Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vreemd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vreemd

    Kwam dit van de week tegen: http://www.digifotopro.nl/content/24...flickr-in-foam

    Wat vinden jullie hier van? Ik vind het dus een raar signaal naar de wereld van een fotomuseum om iemand te laten exposeren met wat eigenlijk duizende gejatte foto's zijn

  • #2
    Re: vreemd

    Hij poseert niet met die foto's he, die liggen daar gewoon allemaal op een hoop...
    Dit is geen fotografie, eerder een soort "performance" of installatie... Zie er geen graten in en vind het zelfs eigenlijk heel origineel gevonden... Bedankt voor de link!
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

    Comment


    • #3
      Re: vreemd

      Feit blijft wel dat het wel degelijk andermans foto's zijn, het enige in de hele happening van hem zelf zijn de gecreéerde bergen. Blijft in mijn ogen een copyright schending. Maakt het wat uit dat ze hier op een berg worden gekwakt ipv in het tijdschrift oid gebruikt worden?

      Comment


      • #4
        Re: vreemd

        Als het via flickr.com gedaan is kan er makkelijk geselecteerd worden op foto's met creative commons licentie die dit toelaat... Ik vind het wel plezant
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: vreemd

          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Als het via flickr.com gedaan is kan er makkelijk geselecteerd worden op foto's met creative commons licentie die dit toelaat...
          Maar dan zouden het niet alle foto's van 24 uur Flickr zijn.

          Ik denk trouwens ook niet dat er hier zoveel aan de hand is. Ik zou het willen vergelijken met een foto van een brug of gebouw - dan maak je ook gebruik van het werk van een ander (namelijk de architect). Hier had ik zelf ook wat bedenkingen bij, maar tijdens discussies hierover hebben anderen me gerustgesteld.

          Comment


          • #6
            Re: vreemd

            Ik denk persoonlijk dat de statement van de kunstenaar een signaal zou kunnen zijn om te zeggen hoeveel "troep" er tegenwoordig op het net wordt gedumpt.

            In dat geval moet ik hem wel gelijk geven, zou graag eens de hoop foto's zien die hier op een jaar tijd op het forum worden gedumpt, dit uiteraard omdat er bijna geen enkele controle is op de kwaliteit ervan.

            Er staat ook duidelijk dat de foto's niet mogen aangeraakt worden, of dat nut heeft weet ik niet, maar je mag in ieder geval niet op je gemak op zoek gaan tussen de plaatjes naar iets interessant.

            Het is natuurlijk een feit dat dit een kunstwerk is met iemand anders zijn materiaal, niettegenstaande ge moet het er maar voor over hebben om deze allemaal uit te printen ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: vreemd

              ik vind het een leuke opstelling
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment

              Working...
              X