Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dedouanering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dedouanering

    hey,
    ik kocht enkele maanden geleden enkele dingen via ebay aan.
    alles kwam vlot toe buiten de flitser. Het waren allemaal aparte bestellingen. Van de flitser kreeg ik een brief van de douane ' aanvraag dedouanering'. Ze vroegen een factuur te bezorgen. Ik heb dit dan ook gedaan en tot op heden nog niets ontvangen. Die brief is toch al een maand geleden. Ik dacht nu is het wel genoeg ik ga eens bellen naar de douane van zaventem, ik vind een nummer op internet bel ernaar maar kom daar op een voicemail terecht van een dame. Klopt iets niet
    kan iemand mij verder helpen wat ik kan doen om die flitser nog vast te krijgen?

    bedankt!

  • #2
    Re: dedouanering

    Was dat een brief van de douane of van DSV die je gekregen hebt?

    Bij DSV is het niet abnormaal dat je een maand moet wachten nadat je het factuur hebt doorgestuurd.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: dedouanering

      geen flauw idee eigenlijk vanwaar de brief kwam. Er stond op aanvraag tot dedouanering en moest daar paar dingen op invullen van wat ik gekocht had en land van oorsprong en dergelijke en factuur toevoegen.
      Kan niemand mij hier contactgegevens van bezorgen waar ik deze mensen eventueel kan opbellen van de douane zaventem?

      Comment


      • #4
        Re: dedouanering

        Tja, geen flauw idee dus welke dienst je moet hebben omdat je blijkbaar de brief en/of enveloppe niet meer hebt maar onze vriend Google leert ons bij de zoekopdracht "dedouanering brussel" volgende als meest waarschijnlijke hit:

        Comment


        • #5
          Re: dedouanering

          Je weet toch nog waar je die factuur bezorgd hebt ?
          Was dat de juiste instantie ?

          Comment


          • #6
            Re: dedouanering

            Meestal zullen je goederen bij de goederenbehandelaar liggen. Er wordt al snel op "de douane" geschoten, maar wanneer zij vragen naar de documentatie en de inklaring van de goederen, dan moet de goederenbehandelaar daar het nodige voor doen.
            Dat begint met het opvragen van de factuur (indien deze bvb. niet in een omslag bij de goederen gekleefd zit). Daarna moeten zij een aangifte indienen die de nodige gegevens bevat, en waarop eventueel rechten betaald worden (invoerrechten en BTW). Zolang de douaniers dat document niet hebben, heeft het geen zin hen te verwijten. Je kan hen wel eens bellen om te informeren naar de stand van zaken, maar dan heb je wel de gegevens van je pakketje nodig. Best is om de goederenbehandelaar te bellen en daar aan te dringen tot ze je verder helpen.
            Wat kost je dat?
            De invoerrechten bedragen 2,7% (TP 8539 goederennomenclatuur) op de factuurprijs, en BTW 21% op die factuurprijs + de invoerrechten.
            Behandelings- of dossierkosten zijn er voor de douane niet, maar de goederenbehandelaar gaat die zeker aanrekenen. Bedrag daarvan ken ik niet.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: dedouanering

              Wat was de transporteur? waarschijnlijk een koerierbedrijf (Fedex, DHL, TNT,....) in dat geval, hebben die meestal een eigen douane dienst die de douane afhandeling doet. Dus moet je proberen het koerierbedrijf te contacteren met de gegevens van het pakketje. Best heb je daarvoor de nummer van de vrachtbrief (document dat op het pakket plakt met de gegevens van de afzender en ontvanger en een nummer met barcode of Qr-code). Als ontvanger heb dit nummer niet altijd dus zoek je best de gegevens van de afzender de datum van verzending en de gegevens van de ontvanger samen en neem dan contact op met de klantendienst van de transporteur, en probeer daar uit te zoeken waar het pakje nu is en wat er nog moet gebeuren voor de aflevering.

              Comment


              • #8
                Re: dedouanering

                TS blijft heel stil in het geven van verdere info precies

                Comment


                • #9
                  Re: dedouanering

                  ja sorry ben even gaan zoeken en heb een telefoonnummer bemachtigd en daar ligt het dus, bij de post. Ze zeiden dat ze aankoopfactuur ontbraken en ik zei jamaar ik heb dat paypal bewijs al opgestuurd meteen als ik die brief heb ontvangen. wij hebben niks, dus ik nu nog eens nr hen gefaxt, khoop dat ik nu eindelijk mijn flitser krijg! toch een heel gedoe hoor!

                  Comment

                  Working...
                  X