Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwgorsje extra.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sneeuwgorsje extra.

    Het extra gorsje OOF vond ik wel mooi


    Johan

  • #2
    Re: Sneeuwgorsje extra.

    De foto lijkt mij niet optimaal scherp op het oog en ietsje te donker? Wel idd mooi met de oof sneeuwgors.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Sneeuwgorsje extra.

      Het is een extra sneeuwgorsje maar door het feit dat die achter je hoofdonderwerp zit vind ik het niet zo aangenaam om naar te kijken. De scherpte is niet wat we van jou gewend zijn denk ik, Johan.
      No hard feelings?

      Het is niet omdat je eens een keer een iets "mindere" foto plaatst (waar voor, alle duidelijkheid, ik nog heel blij mee zou zijn) dat ik niet wou reageren.

      Dat is het harde leven van een forumposter te zijn hé, iedereen is er als de kippen bij om met bloemetjes te gooien als je een mooie foto plaatst terwijl men precies bang is om eens eerlijke commentaar te geven als het wat minder is. Awel, ik niet
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Sneeuwgorsje extra.

        Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
        Het is een extra sneeuwgorsje maar door het feit dat die achter je hoofdonderwerp zit vind ik het niet zo aangenaam om naar te kijken. De scherpte is niet wat we van jou gewend zijn denk ik, Johan.
        No hard feelings?

        Het is niet omdat je eens een keer een iets "mindere" foto plaatst (waar voor, alle duidelijkheid, ik nog heel blij mee zou zijn) dat ik niet wou reageren.

        Dat is het harde leven van een forumposter te zijn hé, iedereen is er als de kippen bij om met bloemetjes te gooien als je een mooie foto plaatst terwijl men precies bang is om eens eerlijke commentaar te geven als het wat minder is. Awel, ik niet
        Bedankt voor de commentaar.
        Ik had nog twee beeldjes van de sneeuwgorsjes maar van een minder goed moment (licht).
        De foto is wel mooi scherp (groot formaat) maar ik denk dat ik niet hard genoeg verscherpt heb bij het verkleinen.


        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Sneeuwgorsje extra.

          Ik denk als je het oogje wat oplicht, dat je al een beter resultaat zult krijgen. Net als bij de nijlgans die zo ook een donkerbruine vlek rond het oog heeft, komt hierdoor de scherpte van het oog moeilijker tot zijn recht. Ik zou dit toch eens proberen.
          Grt. Jef

          Comment


          • #6
            Re: Sneeuwgorsje extra.

            Waarschijnlijk door de tc , want vanop 7m moet je die normaal toch perfect scherp krijgen?
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

            http://pallenhoven.be

            Comment


            • #7
              Re: Sneeuwgorsje extra.

              Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
              Waarschijnlijk door de tc , want vanop 7m moet je die normaal toch perfect scherp krijgen?
              In de gegeven omstandigheden heb je een DOF van ong. 3 cm. Da 's niet veel, maar is normaal toch genoeg om zowel het oog (plus snavel) en zijvleugel voldoende scherp te hebben. Wat is er hier dan gebeurd : ofwel mikte je niet precies, ofwel heeft jouw combinatie last van een LICHTE frontfocus, ofwel koos de camera OP HET MOMENT VAN AFDRUKKEN een iets nabijer gelegen punt. Kan met iedereen en menigmaal gebeuren. Dat is één reden waarom niet alle foto 's, waarvan men dacht "Dat is een goede", een "Keeper" is.

              Hier zijn de wangveren niet echt scherp, ergo het oog ook niet.

              Mvg en tot ziens ten velde !
              The bird is known by his note, a man by his word.

              Comment


              • #8
                Re: Sneeuwgorsje extra.

                Moet zeggen dat het mij niet heel erg opvalt, het gebrek aan scherpte.
                Vind het in ieder geval een mooi plaatje.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Sneeuwgorsje extra.

                  Lijkt me toch wel scherp genoeg als ik kijk naar die reflectie in het oogje, denk dat het vooral te maken heeft met de naverscherping bij het verkleinen.

                  Ik zou er in ieder geval tevreden mee zijn, ben deze soort nog niet tegengekomen.

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X