Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Absurde biedingen 2dehands materiaal.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Absurde biedingen 2dehands materiaal.

    Hallo allemaal,

    Ik heb reeds veel mensen tegen mij ,vanwege mijn bruut antwoord op koopjesjagers hier via pm.

    Toch wil ik wel is enkele absurde 2dehands biedingen hier aanhalen.

    Zo wilt er iemand mijn 5D Mark II met de nodige opties zoals batterijgrip,extra batterij,screenprotector,matglas met raster.Nieuwprijs is een 2300 euro ongeveer.
    Mr wilt dat toestel wel kopen voor 950 euro want hij de btw terugvorderen.

    Als ik een berekening maak met btw van de nieuwprijs af dan kom ik aan een prijs van +- 1800 euro. Vermits hij MAAR 950 euro wilt geven ,komt dat er dus op neer dat ik iets meer krijg dan de helft van de aankoopprijs zonder BTW.

    Jullie vinden dat hier op het board misschien een aanvaardbaar bod ,maar ik dus niet als je ziet dat ze hier aan een 2dehands prijs aanbieden van 1500 euro.

    Zo ook voor mijn flash. Die is ocharme 3x gebruikt en wel uit garantie maar deze heeft wel met oplaadbare batterijen en omnibounce 420 euro.
    Daar durven ze hier dan 250 euro voor bieden terwijl ik hem hier al courant zonder garantie aan 300 euro 2dehands aangeboden heb gezien.

    De 16-35mm F2.8 stond een tijdje geleden te koop aangeboden bij konijnenberg 2dehands voor 1050 euro met 1 jaar garantie.
    Ik bied mijn versie 2 te koop aan dat hooguit 3m oud is en daar durven ze een belachelijk bod voor doen van 900 euro en dat is hen dan nog teveel zeggen ze.

    Als je op zo een belachelijke biedingen dan zegt : Bied jij ook af in de winkel?
    Dan antwoorden ze nog ja. En meestal lukt ons dat dan ook zeggen ze.

    Als ik bij foto rubens iets ga aankopen en ik heb dat elders goedkoper gezien en ik meld en dat dan zeggen ze Sorry wij kunnen niet lager gaan onze prijzen zijn al bij de laagste.

    Dan zijn er hier nog mensen die zeggen : Als je iets 2dehands aanbied moet je 30% van de nieuwprijs doen om het intressant te maken voor eventuele kopers.

    Wel die mensen dat dan zeggen zijn nog de ergste.
    Die bieden hier zelf een lens aan voor 50 euro minder dan de nieuwprijs.

    Ik vraag me echt af of sommige onder jullie zich niet durven te schamen om zo een belachelijke biedingen te doen en zich als koopjesjagers hier op het forum te begeven?

    En dan verschieten jullie er van dat ik bruut begin te antwoorden.
    Dit komt alleen maar door jullie belachelijke biedingen hoor.

    Maar dat beseffen jullie waarschijnlijk zelf niet!

    mvg

  • #2
    Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

    Tja, wat kan ik daarop zeggen...
    Ik was bereid er de juiste prijs voor te betalen, dus contacteerde ik jou met de vraag wat de vraagprijs was. Hierop heb ik geen antwoord gekregen, ik werd gewoon uitgemaakt voor koopjesjager.
    Indien men mij zo behandeld moet het voor mij ook niet meer, dan zal ik iemand anders die mij een beetje fatsoenlijk behandeld wel betalen voor hetzelfde toestel.

    Ik begrijp dat je het frustererend vindt dat sommige mensen een belachelijk bod doen, maar als jij iedereen antwoordt zoals je bij mij gedaan hebt, dan ligt volgens mij het probleem ergens anders.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

    Comment


    • #3
      Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

      Tegen jou heb ik zo geantwoord omdak het beu ben en was en nu alles op zolder in de kou ligt en stof ligt te vreten.

      Hopelijk hebben die koopjesjagers nu wat ze willen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
      Tja, wat kan ik daarop zeggen...
      Ik was bereid er de juiste prijs voor te betalen, dus contacteerde ik jou met de vraag wat de vraagprijs was. Hierop heb ik geen antwoord gekregen, ik werd gewoon uitgemaakt voor koopjesjager.
      Indien men mij zo behandeld moet het voor mij ook niet meer, dan zal ik iemand anders die mij een beetje fatsoenlijk behandeld wel betalen voor hetzelfde toestel.

      Ik begrijp dat je het frustererend vindt dat sommige mensen een belachelijk bod doen, maar als jij iedereen antwoordt zoals je bij mij gedaan hebt, dan ligt volgens mij het probleem ergens anders.

