Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printen op alu-dibond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printen op alu-dibond

    Iemand ervaring met het laten afprinten op alu-dibond?
    Zou graag een foto laten afprinten van 80x120 cm.
    De prijzen varieren nogal bij verschillende websites. (van 160 euro tot oa. 224 euro bij pixum)
    Heb er eentje bij pixum laten afprinten van 30x45 met zeer goed resultaat.
    Alvast bedankt.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: printen op alu-dibond

    er zijn er veel die een direct to plate systeem gebruiken waarbij er maar 4 kleuren gebruikt worden (cmyk) en waarvan ik persoonlijk het resultaat ondermaats vond.

    De beste methode is een afdruk op fotopapier die dan achteraf op een plaat gekleefd wordt, ik vermoed dat pixum het zo doet en weet dat smartphoto het zo doet.
    bij smartphoto kost dit formaat trouwens zo'n 85 euro en de kwaliteit is echt top.
    President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

    Comment


    • #3
      Re: printen op alu-dibond

      Bij pixum heb je verschillende mogelijkheden. De duurste 80x120 kost 214 euro en wordt direct op de plaat geprint (denk ik toch). Het is dit systeem waar ik een 30x45 heb van laten printen en zeer tevreden van ben. De witte delen worden spiegelend weergegeven wat een mooi effect geeft.
      Bij top canvasfoto heb je de duurste 80x120 voor 135 euro (ook direct geprint denk ik)
      Bij smartphoto heb je inderdaad een 80x120 voor 85 euro maar waarschijnlijk is dit een ander systeem. Hoe verklaar je anders het toch wel grote prijsverschil.

      Dus, pixum en topcanvasfoto = zelfde printwijze (met toch nog een serieus prijsverschil) en smartphoto een andere methode of zie ik het toch verkeerd?
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: printen op alu-dibond

        ik weet niet waarom de anderen zo duur zijn maar ik heb hier een van smartphoto en die is echt super van kwaliteit, mooie druk, op een stevige plaat gekleeft en gelamineerd.

        En geloof mij ik heb om professionele redenen eind vorig jaar zo'n 6 tal printers die direct op de plaat printen bekeken en geen enkele kwam zelfs maar in de buurt van een foto afdruk.

        Ik vermoed dat de reden van het prijsverschil is dat ze bij smartphoto een ontwikkelmachine hebben die groot formaat fotos op fotopapier kan printen en ontwikkelen, de aankoop van zo een machine is wel vrij duur maar de kostprijs per afdruk is astronomisch veel lager daar je geen inkten nodig hebt.

        het enige wat je niet hebt is het effect van de witte delen die spiegelend zijn zoals je daar aangeeft.
        Last edited by schtein; 28 februari 2012, 08:09.
        President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

        Comment


        • #5
          Re: printen op alu-dibond

          Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met Top-canvasfoto ? Ik zou ook binnenkort enkele afdrukken op dibond nodig hebben vandaar. Ik heb onlangs een tweetal albums laten maken bij top-fotoalbum en die waren in elk geval meer dan dik in orde, zeker als je de prijs bekijkt.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: printen op alu-dibond

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met Top-canvasfoto ? Ik zou ook binnenkort enkele afdrukken op dibond nodig hebben vandaar. Ik heb onlangs een tweetal albums laten maken bij top-fotoalbum en die waren in elk geval meer dan dik in orde, zeker als je de prijs bekijkt.
            ik heb er nu al een deel canvas afdrukken laten doen en enkele dibonds laten maken, ik mag zeggen , prima kwaliteit voor een redelijke prijs, geen klagen van, dik tevreden!
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: printen op alu-dibond

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              ik heb er nu al een deel canvas afdrukken laten doen en enkele dibonds laten maken, ik mag zeggen , prima kwaliteit voor een redelijke prijs, geen klagen van, dik tevreden!
              Welk systeem dibond heb je dan juist besteld?
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: printen op alu-dibond

                de goedkoopste versie, die met witte toplaag....
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: printen op alu-dibond

                  nog eentje: net besteld bij whitewall.com (80 eur 40x60 voor de print op dibond - prijs inc levering)

                  Ik post ervaringen hier wel - eens hij binnen is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: printen op alu-dibond

                    bij Pixum zowel een 40*60 en 40*120 besteld (direct print)
                    en kwaliteit is goed
                    hangt natuuurlijk ook af van de kwaliteit van je foto :-)

                    mijn 40*60 is scherp tot in details
                    mijn 40*120 is minder scherp, komt ook door 't feit dat het een crop was
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: printen op alu-dibond

                      Iemand ervaring met hellinx in bilzen?
                      www.fotojoel.be
                      7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

                      Comment


                      • #12
                        Re: printen op alu-dibond

                        Vandaag mijn alu-dibond (60x40 afgeprint op witte toplaag) ontvangen van top-canvasfoto.
                        Zeer goede kwaliteit en voor de prijs (41 euro) moet je het zeker niet laten.
                        Verzending is ook nog gratis en ophangsysteem is in de prijs inbegrepen.
                        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                        Comment

                        Working...
                        X