Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

plekken op foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • plekken op foto



    Zoals je ziet heb ik een aantal plekjes op die foto's, ik heb gekeken en er zaten geen stof deeltjes op mijn lens of op de uv filter. Zonder die filter had ik wel geen plekjes,ben je dan beter dat je voor sneeuwfoto's deze er af laat?

    [Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]
    Last edited by LesC; 14 februari 2012, 11:54.
    nikon 5100
    AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
    AF-S DX VR Nikkor 55-300mm 4.5-5.6G ED vr

  • #2
    Re: plekken op foto

    Dit heet nauw Lens flare er is niks met het filter aan de hand hoor

    Lensflare
    Een lichteffect dat ontstaat wanneer je met een foto- of filmcamera tegen het licht in fotografeert. Naast een soms stervormige overstraling om de lichtbron heen ontstaan vaak ook cirkelvormige, gekleurde reflecties in het inwendige van de lens.

    Comment


    • #3
      Re: plekken op foto

      sommig merken filters hebben daar meer last van dan andere; en dan vooral de goedkope merken.
      Soms kan zo'n flare wel eens mooi zijn; meestal echter is dat storend.
      En je foto is te groot.
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: plekken op foto

        Oorspronkelijk geplaatst door hcdavos Bekijk bericht
        .......... Zonder die filter had ik geen plekjes,ben je dan beter dat je voor sneeuwfoto's deze er af laat?
        ja.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: plekken op foto

          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          Dit heet nauw Lens flare er is niks met het filter aan de hand hoor

          Lensflare
          Een lichteffect dat ontstaat wanneer je met een foto- of filmcamera tegen het licht in fotografeert. Naast een soms stervormige overstraling om de lichtbron heen ontstaan vaak ook cirkelvormige, gekleurde reflecties in het inwendige van de lens.
          jep lens flare noemen we dit, de flare wordt veroorzaakt door de weerkaatsing van het licht tussen de verschillende glas lagen in de lens, nieuwere objectieven hebben een coating om dit tegen te gaan, maar door het gebruik van uv protectie filter kan je hier nog last van hebben. er zijn verschillende mogelijk heden om deze te voorkomen

          een linkje http://forum.belgiumdigital.com/f20/...en-252171.html

          groetjes
          renske

          Comment


          • #6
            Re: plekken op foto

            [Mod-LesC]Verplaatst van Beginnershoek naar Algemeen. Beginners dient namelijk om je foto's te tonen (ter commentaar), terwijl het hier over een vraag (meer specifiek ivm lensflare) gaat.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: plekken op foto

              merci voor de uitleg mannen

              en sorry voor het verkeerd plaatsen
              nikon 5100
              AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
              AF-S DX VR Nikkor 55-300mm 4.5-5.6G ED vr

              Comment

              Working...
              X