Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de drie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van de drie?

    Hallo,

    Ik wil mezelf een lensje aanschaffen met als vereiste lichtsterkte, behoorlijke groothoek en een beetje zoom (tot portret).
    Gezien mijn budget (ongeveer 350 €) kwam ik bij deze drie mogelijkheden uit'
    - Tamron 28-75mm F2.8 XR DI voor 359 €
    - Tamron 18-50mm F2.8 SP Di II voor 329 €
    - Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM voor 429 €

    Ik heb een Sony a200 camera en de meeste foto's die ik maak zijn portret, stilleven, of spontaan leuke momenten proberen te vangen.

    Wie heeft ervaring met 1 van de voorgestelde lenzen of zijn er betere altzrnatieven? Welke zouden jullie aanraden?
    Alvast bedankt voor de hulp!
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Ik denk, nogmaals denk want heb geen ervaring maar de 18-50 lijkt me erg goed ook omdat hij de kit kan vervangen en hij is 2.8, en de beste is dat hij het goed koopst is!

    Maar dat is wat ik denk...

    Comment


    • #3
      Re: Wie van de drie?

      de sigma heeft geen continu lichtsterkte dus die zou voor mij al afvallen

      het bereik is een persoonlijke voorkeur.

      Voor portret bvb ga je iets beter zijn met de 28-75 qua vervorming.

      Analyseer eens de brandpuntafstanden waar je nu meestal op fotografeert om na te gaan welke je het meeste gebruikt. En dan naast je interesses leggen van wat je wilt doen.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Wie van de drie?

        Tamron is toch 17-50 2.8 en niet 18-50?

        Comment


        • #5
          Re: Wie van de drie?

          Je zou eens kunnen kijken met hoeveel mm je het vaakst foto`s mee maakt.
          In bridge kun je ook terugkijken misschien ook in andere programma neem ik aan dan kun je misschien een evenwichtige keuze maken.

          Comment


          • #6
            Re: Wie van de drie?

            Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
            Tamron is toch 17-50 2.8 en niet 18-50?
            Klopt. Foutje van mij...

            In reviews krijgen zowel de tamron 17-50 als de sigma behoorlijke goede eindscores met als voornaamste minpunt zachtheid in de hoeken bij open diafragma, hetgeen verdwijnt bij 2 stops dichtdraaien...
            Naar de 2.8 moet ik dus al niet kijken besluit ik dan.
            Ik denk dat ik gewoon ga checken met mijn camera bij konijn en daar wat testopnames doen...

            bedankt allemaal...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #7
              Re: Wie van de drie?

              Nog n laatste vraagje:
              Is deze Tamron 17-50 F2.8 SP Di II dezelfde als de Tamron 17-50 F 2.8 SP XR Di II LD?
              Maw: waarvoor staan die XR en LD bij Tamron?
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Wie van de drie?

                De Tamron 17-50/2.8 hoor ik goede dingen over. Maar in een vergelijking met de Sony 16-50/2.8 is de Sony duidelijk scherper op F2.8, toch belangrijk denk ik. Op andere diafragma's zijn ze gelijkwaardig. Heeft ook een stille SSM wat een voordeel is als je video wil opnemen.
                De Sony is duurder maar denk wel zijn geld waard en behoudt zijn waarde ook.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Wie van de drie?

                  Ik heb zowel de Tamron 28-75 als de 17-50 gehad en ben daar altijd heel erg tevreden over geweest.
                  Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe breed je wil gaan.

                  peter
                  www.peterlaurent.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie van de drie?

                    Als het vooral voor portret bedoeld is, zou ik eerder naar een 28-75/2.8 gaan.
                    Voor breedhoek heb je je 18-200 nog.

                    Persoonlijk vond ik de 28-75 (Tamron/KM) ook beter dan de 17-50 qua beeldkwaliteit.
                    Die KM28-75 was een van mijn eerste lenzen in de digitale slr-wereld, en heb ik nog steeds, als enige van toen.
                    De huidige Sony-versie is optisch identiek trouwens. Vooral de prijs is verschillend in vergelijking met de Tamron...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie van de drie?

                      Die 28-70 is ook heel interessant inderdaad...En dan later eventueel aanvullen met een echte groothoek? Hmmm, niet gemakkelijk kiezen...
                      Stel je kritieken niet te scherp...
                      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie van de drie?

                        Ik vind 28-75 helemaal niet interessant op een crop camera. Je hebt totaal geen groothoek. Daarnaast is het telebereik nog vlees nog vis als je het mij vraagt in vergelijking met een 17-50mm. De tamron 17-50 is een zeer goede lens, zeker als je het vergelijkt met wat die kost. De sony klinkt ook wel interessant maar ken ik voor de rest niet.
                        Groeten Remco.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie van de drie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                          ......
                          Ik denk dat ik gewoon ga checken met mijn camera bij konijn en daar wat testopnames doen......
                          heel goed.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie van de drie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                            Ik vind 28-75 helemaal niet interessant op een crop camera. Je hebt totaal geen groothoek.
                            Als je ze vooral gebruikt om mensen in beeld te brengen (zoals ik), dan heb je meer aan 50 tot 75mm dan aan groothoek. Het hangt er gewoon van af met welk doel je een lens koopt.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie van de drie?

                              De kogel is door de kerk. Het wordt ( mede dankzij enkele zeer goede reviews online) de Tamron 28-75 F 2.8 XR Di.
                              In het najaar zal de Tokina 11-16 F 2.8 ATX Pro DX haar vervoegen voor de lichtsterke groothoek.

                              Bedankt aan allen, vooral zij die met de Tamron 28-75 op de proppen kwamen...
                              Stel je kritieken niet te scherp...
                              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                              Comment

                              Working...
                              X