Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wordpress installeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wordpress installeren

    Dag iedereen,

    Tot en met gisteren had ik zelf een website bij Wix.com. Nu wou ik zelf een (eenvoudige) website maken, en las ik veel over Wordpress. Dus ik heb het een halfuurtje geleden gedownload, maar dan krijg ik een scherm om een database te maken.
    Op dit vlak ben ik nogal een leek. Mijn hosting heb ik bij 1freehosting.com (gratis), en hier heb ik geprobeerd om een nieuwe database te maken, maar als ik deze gegevens ingeef bij Wordpress, geeft hij een foutmelding aan. (Ik denk dat hij iets aangaf dat hij geen toegang had tot de host.)

    Dus nu weet ik niet goed hoe ik Wordpress gemakkelijk kan installeren..

    Zou iemand hulp kunnen bieden?

    Bedankt!
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

  • #2
    Re: Wordpress installeren

    vrees dat bij freehosting gevallen dit moeilijk gaat worden!

    mijn WP-blog staat op one.com domein zonder probleem
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Wordpress installeren

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      vrees dat bij freehosting gevallen dit moeilijk gaat worden!

      mijn WP-blog staat op one.com domein zonder probleem
      Ja, ik vroeg me al af waar de nadelen bleven.. Nochtans, op 1freehosting.com heb ik wel een nieuwe Mysql-database kunnen maken? Maarja, in die servertoestanden e.d. ben ik helemaal niet thuis..

      Is er iets anders aan te raden om gemakkelijk een simpele fotosite op te bouwen?
      (Was met Wix, buiten die kleine footer, redelijk content, maar wou nu albums gaan maken en dat ondersteunen ze blijkbaar niet.)

      Alvast bedankt!
      Jannes Bollen
      Website / Facebookpagina

      Comment


      • #4
        Re: Wordpress installeren

        Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
        Tot en met gisteren had ik zelf een website bij Wix.com. Nu wou ik zelf een (eenvoudige) website maken, en las ik veel over Wordpress. Dus ik heb het een halfuurtje geleden gedownload, maar dan krijg ik een scherm om een database te maken.
        Op dit vlak ben ik nogal een leek. Mijn hosting heb ik bij 1freehosting.com (gratis), en hier heb ik geprobeerd om een nieuwe database te maken, maar als ik deze gegevens ingeef bij Wordpress, geeft hij een foutmelding aan. (Ik denk dat hij iets aangaf dat hij geen toegang had tot de host.)
        Je moet naast het aanmaken van een database ook een user aanmaken. Heb je dat gedaan. Ik zie dat ze 5 MySQL DB's geven dus het moet zeker lukken om WP aan de praat te krijgen. WP is zowat de gemakkelijkste CMS die er is om te installeren.

        Je kan ook proberen om via de "fantastico" installer te gaan dan hoef je zo mogelijk nog minder zelf te doen
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Wordpress installeren

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Je moet naast het aanmaken van een database ook een user aanmaken. Heb je dat gedaan. Ik zie dat ze 5 MySQL DB's geven dus het moet zeker lukken om WP aan de praat te krijgen. WP is zowat de gemakkelijkste CMS die er is om te installeren.

          Je kan ook proberen om via de "fantastico" installer te gaan dan hoef je zo mogelijk nog minder zelf te doen
          Ja, een user heb ik ook. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik waar moet ingeven in dat 'Enter Application Data'.. En ik vind nergens via google meer info hierover.

          En wat is dat, die fantastico?

          Bedankt voor de hulp!
          Jannes Bollen
          Website / Facebookpagina

          Comment


          • #6
            Re: Wordpress installeren

            Ik ben het op een andere manier aan het proberen. (gevonden op een site via Google)
            Om het te uploaden naar de ftp-server, gebruiken ze in de tutorialvideo FileZilla.
            Je moet dan een site ingeven om te installeren, maar welke is dat dan?
            Vind je die bij de host terug?

            Bedankt!
            Jannes Bollen
            Website / Facebookpagina

            Comment


            • #7
              Re: Wordpress installeren

              Het is gelukt!

              Bedankt voor de hulp!
              Jannes Bollen
              Website / Facebookpagina

              Comment


              • #8
                Re: Wordpress installeren

                Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                En wat is dat, die fantastico?
                Als je in Cpanel kijkt zie je dat staan. Als je op fantastico klikt krijg je een lijst van toepassingen te zien die automatisch kunnen geïnstalleerd worden. de settings van de hosting waarop geïnstalleerd wordt staan dan ineens goed en je hoeft zelf alleen nog persoonlijke instellingen te doen.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment

                Working...
                X