Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shutter count 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • shutter count 7d

    sinds kort is het mogelijk om op een eenvoudige manier de shutter count van een 7d te achterhalen (was reeds mogelijk via linux).

    nu open je gewoon 32 bit internet explorer en ga je naar de site http://eoscount.com/ daar installeer je de active x en dan de 7d aansluiten en voila shutter count wordt weergegeven.
    Jonathan De Keer
    Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
    sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC

  • #2
    Re: shutter count 7d

    Een ActiveX installeren van een site die ik niet ken? Nein danke.
    Last edited by Leonidas; 21 februari 2012, 15:36.

    Comment


    • #3
      Re: shutter count 7d

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Een ActiveX installeren van een site die ik niet ken? Nein danke.
      Zie mijn antwoord over ActiveX-veiligheid hier:

      Comment


      • #4
        Re: shutter count 7d

        Oorspronkelijk geplaatst door sergeyv Bekijk bericht
        Zie mijn antwoord over ActiveX-veiligheid hier:
        http://photography-on-the.net/forum/...1152012&page=3
        Dat zegt niet veel, hè? Niet dat ik je niet vertrouw maar ook een signed exemplaar kan op de achtergrond dingen doen die ik niet wens.

        Comment


        • #5
          Re: shutter count 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Dat zegt niet veel, hè? Niet dat ik je niet vertrouw maar ook een signed exemplaar kan op de achtergrond dingen doen die ik niet wens.
          ...en zo kan een standalone programma. Het heeft niets te maken met ActiveX-technologie. Ik heb toegevoegd aan mijn FAQ waarom native code nodig is en waarom ActiveX is een veiliger keuze. Je andere keuze is om de camera te sturen naar Canon.

          Comment


          • #6
            Re: shutter count 7d

            Oorspronkelijk geplaatst door sergeyv Bekijk bericht
            ...en zo kan een standalone programma. Het heeft niets te maken met ActiveX-technologie.
            Klopt, maar dat laatste heb ik ook niet beweerd. Als de TS had aangeraden hier of daar een programmaatje te downloaden, had ik overeenkomstig gereageerd.
            Last edited by Leonidas; 25 februari 2012, 10:59.

            Comment


            • #7
              Re: shutter count 7d

              Niet op letten mensen... Iedereen download en installeert op zijn eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat iedereen zich hier wel van bewust is.

              Leonidas voelt zich echter net iets beter dan de gewone mens wanneer hij iets kan zeggen over IT en heeft op dat vlak ook iets langere tenen dan de gewone mens. Even opletten dat je er niet opstaat en verder gewoon negeren

              Grtz
              -The Black Horses-
              Canon materiaal

              www.theblackhorses.be

              Comment


              • #8
                Re: shutter count 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door The Black Horses Bekijk bericht
                Niet op letten mensen... Iedereen download en installeert op zijn eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat iedereen zich hier wel van bewust is.

                Leonidas voelt zich echter net iets beter dan de gewone mens wanneer hij iets kan zeggen over IT en heeft op dat vlak ook iets langere tenen dan de gewone mens. Even opletten dat je er niet opstaat en verder gewoon negeren

                Grtz
                Niemand kan u beletten om op IT gebied de paljas uit te hangen natuurlijk ... .. en NEEN , iedereen is zich daar niet van bewust, ik zou die zogezegd bewusten die de werking van un PC op deze manier vern...n geen eten willen geven!
                .. en ik installeer nooit Active-X spullen waarvan ik niet 100% weet waar ze vandaan komen ongeacht de hier gegeven vage garantie van veiligheid ...

                Comment


                • #9
                  Re: shutter count 7d

                  maar werkt het uitlezen van de stand ook ?

                  ook op een 1D MKIII en IV ?
                  Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                  Comment


                  • #10
                    Re: shutter count 7d

                    Kan geen kwaad, is gewoon een scriptje op een html pagina.

                    Stukje uit de code:

                    Code:
                        <script type="text/javascript" language="javascript" for="T1" event="CameraAttached(camera, s, sc, utcOffset)">
                                EOSCount.Service.Count(camera, s, sc, utcOffset, service_ok, service_fail, '');
                                
                                var note = "NOTE: If the shutter count is N/A, try closing your browser and reloading this page again. If the shutter count is still N/A, try restarting your computer.";
                                var noteUnsupported = "Your camera is not supported for shutter count retrieval. Refer to the FAQ for information on which cameras are supported.";
                                if (sc < 0)
                                {
                                    if (camera == "Canon EOS-1D Mark III" ||
                                        camera == "Canon EOS 5D" ||
                                        camera == "EOS 5D" ||
                                        camera == "Canon EOS-1Ds Mark III" ||
                                        camera == "Canon EOS 400D DIGITAL" ||   // XTi
                                        camera == "EOS 350D DIGITAL" ||
                                        camera == "Canon EOS DIGITAL REBEL XTi" ||
                                        camera == "Canon EOS Kiss Digital X" || // XTi
                                        camera == "Canon EOS DIGITAL REBEL XT" ||
                                        camera == "Canon EOS 30D" ||
                                        camera == "Canon EOS 20D" ||
                                        camera == "EOS 10D"
                                        )
                                        {
                                            setText('InvalidNote', noteUnsupported);
                                        }
                                        else
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment

                    Working...
                    X