Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afbeeldingsgrootte op de site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afbeeldingsgrootte op de site

    Dag mensen,

    Ik zal wellicht niet de eerste zijn die met dit item afkomt, maar ik begrijp iets niet...
    Over de afbeeldingsgrootte op zich heb ik geen problemen, maar waarom is het toegestaan om in je eigen albums op deze site een max afmeting te gebruiken van 1024*1024 pixels, terwijl je onderaan dan zeer handig de 'te linken code' krijgt om je foto op het forum te plaatsen, maar hierdoor dan wel de melding krijgt (met de kader om de foto) dat deze afbeelding te groot is?
    Waarom is dit niet compatibel gemaakt?
    Nu moet men dus 2 keer dezelfde foto uploaden. Niet dat dit zo'n grote moeite is, maar ik wil maar zeggen. Mocht de maximale afbeeldingsgrootte in je eigen album ook beperkt zijn tot 900 pixels, kon je dus wel handig gebruik maken van die link onderaan.

    Inderdaad, eens je het weet upload je al je foto's voor je album met max 900 pixels. Maar als je maar sporadisch (zoals ik) eens een foto wil publiceren, dan vergeet je dat nogal eens...

    Dit is misschien mierenn***ken, maar als iets kan verbeterd worden, waarom niet?

    Alvast bedankt om te lezen,
    Jan

    P.S. en ik besef nu dat dit bericht helemaal niet staat waar het moet staan... mijn excuus mod.
    D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
    www.revolta-pictures.be

  • #2
    Re: Afbeeldingsgrootte op de site

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets te maken heeft met het tijdschrift Shoot (en ik zie in PS dat jij het begrepen had).
    Deze vraag komt regelmatig terug, maar ik zie de forum-normen nog niet al te snel veranderen, gezien er ook mensen met andere hardware het forum bezoeken. Voor mijn 24" scherm mag het ook allemaal wat groter, maar voor m'n iPad is het groot genoeg, hoor.
    Het klopt dat er verschillende maten gehanteerd worden voor je portfolio, en de redenering daarachter is mij ook niet duidelijk. Ik zal echter mijn portfolio niet gebruiken om hier te linken.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Afbeeldingsgrootte op de site

      Tja misschien toch maar het forumreglement eens lezen

      4.3. Portfolio’s (voorbehouden aan vzw-leden)Betalende leden van Belgiumdigital vzw hebben de mogelijkheid een persoonlijke portfolio van hun allerbeste foto’s, opgedeeld in één of meer albums, op de Belgiumdigital servers te hosten voor de looptijd van hun lidmaatschap. Alle bezoekers aan www.belgiumdigital.com kunnen deze foto’s bekijken.Let wel, Belgiumdigital wil hiermee niet echt een hosting dienst verzorgen. Evenmin is het de bedoeling om al je foto’s daar te plaatsen en dan ernaar te linken in gewone topics. Er zijn voor Belgiumdigital immers niet te onderschatten kosten verbonden aan de bijbehorende opslagruimte en dataverkeer!
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment

      Working...
      X