Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografie op mijn werk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotografie op mijn werk

    op mijn werk hebben ze grvraagt om volgende week mijn fototoestel mee te nemen het gaat om werkfotografie met andere worden foto's nemen van : 2 kuismachine's, kuiskarren , de voor en na foto's van keukens ,klassen ,gangen, restaurants, collega's ,.......... met welke lens zou ik dat het beste doen en met welke sluitertijd

  • #2
    Re: fotografie op mijn werk

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/Mod]

    Een en ander hangt af van:
    - hoeveelheid licht (denk ook na of je een al dan niet externe flitser gaat gebruiken)
    - ruimte die je hebt
    - je onderwerp (algemeen, of details?; je collega's: enkel portret of ten voete uit?)
    Persoonlijk denk ik aan een lichtsterke breedhoek.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: fotografie op mijn werk

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/Mod]

      Een en ander hangt af van:
      - hoeveelheid licht (denk ook na of je een al dan niet externe flitser gaat gebruiken)
      - ruimte die je hebt
      - je onderwerp (algemeen, of details?; je collega's: enkel portret of ten voete uit?)
      Persoonlijk denk ik aan een lichtsterke breedhoek.
      is in keukens klaslokalen en gangen de kuismachine's stilstaand en gebruikend collega's bewegend en stilstaand

      Comment


      • #4
        Re: fotografie op mijn werk

        Oorspronkelijk geplaatst door fredvdb Bekijk bericht
        is in keukens klaslokalen en gangen de kuismachine's stilstaand en gebruikend collega's bewegend en stilstaand
        Da's heel duidelijk zo. En nou wil je van ons een sluitertijd weten? Ik zou zeggen veel korter dan 30 seconden.

        Comment


        • #5
          Re: fotografie op mijn werk

          Ik denk dat je op een overzichtsfoto bitter weinig verschil gaat ziet tussen voor en na.
          Of je zou close ups moeten nemen van stofvlokken.
          Last edited by Control-Z; 19 februari 2012, 16:06.

          Comment


          • #6
            Re: fotografie op mijn werk

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Ik denk dat je op een overzichtsfoto weinig bitter verschil gaat ziet tussen voor en na.
            Of je zou close ups moeten nemen van stofvlokken.
            tis vooral de vetplekken op de damkappen en de vloer

            Comment


            • #7
              Re: fotografie op mijn werk

              Ik zou een standaardzoomlens meenemen, daar kom je meestal wel mee toe.
              Voor de niet-bewegende onderwerpen kan je best een statief gebruiken, dan speelt de sluitertijd geen rol.
              Een lichtsterke lens heb je volgens mij niet nodig, ze zullen foto's willen die helemaal scherp zijn, geen "artistieke foto's" met een beperkte scherptediepte (en dan komt het statief goed van pas).


              Ze hebben mij ooit ook gevraagd om foto's te maken op het werk, maar dat moest zo ergens "tussendoor" gebeuren omdat ik ook nog mijn ander werk moest doen...
              Als ze er achter zitten om het zo snel mogelijk vooruit te laten gaan, dan moeten ze mij daarvoor niet meer vragen.

              Later hebben ze een "professionele" fotograaf laten komen om foto's te maken voor de website, die kreeg daarvoor 2 dagen tijd, bij mij moest het liefst op een paar minuten afgehandeld zijn.

              Ik hoop dus dat jij de tijd krijgt om degelijke foto's te maken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: fotografie op mijn werk

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik zou een standaardzoomlens meenemen, daar kom je meestal wel mee toe.
                Voor de niet-bewegende onderwerpen kan je best een statief gebruiken, dan speelt de sluitertijd geen rol.
                Een lichtsterke lens heb je volgens mij niet nodig, ze zullen foto's willen die helemaal scherp zijn, geen "artistieke foto's" met een beperkte scherptediepte (en dan komt het statief goed van pas).


                Ze hebben mij ooit ook gevraagd om foto's te maken op het werk, maar dat moest zo ergens "tussendoor" gebeuren omdat ik ook nog mijn ander werk moest doen...
                Als ze er achter zitten om het zo snel mogelijk vooruit te laten gaan, dan moeten ze mij daarvoor niet meer vragen.

                Later hebben ze een "professionele" fotograaf laten komen om foto's te maken voor de website, die kreeg daarvoor 2 dagen tijd, bij mij moest het liefst op een paar minuten afgehandeld zijn.

                Ik hoop dus dat jij de tijd krijgt om degelijke foto's te maken.
                3 dagen ook tussen door

                Comment


                • #9
                  Re: fotografie op mijn werk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht


                  Ze hebben mij ooit ook gevraagd om foto's te maken op het werk, maar dat moest zo ergens "tussendoor" gebeuren omdat ik ook nog mijn ander werk moest doen...
                  Als ze er achter zitten om het zo snel mogelijk vooruit te laten gaan, dan moeten ze mij daarvoor niet meer vragen.

                  Later hebben ze een "professionele" fotograaf laten komen om foto's te maken voor de website, die kreeg daarvoor 2 dagen tijd, bij mij moest het liefst op een paar minuten afgehandeld zijn.
                  daar moet je idd op je strepen staan. Ik heb zo eens op 35 minuten 130 portretten gemaakt voor een smoelenboek van t werk. Degene die dat coördineerde zat contstant te zeggen dat t vooruit moest gaan en dat 't 1 foto per medewerker moest zijn. Zelfs bij het afregelen van f-stop en flitslicht kon het allemaal niet snel genoeg.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotografie op mijn werk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Da's heel duidelijk zo. En nou wil je van ons een sluitertijd weten? Ik zou zeggen veel korter dan 30 seconden.
                    Als de collega's erg braaf zijn, en goed kunnen stilstaan of heeeeeeeel traag bewegen mag 30s zeker geen probleem zijn
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotografie op mijn werk

                      Misschien wil je ons ook vertellen welke lenzen je hebt (of ter beschikking hebt) ? Ik ga ervan uit dat je geen lens gaat kopen voor deze shoot.
                      En als je hier leest dat je zus of zo'n lens moet gebruiken, en je hebt niets dat daarop lijkt, ben je nog geen stap verder.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotografie op mijn werk

                        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Misschien wil je ons ook vertellen welke lenzen je hebt (of ter beschikking hebt) ? Ik ga ervan uit dat je geen lens gaat kopen voor deze shoot.
                        En als je hier leest dat je zus of zo'n lens moet gebruiken, en je hebt niets dat daarop lijkt, ben je nog geen stap verder.
                        het werk mag die dan huren voor die opdracht.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotografie op mijn werk

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          het werk mag die dan huren voor die opdracht.
                          ik zelf heb ; 1 8mm fisheyelens 1 40 mm macrolens 1 50 mm lens 1 18-55 mm lens en 1 18-105 en vandaag de foto's getrokken met de 18-105mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotografie op mijn werk

                            Oorspronkelijk geplaatst door fredvdb Bekijk bericht
                            ik zelf heb ; 1 8mm fisheyelens 1 40 mm macrolens 1 50 mm lens 1 18-55 mm lens en 1 18-105 en vandaag de foto's getrokken met de 18-105mm
                            en? Ben je er zelf tevreden van?
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotografie op mijn werk

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              en? Ben je er zelf tevreden van?
                              er zitten een paar goeie tussen

                              Comment

                              Working...
                              X