Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat mij de laatste tijd opvalt....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat mij de laatste tijd opvalt....

    Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er op regelmatige basis canon 7D's worden verkocht/weggedaan etc....

    Scheelt er iets mee...., voldoet hij dan toch niet ......,of is hij te ingewikkeld/uitgebreid qua instellingen..?

    Ik heb laatst hier ergens gelezen dat het contrast, kleur,kleurtoon en nog een paar zaken wat straffer/sterker zouden zijn.

    Maar deze zaken kan men "in camera" toch zelf bijregelen/tunen, ...niet?

    Zelfs het calibreren van de lenzen kan men zelf doen. Ik moet daar 35€/lens voor geven.

    Niet dat ik er eentje op het oog heb, maar het valt op.

    "Goede" camera's worden normaal maar sporadisch verkocht en pas na een redelijke termijn.

    Zo oud is de 7D nu ook weer niet hé?

    Ik ben nog altijd tevreden met mijn 30D en 1DmarkIIn. Zelfs al een tweedehandse 30D bijgekocht voor weinig geld, maar deze camera's leveren dan ook mooie beelden af.

    Oké....., op hogere iso presteren ze wat minder maar voor de rest ben ik nog niet vaak tegen hun beperkingen opgebotst, en zeker niet voor de 1DmarkIIn..

    Iemand die weet waarom.....?
    Groetjes
    ----JO

  • #2
    Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

    Dat was me ook al opgevallen, je kon er ook nauwelijks naastkijken als je het aangeboden-deeltje in de gaten houdt ... En ook ik vroeg me het waarom af. Als mensen overgaan op een toestel die staat uit te komen kan best zijn, maar waarom alleen maar 7D's massaal de verkoop in en nauwelijks andere toestellen, zijn eigenaars van 7D niet tevreden?
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

      Heb het ook al gemerkt!!
      Ook dat de prijzen in de winkel aan het zakken zijn...

      Onlangs zag ik dat er iemand voor zijn 7D nog 1300 euro vroeg in 'aangeboden', terwijl de 7D in art&craft aan €1240 staat. serieus koopje als je het mij vraagt...

      Aan de mannen die hun 7D wegdoen: Waarom doen jullie dit massaal??
      Willen jullie upgraden of is er iets anders??

      Comment


      • #4
        Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

        Is de 7D niet een beetje overroepen geweest? ik heb reeds meerdere malen gelezen dat deze beter zou zijn dan een 1D MarkIII en dan nog het voordeel van de grotere cropfactor heeft. Ik heb indertijd voor de keuze gestaan tussen een 2dehandse 1DIII en een 7D en moet zeggen dat ik er toch geen spijt van hebben om voor de "mindere" 1DIII te kiezen.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

          Van mij ging de keuze tussen de 60D en de 7D en nu ik dit fenomeen zie en rekening houdend dat verkopende partijen zelden de volle ware toedracht gaan zeggen (als verkoper fouten aanduiden van je te koop gestelde product is niet wijs) en anderen liever niet met zoveel worden een "fout" toegeven die zo prijzig was ben ik blij met m'n keuze van toen

          Neemt niet weg dat ik ben schieuwnierig ben wat er achter dit fenomeen schuilt van plotse 'en masse' dump van de 7D
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

            Vermoedelijk speculatie op de 5dIII die er staat aan te komen. Vele haakten destijds af van de 5dII owv de "verouderde" autofocus en mindere burstrate in verg. met de 7d.
            Dat is volgens mij de ware toedracht want ik vind de 7d nog altijd een pracht van een toestel hoor!
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

              De 7D's werden nog steeds goed verkocht bij de laatste btw actie van de Media Markt. Gingen als warme broodjes over de toonbank. Lijkt erop dat de 7D nog steeds populair is ?

              Wat mij ook wel beetje op viel is dat de 7D met regelmaat als instap body werd gekozen. En hier heb ik ook aantal mensen op terug zien komen, omdat de hobby fotografie niet is wat ze gehoopt hadden. En stopte met de hobby of toch een goedkopere body er voor terug nemen. En natuurlijk de gene die toch na FF willen.

