Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

film fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • film fotografie

    beste mensen,

    zal mij eerst effe voorstellen,
    ik ben timo en woon in de omgeving ven evergem.
    ik ben een super amateur fotograaf, super in de vorm van ,heel echt amateur.
    ik heb daardoor ook nog geen dslr gekocht.
    ik heb een hybridetoestel of zoiets, namelijk een sony dsc-h50.
    waar ik eigenlijk heel tevreden van ben/was.
    tot vorig jaar was ik hier eigenlijk heel gelukkig mee om de gezins foto's mee vast te leggen tot dat mijn dochter begon met acrobatische gymnastiek.
    de foto's vastleggen met mijn toestel lukte maar niet en dus wou ik uitvissen hoe dit kwam.
    ondertussen mag ik wel zeggen dat ik de instellingen op de camera's deftig onder de knie heb en ik dus ook op de hoogte ben van het soort materiaal ik zou nodig hebben om deze foto's te maken.
    het enigste wat mij daarvan weerhoud is de kostprijs van dit materiaal aangezien ik niet van zins ben om fotograaf te worden , vind ik het ook wat te vergaand om 2000 euro aan een objectief te geven en dan nog eens ergens rond de 800 euro voor een toestel,
    omdat ik eigenlijk maar jan met de pet ben die de camera maar uithaalt als er een uitstap geplant is of voor mijn dochter haar wedstrijden.
    daardoor wil ik nu verder kijken of het niet mogelijk is om dit op een goedkopere en naar mijn mening ook boeiende manier te doen via film.
    hier heb ik nu ook al een beetje info over gelezen en bekeken maar heb hier nog veel meer info over nodig en hoop van dit op dit forum te vinden.

    ter verduidelijking,
    wat mijn bedoeling zou zijn met deze film fotografie is het zelf ontwikkelen van de negatieven om deze dan via een negatiefscanner in te scannen ,
    en het belangrijkste om de kost te drukken in verband met de aankoop van materiaal.