Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reglement Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reglement Showcase

    Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
    Showcase is bedoeld voor de betere foto.
    Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.
    Het geven van harde kritiek en strenge beoordeling is blijkbaar toegelaten door het reglement. Toch kan ik vrijwel geen topics vinden waar dergelijke kritiek ook gegeven wordt Is daar een reden voor?

  • #2
    Re: Reglement Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
    Het geven van harde kritiek en strenge beoordeling is blijkbaar toegelaten door het reglement. Toch kan ik vrijwel geen topics vinden waar dergelijke kritiek ook gegeven wordt Is daar een reden voor?
    Misschien omdat we menselijk willen blijven en omdat we graag opbouwende kritiek geven? Harde kritiek betekent volgens mij niet mensen afbreken, maar gewoon punten aangeven die beter kunnen.
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

    Comment


    • #3
      Re: Reglement Showcase

      Natuurlijk heb ik het niet over mensen afbreken. Ik heb het over ongezouten meningen op een vriendelijke, aanmoedigende manier geven.

      Comment


      • #4
        Re: Reglement Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
        Natuurlijk heb ik het niet over mensen afbreken. Ik heb het over ongezouten meningen op een vriendelijke, aanmoedigende manier geven.
        Ah ok, daar kan ik je dan helaas niet mee helpen denk ik
        Maar worden deze daar dan niet gegeven zoals het zou moeten? Ik ga eerlijk gezegd niet zo veel kijken in de Showcase
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

        Comment


        • #5
          Re: Reglement Showcase

          Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
          Het geven van harde kritiek en strenge beoordeling is blijkbaar toegelaten door het reglement. Toch kan ik vrijwel geen topics vinden waar dergelijke kritiek ook gegeven wordt Is daar een reden voor?
          Omdat het doorgaans eindigt met persoonlijke aanvallen? Ik heb er zo wel enkel zien voorbij komen... met alle nare gevolgen vandien.
          Jean Pierre.

          Comment


          • #6
            Re: Reglement Showcase

            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
            Omdat het doorgaans eindigt met persoonlijke aanvallen? Ik heb er zo wel enkel zien voorbij komen... met alle nare gevolgen vandien.
            Klopt, daarom wordt er ook gemodereerd, harde kritiek mag, zolang het op een beleefde en respectvolle manier gebeurt . . . zoniet riskeer je van het forum gebanned te worden.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Reglement Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
              Omdat het doorgaans eindigt met persoonlijke aanvallen? Ik heb er zo wel enkel zien voorbij komen... met alle nare gevolgen vandien.
              Het is dan ook vaak de fotograaf (m\v) die beoordeeld wordt i.p.v. de foto.

              Comment


              • #8
                Re: Reglement Showcase

                Ik weet wel beter.
                Ik geef GEEN kritiek meer in showcase of beoordeling of beginnershoek.
                Ik zit hier alleen nog in chit chat en algemeen.
                Gegronde kritieken zijn dikwijls parels voor de zwijnen.
                Vele amateurs nemen wel foto's en tonen ze graag, maar zijn eigenlijk niet rijp om erover te communiceren, laat staan gegronde kritiek te ontvangen.
                Sommige mods zwengelen die sfeer nog wat aan.
                Bij mijn ban alhier, kreeg ik via pm te horen dat ik een beginner te hard had aangepakt.
                "DAT DOE JE NIET" stond er schreeuwerig bij.
                Wel, daarom ben ik uitgeweken naar een ander fotografieforum, waar de lat hoger ligt.

                Comment


                • #9
                  Re: Reglement Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                  Het geven van harde kritiek en strenge beoordeling is blijkbaar toegelaten door het reglement. Toch kan ik vrijwel geen topics vinden waar dergelijke kritiek ook gegeven wordt Is daar een reden voor?
                  die zijn er genoeg hoor.
                  neem eens "echt" de moeite ze te zoeken.
                  oja...nog welkom op BD.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reglement Showcase

