Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal clicks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal clicks

    Hallo iedereen,

    Bij advertenties waar mensen hun body's verkopen wordt dikwijls vermeld hoeveel clicks dit toestel heeft. Ik heb mijn camera al volledig doorzocht, maar kan dit nergens terugvinden.

    Waar kan ik dit terugvinden?
    Ik heb een Nikon D90...

    Groetjes
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

  • #2
    Re: Aantal clicks

    Neem een foto.
    Nu zijn er meerdere mogelijkheden.

    1- Ga naar http://www.camerashuttercount.com/
    Laadt foto op.
    Even geduld hebben, het kan een tijdje duren.
    Je krijgt het aantal camera kliks,
    en tegelijk, uitgedrukt in percenten, het gemiddeld aantal kliks wat je nog mag verwachten voordat de sluiter de geest geeft,
    normaal gezien is dan je camera om zeep,
    het gaat wel om een gemiddelde, de ene camera zal het wat langer uithouden dan de andere.
    Heb zonet mijn eigen camera getest (D7000), het aantal kliks na 1 jaar is 34791, heb nu 23% opgebruikt van het gemiddeld te verwachten aantal kliks.
    Heb normaal gezien nog 151265 kliks te gaan, nog meer dan 4 jaar aan het huidige tempo.
    Tegen die tijd is deze camera aan vervanging toe.
    Voor wie een tweedehands camera koopt, zijn deze prognoses van vrij groot belang.

    2- Installeer het gratis programma PhotoMe http://www.photome.de/
    Laadt foto.
    Selecteer 'Fabricant Informatie'
    scroll naar onder.
    Bijna onderaan staat 'Shutter Count' het getal hierachter geeft het aantal kliks van de camera weer.

    3 - er zijn nog andere mogelijkheden.

    Succes.
    Last edited by pacha; 22 februari 2012, 10:04.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #3
      Re: Aantal clicks

      Bedankt!
      ~Try and fail, but don't fail to try ~

      Comment


      • #4
        Re: Aantal clicks

        Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
        Neem een foto.
        Heb zonet mijn eigen camera getest (D7000), het aantal kliks na 1 jaar is 34791, heb nu 23% opgebruikt van het gemiddeld te verwachten aantal kliks.
        Heb normaal gezien nog 151265 kliks te gaan, nog meer dan 4 jaar aan het huidige tempo.
        Oei, mijn D7000 zit aan 66652 en is nog net geen jaar... ik zal al maar beginnen sparen
        Jean Pierre.

        Comment


        • #5
          Re: Aantal clicks

          Ik heb ook al lang willen weten hoeveel kliks mijn EOS 40D al heeft.
          Volgens deze tabel zouden dat er 100.000 moeten zijn.
          Nu heb ik dat programma EOSinfo geïnstalleerd, camera aangesloten en kwam er 227.129 te staan.
          Meer dan 2 keer zoveel dus.
          Zijn er meer mensen die dit voor hebben.
          De camera heb ik in 2009 nieuw gekocht.
          Wat ik wel al een tijdje ondervind is dat mijn sluiterknop soms niet werkt/hapert als ik er op duw.

          Comment


          • #6
            Re: Aantal clicks

            Oorspronkelijk geplaatst door mv.design Bekijk bericht
            Ik heb ook al lang willen weten hoeveel kliks mijn EOS 40D al heeft.
            Volgens deze tabel zouden dat er 100.000 moeten zijn.
            Nu heb ik dat programma EOSinfo geïnstalleerd, camera aangesloten en kwam er 227.129 te staan.
            Meer dan 2 keer zoveel dus.
            Zijn er meer mensen die dit voor hebben.
            De camera heb ik in 2009 nieuw gekocht.
            Wat ik wel al een tijdje ondervind is dat mijn sluiterknop soms niet werkt/hapert als ik er op duw.
            Die heeft dan al meer dan dubbel zoveel foto's gemaakt dan wat Canon zelf opgeeft als de te verwachten levensduur, de ontspanknop zal misschien ook berekend zijn op dat aantal, dan is het normaal dat die begint te haperen.
            Maar dat is iets wat ik al meer over de 40D heb gelezen, dat de ontspanknop kuren krijgt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Aantal clicks

              Oorspronkelijk geplaatst door mv.design Bekijk bericht
              Volgens deze tabel zouden dat er 100.000 moeten zijn.
              Nu heb ik dat programma EOSinfo geïnstalleerd, camera aangesloten en kwam er 227.129 te staan.
              De getallen verwijzen niet naar een levensduur, maar naar Mean Time Between Failure. Het is een gemiddelde waarde, over alle geproduceerde camera's gezien, van het moment waarop een camera een defect zal hebben. M.a.w. een camera kan best tot een uiterste behoren wanneer het kapot gaat, b.v. slechts 50 clicks of juist meer dan 200.000 wanneer het een defect krijgt. Het gemiddelde ligt zo ongeveer op 100.000 voor jouw camera. Uiteraard is het wel zo dat je met 200.000 plus wel kan verwachten dat er onderdelen versleten zijn en dat de camera z'n einde nadert.

              Zie het als de gemiddelde leeftijd van mensen. Sommigen worden 120, anderen overlijden heel jong. Gemiddeld ligt de levensverwachting op 75 jaar.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Aantal clicks

                Ik wil al een tijdje mijn aantal clicks weten van mij 550D, en het lukt me nergens...
                Met het programma photome krijg ik wel veel informatie. Maar ik vind nergens shuttercount. Er staan veel vakjes met " ??? ". En ik vind maar 1 waar een getal achter staat wat de shutter count zou kunnen zijn. Kan het zijn dat de shutter count onder 'self-timer(2)' staat?
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                Comment

                Working...
                X