              Gebruik zelf de 7D naast de 5DII met alle tevredenheid. 7D gaat niet zo snel weg. 7D met FF sensor dat zou mooi zijn voor naast de huidige 7D (dan is de 5DII zo de deur uit)
              Verkies voor veel dingen toch nog steeds de 7D boven de 5DII

              Comment


              • #8
                Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                ik ben één van diegene die een 7d aanbiedt ;-)

                heb mijn 7d nog maar enkele maanden, vooral als 2de body gebruikt, en ben er vrij content over, mijn reden van verkoop is een upgrade naar een 1dIV...

                Door het uitkomen van de nieuwe 1dX worden er al sporadisch 1dIV aangeboden, deze prijzen zijn dan ook stilaan aan het zakken.

                Heb ondertussen een overeenkomst met iemand, dat vanaf hij zijn 1dX heeft, de 1dIV naar mij komt

                Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #9
                  Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                  Ik bied er ook eentje aan, interesse ...?

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 8 februari 2012, 02:24.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                    Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                    ik ben één van diegene die een 7d aanbiedt ;-)

                    heb mijn 7d nog maar enkele maanden, vooral als 2de body gebruikt, en ben er vrij content over, mijn reden van verkoop is een upgrade naar een 1dIV...

                    Door het uitkomen van de nieuwe 1dX worden er al sporadisch 1dIV aangeboden, deze prijzen zijn dan ook stilaan aan het zakken.

                    Heb ondertussen een overeenkomst met iemand, dat vanaf hij zijn 1dX heeft, de 1dIV naar mij komt

                    Marc
                    De 2e hands 1D MIV kost nog altijd het dubbele van een nieuwe 7D...

                    Maar t verschil tussen de 1D-reeks en de 5D en 7D is er natuurlijk wel.

                    Anderzijds ken ik verschillende 'vogelaars' die een 7D gebruiken ipv de 'typische 50D', zelfs met heel goeie (dure) lenzen erop, dus zo slecht zal het wel niet zijn he ...
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                      Ik heb niet getwijfeld toen iemand in de fotoclub me een tip gaf ivm een MKIII die aangeboden werdt, die persoon had ook een 7D te koop, maar van semi-pro body heb ik er al een paar serieus gebruikt en na enkele seizoenen zitten ze aan de limit bij mij..

                      ik heb ze onlangs laten reviseren door Canon (sluiter & ontspanner), maar kies in 't vervolg toch voor de echte werkpaarden!
                      Last edited by The Fish; 12 februari 2012, 17:03.
                      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                      http://pallenhoven.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                        Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                        Ik heb laatst hier ergens gelezen dat het contrast, kleur,kleurtoon en nog een paar zaken wat straffer/sterker zouden zijn.
                        Hiervan worden mensen onzeker en gaan in hun foto's ook die dingen zien of ze kunnen met dit in gedachten zich verantwoorden voor het kopen van een xxxxxx camera.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Hiervan worden mensen onzeker en gaan in hun foto's ook die dingen zien of ze kunnen met dit in gedachten zich verantwoorden voor het kopen van een xxxxxx camera.
                          Dus nog wat rammelen dan zeker hé
                          Groetjes
                          ----JO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                            Ik denk dat het gewoon een perceptie is. Als er meer 7D's in omloop zijn dan is de kans ook groter dat je deze vaker te koop ziet staan.

                            Wat ik raar vind is mensen die een 1D serie verkopen met weining kliks. Waarom koop je dit dan? Als je het toch amper gebruikt. Niet lang geleden nog een 1DIII gezien met minder dan 10 000 kliks op paar jaar. Dat is hetzelfde als een auto kopen en 10 000 km rijden op paar jaar.
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat mij de laatste tijd opvalt....

                              Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                              Wat ik raar vind is mensen die een 1D serie verkopen met weining kliks. Waarom koop je dit dan? Als je het toch amper gebruikt. Niet lang geleden nog een 1DIII gezien met minder dan 10 000 kliks op paar jaar. Dat is hetzelfde als een auto kopen en 10 000 km rijden op paar jaar.
                              Dat zijn misschien wel de super fotografen: 10.000 kliks en 10.000 goed.

                              Niet iedereen heeft een machinegeweer nodig.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X