Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aakoop lamineermachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aakoop lamineermachine

    Ik zou graag af en toe sommige van mijn afgedrukt foto's lamineren; daarvoor bestaan verschillende machines (uiteraard aan diverse prijzen)
    Heeft er iemand ervaring met het lamineren; waar moet men op letten bij de aankoop van zo'n toestel. Welke sites zijn aanbevolen? Welke hoezen zijn aanbevolen voor foto's. Alvast bedankt voor de reacties op mijn vragen.

  • #2
    Re: aakoop lamineermachine

    Hallo,

    Ik heb indertijd een lamineerapparaatje gekocht in de Aldi en dit werkt prima. Ik denk niet dat er heel veel verschil in is. Je kan de temperatuur instellen maar voor de rest is er eigenlijk niks aan...

    Het was een goedkoop apparaatje en ik gebruik ook de hoesjes van die er toen bij waren (en ook regelmatig terug aangeboden worden in de Aldi)... Dus ik denk niet dat je hier al teveel geld aan moet uitgeven, een goedkoop modelletje werkt ook prima. Toch voor mijn behoeften (af en toe eens een foto, kaartje,... lamineren).
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

    Comment


    • #3
      Re: aankoop lamineermachine

      Ik heb er 2, beide gekocht in de Makro.

      Eentje A4 en de andere voor A3.

      Ben van beide tevreden.

      Als je zinnens bent eentje te kopen, zou ik aanraden voor de A3.

      Waarom, "you never know", soms moet je toch een een A3 lamineren en dan ben je blij dat je zulk toestel hebt.
      Voor de meerprijs zou ik het niet laten.

      Nog één voordeel, bij de A4 moet je een pochette gebruiken en bij A3 niet.

      Mijn beide toestellen zijn al enkele jaartjes oud, misschien is het nu allemaal zonder pochette.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #4
        Re: aakoop lamineermachine

        Ik heb er eentje uit de Makro, al dik 15 jaar, vroeger gebruikte ik die veel (beroepsmatig), gemiddeld 20 hoesjes per week.

        Het is een model waar je een "pochette" moet gebruiken, maar daar kreeg ik geen goed resultaat mee, dus steeds rechtstreeks de hoesjes gewalst.

        ik denk ook niet dat er veel verschil is tussen die apparaten, een duurdere zal misschien langer meegaan, maar voor dat geld koop je al een tweede of derde goedkoop model.

        Er zijn ook koudlamineerapparaten, twee folies die op elkaar geperst worden met daartussen je foto of ander document. Daar bestaan brede versies van, tot 70 cm bij mijn weten. Je werkt ook niet met hoesjes, maar met 2 rollen folie (in verschillende breedtes uiteraard), je snijdt af na lamineren. Dat zou wel eens goedkoper kunnen zijn, maar ik heb er zelf nooit mee gewerkt.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment

        Working...
        X