Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs schatting D700 kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs schatting D700 kit

    Ik verkoop hier nu op ' t forum mijn gerief .. Ben overgeschakeld op iets compleet anders ( geen D800 nee ) .. Maar , en 't zal misschien weer zo een topic worden over dat heerlijke kopen/verkopen oorlogje, ik snap sommige mensen hun lage biedingen niet... Ofwel is het uit verveling, ofwel is het om ambetant te doen...Maar op den duur weet ik het ook niet meer...

    Dit is de set...

    Nikon D700 body ( nieuwprijs 1939 euro ) ( 31270 clicks , net 2 jaar oud )
    Nikon Af-S 50mm f/1.4 G ( nieuwprijs 359 euro )
    4 x Nikon En-EL3 accu ( origineel ) ( nieuwprijs 4 x 70,95 = 283,8 euro
    )
    Nikon MC-30 remote control ( nieuwprijs 90,95 euro )
    Think Tank retrospective 20 schoudertas ( hier past een D700+70-200 erop ) (
    nieuwprijs 167 euro )
    2 x Sandisk compactflash 16gb 60Mb/s ( nieuwprijs 2 x 104 = 208
    euro )
    1 x Sandisk compactflash 16Gb 30Mb/s ( nieuwprijs 60,95 euro )
    1 x dust wand kit, om sensors te kuisen ( nooit gebruikt ) ( nieuw +-50 euro )
    totaal NIEUWprijs over de 2950 euro
    ( Prijzen gechecked bij fotokonijnenberg.be )


    Zeg nu eens eerlijk uit het diepst van jullie hart, wat ik daarvoor moet/kan vragen...

  • #2
    Re: Prijs schatting D700 kit

    Ik had al naar je aanbieding gekeken, hoopte dat je zaken los zou verkopen :-)

    Wil wel even mijn mening geven & richtprijzen (naar mijn gevoel):
    Mocht je een perfecte koper vinden dan denk ik dat 2000 euro een richtprijs is voor je volledige pakket. De kwestie is echter dat véél mensen niet meteen gewonnen zijn met een pakketverkoop. Iedereen stelt graag zijn eigen set samen natuurlijk.
    Zo denk ik bijvoorbeeld dat er verschillende mensen niet zitten te wachten op 4 batterijen, een Nikon remote, een specifieke schoudertas & een dust wand kit.
    Diverse mensen met interesse hebben misschien ook al een 50mm 1.8 in hun bezit.

    De D700 is nog steeds een prachtig toestel en zal nog wel even zo blijven ondanks de recente FX-update. Wel is het zo dat de 2de hands prijzen wat gedaald zijn. Ik denk dat je momenteel maximum 1500 euro kunt vangen voor je body maar aangezien hij net 2 jaar oud is = geen garantie meer, dus denk ik eerder in de richting van 1200-1300 euro.

    Je 50mm 1.4 lens schat ik op een 200 à 250 euro 2de hands waarde.

    Je geheugenkaartjes bijvoorbeeld zijn bij fotokonijnenberg.be erg duur geprijsd. Bij Redcoon bijvoorbeeld kan je een Sandisk 16GB 60mb/s kaartje vinden nieuw voor 66 euro.

    Mag ik vragen welke biedingen je dan wel al hebt ontvangen?
    Mocht je in de nabije toekomst toch zaken los verkopen dan heb ik eventueel interesse in je 50mm 1.4 en eventueel de geheugenkaartjes :-)

    Comment


    • #3
      Re: Prijs schatting D700 kit

      ter info
      ik heb vorige maand een D700 met power kit (grip) kunnen aankopen voor 1300 euro

      lens schat ik 200 euro en de rest is "klein materiaal",

      ik denk een 1700-1800 euro

      groetjes
      lieven
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: Prijs schatting D700 kit

        Ik heb een D700 kunnen kopen voor 1500 Euro met garantie tot augustus 2013
        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

        Comment


        • #5
          Re: Prijs schatting D700 kit

          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          Ik verkoop hier nu op ' t forum mijn gerief .. Ben overgeschakeld op iets compleet anders ( geen D800 nee ) .. Maar , en 't zal misschien weer zo een topic worden over dat heerlijke kopen/verkopen oorlogje, ik snap sommige mensen hun lage biedingen niet... Ofwel is het uit verveling, ofwel is het om ambetant te doen...Maar op den duur weet ik het ook niet meer...

          Dit is de set...