      Comment


      • #4
        Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

        Ik begrijp uw reactie niet goed........u vraagt voor uw materiaal toch wat u ervoor wil. Indien er iemand op uw materiaal bied en u vind de biedprijs te laag....dan verkoop je toch gewoon niet. Toch simpel lijkt me.....er is niemand die u kan dwingen om te zakken met de prijs. Laat je materiaal onder aangeboden staan er vroeg of laat zal je wel een voor u hoger/aanvaardbaar bod krijgen.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

          Dirk,

          normaal reageer ik niet op zo'n topics, maar zal voor ene keer een uitzondering maken.

          Veel heeft te maken met, zoals ge zelf al aanhaalt, de manier van reageren .

          Ik heb indertijd ook gereageerd op uwe 1dIII toen die nog maar pas te koop stond, en moet eerlijk toegeven, dat ik niet veel goesting had om te komen kijken.
          Heb dan ook kort nadien een 7d 2dehands gekocht via dit forum, en dit voor een prijs van 900euro inclusief originele grip (dit is een hele schappelijke prijs)

          als je praat over de 16-35 f2.8 II, die heb ik een tijdje geleden ook 2dehands aangekocht via BD voor 925euro, was ook nog geen half jaar oud, en heb deze zelf na een twee maand (einde opdracht) terug verkocht voor 925 euro, als ik echt had gewillen had ik hier misschien ook wel 1000euro voor kunnen krijgen, maar dan kan het wel wat langer duren...

          Ofwel zet ge u 2dehandsprijzen op een normaal niveau, en zult ge uw spullen snel kwijt zijn zonder er veel af te moeten doen, ofwel zet ge de prijzen te hoog, maar moet ge er ook mee om kunnen dat er afgeboden worden...

          Maar zoals je zelf zegt, denk dat je er bij veel mensen hier op het forum gelegen hebt, en door uw manier van antwoorden op sommige topics wordt dit zeker niet beter.

          canon ef 70-200L f2.8 --> laagste nieuwprijs momenteel op internet = 1910euro
          trek hier 30% af dan zit je aan +-1340 euro, wat mijn gedacht te weinig is voor deze lens, maar gij vraagt 1700, das weer aan de hoge kant
          Als ge die te koop zet voor 1550 euro, zult ge wel serieuze reacties krijgen

          In ieder geval nog succes met de eventuele verkoop

          Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

            Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
            Dirk,

            normaal reageer ik niet op zo'n topics, maar zal voor ene keer een uitzondering maken.

            Veel heeft te maken met, zoals ge zelf al aanhaalt, de manier van reageren .

            Ik heb indertijd ook gereageerd op uwe 1dIII toen die nog maar pas te koop stond, en moet eerlijk toegeven, dat ik niet veel goesting had om te komen kijken.

            canon ef 70-200L f2.8 --> laagste nieuwprijs momenteel op internet = 1910euro
            trek hier 30% af dan zit je aan +-1340 euro, wat mijn gedacht te weinig is voor deze lens, maar gij vraagt 1700, das weer aan de hoge kant
            Als ge die te koop zet voor 1550 euro, zult ge wel serieuze reacties krijgen
            Wat diene 1D betreft hadden we anders via mail buiten BD op goed contact !

            Wat de prijs voor diene 70-200 betreft ga ik jullie,op jullie woord nemen.
            Recent heeft er hier iemand zijne 70-200 tekoop aangeboden en was jullie antwoord : die zal snel verkocht zijn aan die lage prijs.

            Als ik dan 1750 euro vraag is de prijs te hoog!

            Als je dan weet ik dat ik mijn versie 1 hier verkocht heb voor 1250 euro met nog 2m garantie op en die maar nieuw 1560 euro heeft gekost met UV filter dan weet ik het zo niet hoor ivm nu versie 2.

            Dat snap ik nu niet hier!

            Comment


            • #7
              Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

              eerlijk gezegd kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand bereid zou zijn 1700 euro te betalen als de lens nieuw in de winkel met volle garantie 200 euro meer kost.....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                eerlijk gezegd kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand bereid zou zijn 1700 euro te betalen als de lens nieuw in de winkel met volle garantie 200 euro meer kost.....
                En 1600 euro dan wel wat volgens JULLIE een te lage prijs was!
                Dan was 1601 euro dus teveel?

                Mmmm ik begrijp jullie redenering toch echt niet hoor!!!!

                En uiteraard blijven jullie nu weer verder gaan over de 70-200.

                Maar wat met de 16-35mm die bij konijnenberg versie 1 was en al ouder dan de mijne en die ze dan aan een spotprijs bij mij willen kopen.
                Kweet dak er als nen debiel uitzien ze,maar zoals gezegd : Als ik het aan spotprijsje moet weg doen zal het stof vreten hier op zolder in de kou en daar blijf ik bij!

                De mensen die hir absurde biedingen doen,durf ik al men materiaal opzetten,dat ze dat in geen enkele fotozaak zullen doen,en het dan nog krijgen aan hun absurd bod.

