Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monitor

    Vermits ik een foto niet behoorlijk kan bewerken op mijn laptop omdat de kleuren nooit fatsoenlijk uitgeprint worden zoals ik gedacht had (kijkhoek beeldscherm), ben ik van plan een monitor op mijn laptop aan te sluiten voor een beter kleurenresultaat te hebben.
    Ik wil hier ook geen 1000 € voor geven, heeft iemand een suggestie van een goede monitor en toch niet veel geld?
    Wat voor merk monitor hebben jullie en ben je er tevreden mee?

    Alvast bedankt voor de reacties

    Leon

  • #2
    Re: Welke monitor

    Het was misschien handig als je hier een budget ook had gepost

    Ik heb sinds een weekje de Dell U2412 gekocht. Waarom?
    Omdat ik een 1920*1200 scherm wou, omdat ik de grootte tov een 1920*1080 wel nodig vond.
    Ook omdat dit de IPS panel techniek heeft, waardoor je kleuren veel getrouwer naar voren komen.
    Je hebt natuurlijk veeeeeeeel betere IPS schermen, maar deze is tenminste goed betaalbaar en heel goed, lees maar de recenties na op internet!
    Je hebt zijn iets duurdere broertje, de U2410 die in tegenstelling tot zijn nummer doet vermoeden, een echt IPS pannel heeft.

    Nu eerlijk gezegd vond ik het voor mij niet de moeite om die 100/150€ extra te geven, want ik zie het verschil echt niet of te weinig om dat te verantwoorden!
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Welke monitor

      [HTMLHet was misschien handig als je hier een budget ook had gepost
      ][/HTML]

      Inderdaad had ik er misschien beter bijgezet, maar ik wil niet meer dan 250€ kwijt zijn.

      Iemand ervaring met de liyama 24 inch led lcd Prolite E2473 HDS, deze wordt sterk aanbevolen door het tijdschrift CLICKX

      Groet

      Comment


      • #4
        Re: Welke monitor

        Asus heeft een goedkoop IPS scherm op de markt gebracht dacht ik zo ( ben even de nummer kwijt ) . Ik denk dat je met je 250€ gaat toekomen .
        Hoe het met de verkrijgbaarheid van dit scherm zit weet ik niet ..

        Deze dus ;
        Buy ASUS ML239H Black 23" IPS Panel Full HD HDMI LED BackLight LCD Monitor 250 cd/m2 ASCR 50,000,000:1 (3,000:1) with fast shipping and top-rated customer service. Once you know, you Newegg!
        Last edited by erwin; 7 maart 2012, 18:58.
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: Welke monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door leejoogs Bekijk bericht
          Vermits ik een foto niet behoorlijk kan bewerken op mijn laptop omdat de kleuren nooit fatsoenlijk uitgeprint worden zoals ik gedacht had (kijkhoek beeldscherm), ben ik van plan een monitor op mijn laptop aan te sluiten voor een beter kleurenresultaat te hebben.
          Ik wil hier ook geen 1000 € voor geven, heeft iemand een suggestie van een goede monitor en toch niet veel geld?
          Wat voor merk monitor hebben jullie en ben je er tevreden mee?

          Alvast bedankt voor de reacties

          Leon
          Zeer tevreden met DIT scherm.
          Maar ik zou toch voor alle zekerheid eerst nagaan of uw graka zo'n scherm aankan.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Welke monitor

            Nog steeds content van deze
            Moest ik nu voor de keuze staan zou ik twijfelen tussen deze en de Dell...
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Welke monitor

              De vorige posters hebben overschot van gelijk , ik heb zowel de dell als de HP ( ik vind de dell iets beter ) maar de topic starter heeft maar budget van 250€ vandaar de keuze voor de Asus die het toch helemaal niet slecht doet in de testjes die ik gelezen heb

              Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

              Comment


              • #8
                Re: Welke monitor

                hier ook voor HP.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Welke monitor

                  Aub.. opgestuurd net geen 250€!

                  De Dell U2412M

                  Canon 5D2 en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                    Aub.. opgestuurd net geen 250€!

                    De Dell U2412M

                    http://www.komplett.be/Komplett/prod...i/details.aspx
                    Sorry Kazzz , ik had het waarschijnlijk over die duurdere versie van Dell .
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                      Sorry Kazzz , ik had het waarschijnlijk over die duurdere versie van Dell .
                      De U2410 ligt op +-450/500€.. Voor mij was het de meerprijs niet waard, omdat ik het verschil niet zag tussen beide panels.
                      De U2412M komt van 350€ als ik me niet vergis.. Een pokkegoei scherm!
                      Canon 5D2 en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke monitor

                        ik ben er ondertussen uit, na heel wat lees en vergelijkwerk, ga ik voor de Dell U2412M.

                        Met dank aan KazzZ voor de prijsgunstige site waar ik deze Dell voor 240€ thuis geleverd krijg.

                        Ook dank aan de forumleden die hun ervaringen kenbaar maakten.
                        Groetjes

                        Leon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke monitor

                          Ik ben heel tevreden over de LG IPS236.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door leejoogs Bekijk bericht
                            ik ben er ondertussen uit, na heel wat lees en vergelijkwerk, ga ik voor de Dell U2412M.

                            Met dank aan KazzZ voor de prijsgunstige site waar ik deze Dell voor 240€ thuis geleverd krijg.

                            Ook dank aan de forumleden die hun ervaringen kenbaar maakten.
                            Groetjes

                            Leon
                            Proficiat, je zult er geen spijt van krijgen!! Prijs/kwaliteit kan je echt NIET beter vinden, staat ook hoog aangeschreven op de meeste sites!

                            PS. zie maar dat je morgen thuis bent, ik had em de dag erna al thuis
                            PS2. de brightness staat fabriek af iets te hoog.. deze staat nu op 20% bij mij na calibratie..
                            Canon 5D2 en wat glas

                            Comment

                            Working...
                            X