Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

    Ik heb onlangs mijn Panasonic camera bij Videp binnen gedaan omdat er stof op de lens / sensor zat.
    Ik heb deze camera op vakantie gekocht in New York omdat de vorige gesneuveld was daar.
    Dus het is een amerikaans toestel. Maar er is Wereldwijd garantie op (1 jaar)

    Toen ik deze binnen deed bij videp vertelde ze mij dat het garantie was want hij was nog geen jaar oud. 2 dagen later krijg ik een bestek van bijna € 70 als ik hem wil later kuisen.
    Dus even terug gemaild dat ze mij verteld hadden dat het garantie was en dat het toestel nog geen jaar oud is.

    Zij beweerden dus dat het geen garantie was, en ik zou betalen als ik hem hersteld wou hebben. Zelfs als hij niet hersteld moest worden moest ik al € 36 onderzoekskosten betalen!

    Dus wat kon ik doen? Ik heb toch niets te zeggen. Ik kon enkel betalen natuurlijk.

    Ook al heeft het toestel worldwide warranty.
    Ik gebruik al jaren Panasonic camera's, mijn vorige is in New York gesneuveld en ik heb daar dit nieuwe toestel gekocht om direct verder te kunnen.
    En daar maken zij nu een probleem van.

    Mij zullen ze in ieder geval niet meer zien bij Videp, en ik zal volgende keer toch eens nadenken voor ik iets van Panasonic koop.
    Ik heb bijna € 70 betaald voor een toestel te kuisen dat nog in Garantie is!
    Ik weet ook dat stof een veel voorkomend probleem is met de TZ camera's, maar als dat een productiefout is moet ik daar toch niet voor opdraaien? Zeker niet onder garantie.

    Videp
    Never Again!

    Vinden jullie dit normaal?
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

  • #2
    Re: Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

    Als je een frietpot koopt doe jij die dan ook altijd binnen onder garantie om hem te kuisen? denk het niet

    Comment


    • #3
      Re: Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Als je een frietpot koopt doe jij die dan ook altijd binnen onder garantie om hem te kuisen? denk het niet
      En waar slaagt dat nu op ??? gij kuist uw lenzen zelf zeker ??? Het verschil tussen ne frietpot ( die mijn vrouw kuist ) en een camera ( waar ik met mijn pollen van afblijf ) is wel hemelsbreed.
      Ik had een jaar gelden een panasonic fototoestel gekocht... na 2 maand : weggedaan ( naar waar ze het hebben opgestuurd weet ik niet, maar zoveel reparatie centra van panasonic zullen er wel niet zijn ) enkele keren gebeld, en na 3 ( lees goed ) 3 maand, kreeg ik als antwoord aan den telefoon, ze zijn dat toestel verloren: je krijgt nen te goedbon : en we zullen dat regelen. Na een maand,( nog niks in orde ) kwaad gebeld dat ik de volgenden dag een toestel kwam halen of ze dat leuk vonden of niet, en wat zeiden ze : ik zou 6 maand gebruik moeten laten vallen op de aankoopsom. Natuurlijk hard gelachen, en 3 uur in de winkel gezeten, ik buig niet, dacht ik , ik heb garantie, .. na 3 uur is het dan toch in orde gekomen. Heb voor het volledig bedrag een ander mogen kopen. Garantie, is wat ze je willen geven.

      Comment


      • #4
        Re: Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

        Videp herstelt zelf geen fototoestellen. Zij zijn door de importeurs aangesteld als tussenpersoon die verantwoordelijk is voor het transport naar de officiële hersteldiensten.
        Indien de hersteldienst van Panasonic zegt dat stof niet onder garantie valt, dan kan Videp daar niets aan veranderen.
        Breng je toestel bij een fotohandelaar binnen, dan zal je toestel ook via Videp bij dezelfde hersteldienst van Panasonic belanden met hetzelfde resultaat. Er bestaat zelfs veel kans dat de fotohandelaar er nog een schepje bovenop doet voor zijn verwerkingskosten.

        Comment


        • #5
          Re: Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

          Kuisen doen ze bij videp wel degelijk zelf. Ik ben hem ook maar een paar dagen kwijt geweest. Het gaat hier om een compact.
          Mijn spiegelreflex kuis ik ook zelf, maar een compact camera waar nog garantie op zit doe ik liever binnen om te kuisen.
          Bij panasonic zeggen ze niets voorlopig.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #6
            Re: Videp Reparatie / Herstelling Panasonic Camera - Never again!

            Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
            Kuisen doen ze bij videp wel degelijk zelf. Ik ben hem ook maar een paar dagen kwijt geweest. Het gaat hier om een compact.
            Mijn spiegelreflex kuis ik ook zelf, maar een compact camera waar nog garantie op zit doe ik liever binnen om te kuisen.
            Bij panasonic zeggen ze niets voorlopig.
            Je hebt gelijk Fred, Panasonic en Samsung doen ze nu zelf bij Videp. De laatste keer dat ik er ben geweest, herstelden ze zelf nog geen cameras.(toen enkel TV's en koelkasten)

            Comment

            Working...
            X