                Comment


                • #9
                  Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                  Als ik het aan spotprijsje moet weg doen zal het stof vreten hier op zolder in de kou en daar blijf ik bij!
                  Of de prijs al dan niet te hoog of te laag is ga ik me niet over uitspreken.
                  Maar ...
                  Dergelijke reactie is nogal flauw, kan ook fatsoenlijker. anonimiteit van't internet zeker.

                  die reactie van nog liever op zolder dan voor een andere dan de prijs die je in gedachten hebt snap ik niet. Dus liever 0 euro en een hoop spul op zolder dat steeds minder waard word. Dan je spullen verkopen voor iets minder dan gedacht? trouwens er bestaan nog andere manieren om iets te verkopen, winkel, kapaza etc
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    Of de prijs al dan niet te hoog of te laag is ga ik me niet over uitspreken.
                    Maar ...
                    Dergelijke reactie is nogal flauw, kan ook fatsoenlijker. anonimiteit van't internet zeker.

                    die reactie van nog liever op zolder dan voor een andere dan de prijs die je in gedachten hebt snap ik niet. Dus liever 0 euro en een hoop spul op zolder dat steeds minder waard word. Dan je spullen verkopen voor iets minder dan gedacht? trouwens er bestaan nog andere manieren om iets te verkopen, winkel, kapaza etc
                    Ja de winkel.Goed zo!
                    Johan van hier op het board heeft zijne 24-105mm aan konijnenberg verkocht.
                    Wat gaven ze?325 euro (dacht ik) en ik had de mijne aan iemand verkocht aan een eerlijke 2dehands prijs van toen 700 euro.En konijn verkocht hem een paar weken erna aan een 650 euro de lens van Johan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                      Als je dan echt zo een probleem met biedingen hebt, zet je toestel dan op de site met de prijs en schrijf erbij: vaste prijs !!'
                      Wanneer je dan een mail krijgt met een bieding: delete, case closed.
                      Wanneer de prijs eerlijk is zal je uiteindelijk wel reacties krijgen.

                      Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat sommige bieders echt wel ver gaan maar ja, ze kunnen maar proberen he
                      Ik heb al 2 maal iets gekocht op BD met voor mij een eerlijke prijs, heb deze mensen gecontacteerd en een afspraak gemaakt om te gaan kijken.... ik heb zelfs niet over de prijs gediscusieerd.
                      I love my D500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                        Ja wat wil je, al dat Canon materiaal is "overpriced"
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Ja wat wil je, al dat Canon materiaal is "overpriced"
                          Ga het dan allemaal nieuw kopen in de winkel he.
                          Daar is Canon noch Nikon overpriced dan!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                            Dirk,

                            Ik begrijp je niet hoor.
                            Als je geen richtprijs geeft, dan kan je het de forumleden niet kwalijk nemen dat ze een prijs vragen aan de welke ze iets dat ze misschien niet nodig hebben willen kopen.
                            Wie niet waagt, niet wint.

                            Als je een redelijke prijs vraagt, krijg je een product dat sterk gevraagd wordt, wel kwijt.

                            Jij bied iets aan en ieder is vrij hieropte reageren. In alle gevallen vind ik dat een hoffelijke reactie van beide partijen een elementaire blijk is van wederzijds respect.

                            Veel succes met je verkoop, maar het draagt weinig bij als je nadien je ongenoegen uit over de bieders.

                            Groetjes

                            Peter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

                              Tweedehands verkoop heeft niet veel te maken met verkoop in een winkel. Daar worden meestal vaste prijzen aangehouden, die gekend zijn.
                              Als een bedrijf een offerte maakt voor iets wat een klant wil, dan zal die offerte in eerste instantie ook wat te hoog zijn, gewoon omdat de klant het altijd goed vindt als hij een korting heeft kunnen bedingen... Als de verkoper het ding aan die 1e prijs verkocht krijgt, kan hij maar content zijn. Die kortingen blijven trouwens altijd behoorlijk klein...

                              Bij tweedehands verkoop is afdingen veel meer gemeengoed, en is het behoorlijk normaal dat de klant begint met een te laag bod. Als verkoper hoef je dat niet aan te nemen, maar je moet dan ook niet raar kijken dat je het goed niet verkocht krijgt, als je effectieve vraagprijs veel te hoog is. Je daar zo in opwinden vind ik behoorlijk vreemd. Ik zie echt niet in waarom de koper niet mag proberen te goedkoop aan te kopen, en de verkoper te duur te verkopen. Of dat lukt is natuurlijk heel iets anders...

                              Persoonlijk koop of verkoop ik zeer weinig 2ehands : de meeste spullen gebruik ik tot ze uit elkaar vallen of stuk zijn. Alles wat ik hier heb van fotografieprul komt trouwens rechtsstreeks uit de winkel...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X