Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moderne huwelijksfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moderne huwelijksfotografie

    Hi BD'ers,

    Deze avond was ik samen met mn verloofde wat huwelijksfoto's aan het bekijken op diverse websites. Het lijkt alsof heel wat 'moderne' huwelijksfotografen dezelfde bewerkingen toepassen als in modemagazines gedaan wordt. Eigenlijk best wel grappig, zeker als je er iets van kent en beseft dat bepaalde DOF's gewoon niet realistisch zijn. Jullie mening?

    Een voorbeeld van wat ik bedoel

  • #2
    Re: Moderne huwelijksfotografie

    Die foto's vind ik ook niet echt mijn stijl maar ik snap vooral niet waarom zo'n knappe bruid voor zo'n lelijkaard kiest .

    Nee serieus, ik vind die foto's niet echt mooi.

    Als ik zou trouwen, zou ik zo geen genre foto's willen, maar daar moeten jullie je natuurlijk niet door laten beinvloeden.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Moderne huwelijksfotografie

      Mijn fotograaf ligt al vast!
      Ik wou gewoon eens weten wat de meningen hier zijn van dergelijke foto's/bewerkingen.

      Comment


      • #4
        Re: Moderne huwelijksfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door JellyFish Bekijk bericht
        Ik wou gewoon eens weten wat de meningen hier zijn van dergelijke foto's/bewerkingen.
        Kort en bondig mijn mening:
        van matige foto's kan je onmogelijk goede foto's maken door er een of andere bewerking op los te laten.
        Dat geldt voor huwelijksreportages, landschappen, portretten enz.
        Maar ik kan me voorstellen dat de doorsnee leek dergelijke bewerkingen wel waw vindt.

        Comment


        • #5
          Re: Moderne huwelijksfotografie

          Ik vind het best wel mooi en in het aangehaalde voorbeeld een heel passende bewerking bij de stijl waarin het bruidspaar is getrouwd.

          Nu ik kan me inbeelden dat niet iedereen hiervoor te vinden is.

          Wat de fotoreportage op zichzelf betreft. Top imo.

          En de dof kan natuurlijk wel met een T/S lens.
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Moderne huwelijksfotografie

            Typisch Amerikaans, de stijl en de bewerkingen. Vind ik ook "erover" maar wat wij aan deze kant van het grote water gigantisch "erover" vinden vinden ze daar "subtiele" aanpassingen. Kijk maar eens naar sites over architectuur en vooral interieur fotografie, daar is het nog veel erger (niet allemaal natuurlijk maar toch de meesten).
            Eerst bouwen ze een interieur waar wij koppijn van zouden krijgen en dan fotograferen ze dat op een manier die hier helemaal "not done" is.
            De Amerikaanse "smaak" is toch wel even iets anders dan die van ons.

            groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Moderne huwelijksfotografie

              ik vind de setting en bewerking mooi bij elkaar passen. Als t je meug niet is, neem dan gewoon een andere fotograaf. Ik denk toch niet dat hij voor jullie huwelijk de plas over reist.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Moderne huwelijksfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door JellyFish Bekijk bericht
                Hi BD'ers,

                Deze avond was ik samen met mn verloofde wat huwelijksfoto's aan het bekijken op diverse websites. Het lijkt alsof heel wat 'moderne' huwelijksfotografen dezelfde bewerkingen toepassen als in modemagazines gedaan wordt. Eigenlijk best wel grappig, zeker als je er iets van kent en beseft dat bepaalde DOF's gewoon niet realistisch zijn. Jullie mening?

                Een voorbeeld van wat ik bedoel
                Als je de Tilt/Shift DOF bedoelt, dat heeft niks te maken met de post processing. Dit is een vintage/retro stijl. Technisch zeer goed uitgevoerd. En ik ben zeker te vinden voor deze stijl. Het zijn prachtige foto's.

                T/S is populair in Amerika, maar ik ben 100% overtuigd dat het gaat overwaaien. Ik zie het regelmatig al verschijnen bij tal van Belgische collega's. T/S zie ik anders weining of niet in de modemagazines zoals je aanhaalt. Tenzij je het hebt over iets anders.
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Moderne huwelijksfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                  Als je de Tilt/Shift DOF bedoelt, dat heeft niks te maken met de post processing. Dit is een vintage/retro stijl. Technisch zeer goed uitgevoerd. En ik ben zeker te vinden voor deze stijl. Het zijn prachtige foto's.
                  Volledig mee eens. Ik vind dit dan ook prachtig en zou willen dat ik cliënten had dit dit ook zouden willen. Maar helaas, in NL (in ieder geval in de cliënten die ik aantrek) heb je zelfs geen op elkaar aangepaste kleding van bruidsmeisjes e.d. en laat staan dat men écht zoiets bijzonders wil

                  Overigens zeker niet zo dat ik niet tevreden ben over mijn cliënten hoor maar ik zou toch ook graag dit soort bijzondere bruidsshoots willen doen....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moderne huwelijksfotografie

                    Als je alleen nog reclame ziet, dan komen er vroeg of laat dergelijke foto's uit. En hoewel
                    ik ze niet mis vind, denk ik toch meteen: du pain, du vin, du Boursin...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moderne huwelijksfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Maar helaas, in NL (in ieder geval in de cliënten die ik aantrek) heb je zelfs geen op elkaar aangepaste kleding van bruidsmeisjes e.d. en laat staan dat men écht zoiets bijzonders wil
                      oh maar iedereen WIL een bijzondere trouw todat blijkt dat zij daarvoor zelf iets bijzonders moeten DOEN.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moderne huwelijksfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Kort en bondig mijn mening:
                        van matige foto's kan je onmogelijk goede foto's maken door er een of andere bewerking op los te laten.
                        Dat geldt voor huwelijksreportages, landschappen, portretten enz.
                        Maar ik kan me voorstellen dat de doorsnee leek dergelijke bewerkingen wel waw vindt.
                        Dit is spijtig genoeg een waarheid als een koe ... de meeste klanten zijn echt niet op zoek naar technisch perfecte beelden waar elk plooitje, haartje en puistje dat niet klopt in post processing weggehaald moet worden.

                        Ik merk zelf dat ik de moeilijkste klant van mij ben ... ik leg de lat zeer hoog ... en dan kiest de klant toch wel een ander beeld zeker, dat technisch helemaal niet klopt, zelfs niet helemaal scherp is ... maar voor de klant een betekenis heeft ... daar moet je mee leren leven ... voor mij is de klant nog altijd koning, ik zal wel proberen de richting aan te geven, maar het is de klant die beslist ... en uiteindelijk de rekening betaald (meestal toch, tegenwoordig wordt het moeilijker merk ik )
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moderne huwelijksfotografie

                          Ik benijd mensen niet die tijdens hun familiebezoek verplicht zijn om de huwelijksreportages in de te zien, vind ik ook wanneer je albums met vakantiefoto's onder je snuit geschoven krijgt, of die verschrikkelijke dia-voorstellingen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moderne huwelijksfotografie

                            'k Vind die foto's van stijl best mooi en sfeervol. Ok, niet elke foto drukt het huwelijkse geluk uit - zou wel mogen! - en 't is ook eens iets anders van stijl.
                            Maarten
                            Canon 40D + en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moderne huwelijksfotografie

                              als huwelijksfotografe (onderandere) vind ik dit een zeer geslaagde reportage. Pas op, belgie is voor huwelijken nog lang niet hetzelfde als USA, maar heel stilletjes aan waait deze stijl ook over naar Europa, en een aantal Benelux fotografen maken ook al deze wending...
                              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                              Comment

                              Working...
                              X