          Nikon D700 body ( nieuwprijs 1939 euro ) ( 31270 clicks , net 2 jaar oud )
          Nikon Af-S 50mm f/1.4 G ( nieuwprijs 359 euro )
          4 x Nikon En-EL3 accu ( origineel ) ( nieuwprijs 4 x 70,95 = 283,8 euro
          )
          Nikon MC-30 remote control ( nieuwprijs 90,95 euro )
          Think Tank retrospective 20 schoudertas ( hier past een D700+70-200 erop ) (
          nieuwprijs 167 euro )
          2 x Sandisk compactflash 16gb 60Mb/s ( nieuwprijs 2 x 104 = 208
          euro )
          1 x Sandisk compactflash 16Gb 30Mb/s ( nieuwprijs 60,95 euro )
          1 x dust wand kit, om sensors te kuisen ( nooit gebruikt ) ( nieuw +-50 euro )
          totaal NIEUWprijs over de 2950 euro
          ( Prijzen gechecked bij fotokonijnenberg.be )


          Zeg nu eens eerlijk uit het diepst van jullie hart, wat ik daarvoor moet/kan vragen...
          een kleine opmerking
          je zet in je prijsberekening 4xEn-El3 batterij
          er zit wel standaard een exemplaar bij de D700 geleverd he
          dus mag je deze batterij niet bijtellen voor je totaal bedrag
          dus 3xEN-El3 batterij tellen en geen 4stuks
          ikzelf heb mijn D700 nu bijna twee jaar geleden geen €1900 betaald dat was een stuk minder
          de toestelen zijn pas na de overstromingen in prijs gestegen.
          wat je ervoor kan krijgen, altijd te weinig naar de verkoper zijn mening
          en altijd te veel voor de mogelijke koper zijn mening

          Comment


          • #6
            Re: Prijs schatting D700 kit

            Hallo,
            Ik weet uiteraard niet waarom je dergelijk apparatuur verkoopt. Ik ben verknocht aan mijn D 700 die ik in november 2010 2dehands heb aangekocht voor 1.375 euro (9856 clicks) en in perfecte staat met resterende garantie.

            Alles hangt af van de staat waarin uw toestel zich bevindt en van het aantal klicks. Bovendien is het objectief een standaard objectief dat bijna door niemand wordt gebruikt. Ik heb 10 objectieven, waaronder de 50mm 1.4d die aanzien wordt als de beste. Nieuw is niet steeds de beste. Vandaar dat ik ook niet voor de D800 ga. Ik ben niet van plan zoveel te betalen voor bijkomende pixels (enkel bij grote afdrukken) of videofunctie. Integendeel ik heb enkel oude objectieven , maar pareltjes die nog niet kunnen overtroffen worden.

            Ik ben op zoek naar een 2de D 700 voor max 1.400 euro en minder dan 10.000 clicks. De reden is dat is overschakel op enkel primes. Om niet steeds van objectief te wisselen, is het wenselijk dat ik een 2de body heb. Als ik echter nog een paar maanden wacht, acht ik het hoogstwaarschijnlijk dat ik de D700 nieuw kan kopen voor 1.500. De nieuwprijs is immers de hoogte ingegaan doordat er productiemoeilijkheden waren. Nu dat deze zo goed als van de baan zijn en de verkoop van de D800 start zal dit ongetwijfeld de prijs van de D700 doen dalen idem dito de 2dehandse waarde.

            Voor de overige zaken die u te koop stelt is de waarde omzeggens zeer beperkt. Net zoals meerderen, heb ik enkel 1 scandisk van 16GB, temeer ik mijn foto's bewaar op 3 media, pc, externe harddisk en op cd.
            Voor de batterijen werk ik met de PDK1. Ik heb wel nog de MB-D10 met 2 batterijen EN-EL3.
            Qua tassen heb ik er 2, die zeer functioneel zijn en op mijn maat zijn.

            Ik wil u niet bang maken, maar mijn advies is , hou uw apparatuur. Enkel iemand die overschakelt van smaal naar full frame zal er misschien méér voor betalen, misschien tot 1.900 euro.

            Mijn bod is 1.650 euro omdat behoudens de D700 en het objectief, de andere zaken niemand aan de straatstenen kan kwijt geraken. Zoals gezegd ik ben enkel geïnteresseerd in de D700.

            Trouwens weet u dat Nikon de D700 heeft uitgebracht om Canon te counteren. Ze hebben vlug de D3 omgebouwd.

            Ik kan werkelijk blijven doorgaan, maar daar hebt u geen boodschap aan.

            Mijn advies blijft, hou je apparatuur want je gaat teveel geld verliezen. De D700 is één van de beste betaalbare fullframes.

            Hopelijk heb ik je niet gekwetst, dat is de bedoeling niet.

            ps: je kan je vraagprijs afstemmen op

            Mvg

            Rudy

            Comment

            Working...
            X