                    Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                    Natuurlijk heb ik het niet over mensen afbreken. Ik heb het over ongezouten meningen op een vriendelijke, aanmoedigende manier geven.
                    Probeer het eens
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reglement Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                      Het geven van harde kritiek en strenge beoordeling is blijkbaar toegelaten door het reglement. Toch kan ik vrijwel geen topics vinden waar dergelijke kritiek ook gegeven wordt Is daar een reden voor?
                      Omdat je dan gewoon afgeblaft wordt(niet noodzakelijk door de TS). Ik geef enkel nog zachte kritiek als ik kritiek geef.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reglement Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Ik weet wel beter.
                        Ik geef GEEN kritiek meer in showcase of beoordeling of beginnershoek.
                        Ik zit hier alleen nog in chit chat en algemeen.
                        Gegronde kritieken zijn dikwijls parels voor de zwijnen.
                        Vele amateurs nemen wel foto's en tonen ze graag, maar zijn eigenlijk niet rijp om erover te communiceren, laat staan gegronde kritiek te ontvangen.
                        Sommige mods zwengelen die sfeer nog wat aan.
                        Bij mijn ban alhier, kreeg ik via pm te horen dat ik een beginner te hard had aangepakt.
                        "DAT DOE JE NIET" stond er schreeuwerig bij.
                        Wel, daarom ben ik uitgeweken naar een ander fotografieforum, waar de lat hoger ligt.
                        En dat vind ik spijtig,
                        ik heb ook al discussie zien passeren die ik zeer spijtig vind.

                        foto's die ter beoordeling worden geplaatsten kunnen harde kritiek krijgen...
                        aan de persoon in kwestie om te filteren wat hij moet "bijleren".

                        maar het is niet altijd de topic starter die terugblaft,
                        soms zijn het 2 'beoordelers' die elkaars mening niet delen...

                        Alleszins hoop ik dat ik veel 'harde kritiek' kan blijven ontvangen,
                        want zo leer je tenminste bij
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reglement Showcase

                          Bedankt voor de reacties tot dusver.

                          Ik kom al enige tijd op dit forum, maar dan als ongeregistreerde gebruiker. Het stoorde me dat Showcase uitmunt in technisch perfecte plaatjes (die op "oeh"- en "ah"-geroep worden onthaald), maar verder niet uitstijgen boven die technische perfectie. Een paar dagen geleden besloot ik dan ook maar om 'kritiek' te gaan geven. Ik sprak uit persoonlijke overtuiging (ik vind dat niet goed in plaats van dat is niet goed, een klein nuanceverschil) en gaf tips om het beter te doen. Op de man spelen was er zeker niet bij.

                          En toch: al mijn berichten plots verwijderd zonder dat erover met mij gecommuniceerd is. Ook alle sporen uitgewist in andermans berichten. Tja, dan hoeft het voor mij niet meer. Ik laat het hierbij en hoop met dit topic toch nog tot nadenken aan te zetten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reglement Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                            Ik kom al enige tijd op dit forum, maar dan als ongeregistreerde gebruiker. Het stoorde me dat Showcase uitmunt in technisch perfecte plaatjes (die op "oeh"- en "ah"-geroep worden onthaald), maar verder niet uitstijgen boven die technische perfectie.
                            Ik snap wel wat je bedoelt. Langs de ene kant is het de bedoeling dat de kritiek 'harder' is in de showcase dan in de fotobeoordeling, maar in de praktijk lijkt het net omgekeerd te zijn. Dit komt gedeeltelijk doordat het makkelijker is om opbouwende kritiek te geven bij een minder (technisch) perfecte foto (uit de fotobeoordeling). In de showcase zullen de plaatjes meestal wel technisch in orde zijn, en daarom wordt het voor de doorsnee amateur - zoals ik - al moeilijk om goede kritiek te geven (zonder in mierenneuken te vervallen). Op een bepaald punt is het ook moeilijk om te zeggen wat er beter kon zijn aan een foto. Je kan bv. zeggen - voor een landschapsfoto - dat de foto wat beter licht had kunnen gebruiken, maar daar heeft de fotograaf niet zoveel aan op het moment dat hij de foto presenteert (op voorwaarde dat hij dat ook beseft en al moeite heeft gedaan om goed licht op te zoeken). En daar komt dan inderdaad nog bij dat er dan nogal makkelijk in "oeh"'s en "ah"'s vervallen wordt.

                            For the record; ik vertoef enkel in Natuur & Landschappen tegenwoordig. Dat forumonderdeel op zich houdt mij voldoende bezig. Dus ik kan niets over andere forumonderdelen zeggen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reglement Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                              Bedankt voor de reacties tot dusver

                              En toch: al mijn berichten plots verwijderd zonder dat erover met mij gecommuniceerd is. Ook alle sporen uitgewist in andermans berichten. Tja, dan hoeft het voor mij niet meer. Ik laat het hierbij en hoop met dit topic toch nog tot nadenken aan te zetten.
                              bij mij staan al je berichten er nog hoor..?
                              grt,bouk.
                              Last edited by bouk; 13 maart 2012, 07:19. Reden: er./.;'/.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X