Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reactie op ingezonden foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reactie op ingezonden foto's

    Hallo,

    Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum en sinds vorige maand probeer ik ook deel te nemen aan de challenge-of-the-month. Ik had een vraagje i.v.m. de reacties op de ingezonden foto's. Ik heb al wat gezocht op het forum en kon bij het rubriek "challengeprobleem" een link vinden (naar de jan-challenge) waar je een overzicht had van alle foto's met de reacties erop. Kan je dit voor elke challenge ergens terugvinden? Moet je mss wachten tot de shoot uit is?

    Alvast bedankt voor de reacties...
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

  • #2
    Re: Reactie op ingezonden foto's

    Op de challengepagina klikken op historie. Dan zie je alle opdrachten van de afgelopen jaren met de winnenende foto en de commentaren van alle foto's.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Reactie op ingezonden foto's

      Bedankt! Ik heb het gevonden...

      De vorige challenge "feest" staat er nog niet in, maar ik neem aan dat dit erbij komt als de winnaar gekozen is
      ~Try and fail, but don't fail to try ~

      Comment


      • #4
        Re: Reactie op ingezonden foto's

        De Challenge of the month en de Shoot-challenge zijn niet hetzelfde.

        Challenge of the month vindt je bovenaan in de tabbladen of hier
        De Shoot challenge vindt je in het forum terug of hier
        mvg Jasper

        Comment


        • #5
          Re: Reactie op ingezonden foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door jasper13 Bekijk bericht
          De Challenge of the month en de Shoot-challenge zijn niet hetzelfde.

          Challenge of the month vindt je bovenaan in de tabbladen of hier
          De Shoot challenge vindt je in het forum terug of hier
          Ah, oke.... en de reacties op de Shoot Challenge, kunnen we die ook ergens terugvinden?

          En wat is praktisch het verschil tussen "challenge of the month" en "shoot challenge"?
          Denk dat ik even het noorden kwijt ben
          ~Try and fail, but don't fail to try ~

          Comment


          • #6
            Re: Reactie op ingezonden foto's

            Challenge of the month
            deze "wedstrijd" gaat uit van de belgiumdigital site
            elke maand kunnen de forumleden kiezen uit 3 thema's.
            Het gekozen thema wordt dan het onderwerp van de volgende maand.
            Iedere ingezonden foto wordt gevalideerd door een moderator en dan kunnen alle forumleden punten geven (van 0 tem 10). De foto met de hoogste gemiddelde score wint de challenge of the month en zijn/haar foto komt terecht in the book of fame.

            De Shoot Challenge
            Deze wedstrijd gaat uit van het magazine shoot
            in elk magazine wordt een opdracht omschreven.
            inzenden van een foto gaat via het forum van belgiumdigital.
            Een jury van shoot-magazine bekijkt de foto's en bepaald de winnaars.
            De winnaars krijgen een prijs (welke is meegedeeld in het magazine)

            Ik denk dat voor de shoot-challenge enkel de winnende foto's van commentaar worden voorzien in het magazine zelf, niet hier op de site.
            mvg Jasper

            Comment


            • #7
              Re: Reactie op ingezonden foto's

              Oke... logisch eigenlijk

              Bedankt! We zijn alweer wat wijzer
              ~Try and fail, but don't fail to try ~

              Comment


              • #8
                Re: Reactie op ingezonden foto's

                Uitstekende uitleg, Jasper, waaraan ik weinig of niks kan toevoegen!
                Jammer dat toen Shoot startte, men dezelfde benaming (Challenge) gebruikte als BelgiumDigital al jaren deed. Toch zijn de twee Challenges, zoals Jasper zo goed uitlegt, heel verschillend.
                Bij de BD-Challenge is anonimiteit ook een belangrijk aspect; niet zo bij de Shoot Challenge. Op de BD-Challenge kan men reageren, op de Shoot Challenge (alle inzendingen te vinden in hetzelfde topic) niet.

                Om de uitslag van de Shoot Challenge te kennen, moet men inderdaad naar de website van Shoot.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Reactie op ingezonden foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Om de uitslag van de Shoot Challenge te kennen, moet men inderdaad naar de website van Shoot.
                  Of een Shoot kopen.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment

                  Working...
                  X