je er maar zelf van opzoeken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijszetting

                              Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                              als ik nog een andere tip mag geven
                              ga eens langs bij unizo en vraag uitleg over volgend statuur
                              bijberoep kleine onderneming met omzet lager dan 5580€ per jaar

                              de rest moet je er maar zelf van opzoeken
                              Zal ik doen, wist niet dat r nog een onderscheid was, bedankt eh!

                              Comment

                              Working...
                              X