Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen voor Afdrukken Digitale Foto's: Overzicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen voor Afdrukken Digitale Foto's: Overzicht

    Ik weet niet of er hier interesse voor is, maar ik heb zonet een overzicht gemaakt in Excel van de prijzen die winkels aanrekenen voor het afdrukken van digitaal fotowerk. Omdat dit misschien ook voor anderen interessant kan zijn dacht ik toch om het hier te posten.

    * Overzicht van de tarieven per winkel, voor afdrukken op 10x15 en 13x18

    * Overzicht van de prijs bij al deze winkels bij X-aantal afdrukken

    * Enkele grafieken waarop duidelijk te zien is welke de duurdere en welke de goedkopere winkels zijn

    * Een functie waarbij je zelf opgeeft hoeveel afdrukken op 10x15 of 13x18 je exact wenst, waarbij je een exacte prijs per winkel krijgt.

    Hier staat de file:
    http://users.pandora.be/derny/folder_bd/Kostprijs_Afdrukken_Digitale_Fotos.xls


    Opmerking:
    Deze prijslijst bevat de prijzen van 25/03/2004. Ik heb mij beperkt tot de populaire formaten 10x15 en 13x18, vermits dit tevens ook de enige formaten zijn waar alle winkels prijzen voor opgeven (andere formaten zijn meestal op aanvraag)

    Indien er foutieve tarieven inzitten, of je merkt ergens een probleem, gelieve dan een mailtje te sturen met de details zodat ik dit kan bijwerken

    Deze lijst is niet volledig. Er zullen allicht nog meer winkels zijn, maar ik heb mij geconcentreerd op winkels die in mijn omgeving te vinden zijn en waarvan ik de prijslijsten kon terugvinden. Dit zijn tevens de bekende(re) winkels

    Deze file geeft louter een indicatie van de totale kostprijs; ik spreek mij niet uit over de kwaliteit van de geleverde foto's, daar ik - op 1 uitzondering na- nog geen ervaringen heb met deze winkels. Indien jullie zelf reeds ervaringen hebben met bepaalde winkels staat het jullie vrij om deze hieronder neer te pennen

    Plezier ermee,

    Aragorn.
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

  • #2
    Ik laat mijn foto's soms afdrukken bij Rainbow Color Fotoservice (krantenwinkel).
    Daar kost een 10 x 15 afdruk 0,3 euro, en zijn er geen opstart-of verzendkosten.
    Gewoon een CD binnenbrengen met de foto's, en een paar dagen later zijn de foto's klaar .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ik zie dat mijn favoriet (Photobox) er niet tussen zit .. voor de volledigheid vul ik even aan: 0,28 cent per foto (prepaid, 10x15) en 2,10 euro verzending

      Comment


      • #4
        Heel knap gedaan, een mooi overzicht, Mediamarkt is zo ongeveer het goedkoopst bij 13x18, heeft er hier al iemand ervaring mee?
        Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
        www.bartvo.be

        Comment


        • #5
          Handig bestandje Aragorn. Thanks! (Gij zijt precies ook zo'n lijstjes-freak gelijk ik... )
          “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
          Scott Adams

          Comment


          • #6
            Vorige week 170 foto's laten afdrukken op 10x15 bij Mediamarkt, ze werken met Fujiprinters zo te zien, en alles was in ok.

            Stevig papier en mooie kleuren. Je kon er kiezen de automatische kleurcorrectie uit te zetten, wat ik dus gedaan heb voor de zekerheid.
            Ook zwartwit viel goed mee van contrast.

            Kosten kwamen op 22 ct per foto achteraf gezien.

            groeten
            Rigel

            Comment

            Working...
            X