Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groene leguaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groene leguaan

    Deze jongens zie je veel aan de kust liggend op stenen genietend van het zonnetje. In Bonaire zijn ze in tegenstelling tot Curacao makkelijk te benaderen, Zo ook deze. Deze lag op het trapje naar de duiksteiger, wanneer je het water nu in wilde moest je echt bijna over hem heen stappen. Veel mensen durven dat dus ook niet.
    Oorzaak dat ze in Curacao veel schuwer zijn, is dat ze daar als lekkernij gezien worden dus veel worden opgejaagd.




    Update:
    Last edited by jos82; 30 januari 2012, 10:49.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: groene leguaan

    Haarscherp Jos
    Alleen twijfel ik wat over de belichting en compo.
    Belichting zou ik wat proberen temperen, komt nogal hard over (was waarschijnlijk stralende zon)


    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: groene leguaan

      Bedankt Sieg,
      Was ongeveer een uur voor zonsondergang, maar inderdaad nog niet het echte mooie warme licht. Zal er nog eens naar kijken of ik het wat kan temperen. ( hooglichten verlagen? )
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: groene leguaan

        Update geplaatst.
        Had de foto al enkele weken geleden ontwikkeld. Zag in LR dat ik de belichting een halve stop had verhoogd en ook invullicht had gebruikt. Dit teruggedraaid, en nog wat meer contrast gegeven met tone curves. Hoop dat die beter is.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: groene leguaan

          Voor mij de update jos!

          grtz
          http://www.pbase.com/doxkes
          Nog in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: groene leguaan

            Ik ga ook voor de update. Belichting komt hier inderdaad minder fel over.
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: groene leguaan

              Update is beter, scherpte, kleur en contrast zijn dik in orde.

              De harde schaduw rechts en de staart met dito slagschaduw links zijn voor mij te storende beeldelementen om hier een topper van te maken. Door een andere camerapositie had dit misschien vermeden kunnen worden.
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: groene leguaan

                Update voor mij! Knap
                Zie ook flickr

                Comment


                • #9
                  Re: groene leguaan

                  Update is duidelijk beter, staat er mooi scherp op. Staart en schaduw vragen ook wat aandacht in de foto en verzwakken wat de compositie, optie zou zijn dat je die gebruikt voor de compositie en dus een rol geeft...of misschien toch meer close up....en soms is het gewoon zoals het soms even is natuurlijk,
                  groetjes,
                  Loulou
                  Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: groene leguaan

                    Knap

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: groene leguaan

                      Ik vind hem heel knap en dan vooral hoe dat pootje over de richel hangt...

                      Mvg, Theo
                      Mijn website: http://www.vlassen.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: groene leguaan

                        Iedereen bedankt voor alle reacties, en tips.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LoulouBeavers Bekijk bericht
                        Update is duidelijk beter, staat er mooi scherp op. Staart en schaduw vragen ook wat aandacht in de foto en verzwakken wat de compositie, optie zou zijn dat je die gebruikt voor de compositie en dus een rol geeft
                        groetjes,
                        Loulou
                        Schaduw meenemen in de compo gaat helaas niet, dit is zoals die uit de camera is gekomen. Zoals je al zij soms is het zoals het is.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: groene leguaan

                          Update duidelijk beter qua belichting Jos !

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X