Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Analoge) negatieven inscannen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Analoge) negatieven inscannen

    Beste BD'ers,

    Ik heb nog een aantal negatieven liggen die ik graag zou laten inscannen (omdat ik het mooie foto's vind ).

    Moet je daarbij ergens op letten als je dat laat doen om een optimale output te krijgen? En welke output? Is sat bijv. altijd JPG of zijn er andere mogelijkheden? Zijn er ook mensen die dat zelf doen?

    Greetz

    FF
    This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
    My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

  • #2
    Ik laat mijn dia's op Kodak Photo CD zetten bij Fnac, is wel niet goedkoop, maar geeft volgens mij het beste resultaat.
    Je kan het photo CD formaat omzetten naar JPEG met het programma ACDSee
    Zelf heb ik er ook al ingescanned maar dan moet je een goede scanner hebben die transparancies kan scannen of moet je een filmscanner hebben. Het neemt best wat tijd in beslag als je de correcte kleuren en scherpte wilt verkrijgen.
    BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

    Comment


    • #3
      Ik doe de scanning zelf met een Super Coolscan 4000 ED van Nikon. Het vraagt veel tijd maar je krijgt prachtige resultaten beter dan uit een DSLR. Voor het opslagformaat en de opgeslagen beeldgrootte kan je zelf kiezen. Het neemt allen wel veel plaats op de CD 60 mb voor 1 beeld in Tiff of 8 bit en het dubbele op 16 bit. Daarom maak ik van niet echt speciale beelden gewoon een jepeg die dan ook nog ongeveer 8 mb kan zijn.


      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Hoi,

        ik heb een spiksplinternieuwe Nikon Coolscan V gekocht
        (tot 13 Mpixels per negatief voor wie per se op A0 wil afdrukken).
        Om die een beetje af te betalen (en omdat er wel nogal wat tijd inkruipt) wil ik gerust tegen een billijke vergoeding voor iemand inscannen. Wat vragen ze trouwens bij FNAC voor zo een dienst?
        Laat maar weten.

        Manu

        Comment


        • #5
          Hallo,
          Hoelang duurt dit ongeveer voor 1 foto?
          En wat geeft het beste resultaat : dia film of negatief ?

          Dank
          Erwin
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

          Comment


          • #6
            Je akn de negatieven binnenbrengen en bvb op een fuji frontier laten inscannen. Dit bespaart je een hoop tijd en de kost is relatief laag in vgl met een aankoop zelf.

            De scans kunnen dan ook tegelijk gecorrigeerd worden op kleur en densiteit. Mocht je ooit problemen hebben met de scankwaliteit van zulke frontierscans plaats je maar een oproepje hier.

            Comment


            • #7
              Jimmy,
              En waar kan ik zo'n Fuji Frontier ergengs vinden ? Bedoel je dat ik dat ergens bij een fotograaf moet binnen brengen?
              En hoe zit dat nu met dia's? Lukt dat ook ? Ik weet het dat zijn vele vragen in één keer
              Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

              Comment


              • #8
                je hebt ze reeds beantwoord

                Comment

                Working...
                X