Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1024 px

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1024 px

    Zou het geen topidee zijn om de minimumfotoafmetingen te verhogen naar 1024 pixels aan de lange zijde?
    Geeft amper meer bandbreedte, is een resolutie die zelfs een ipad nog aankan, een resolutie die veel gebruikt wordt voor internetgebruik etc.

    Ik zou alvast meer foto's plaatsen dan.

  • #2
    Re: 1024 px

    En dan voor portretstand foto's gaan scrollen om ze helemaal te zien.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 1024 px

      De vraag komt ongeveer om het half jaar terug. De volgende topic is een redelijk uitgebreide, maar er zijn er nadien zeker nog aangemaakt:
      Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: 1024 px

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Zou het geen topidee zijn om de minimumfotoafmetingen te verhogen naar 1024 pixels aan de lange zijde?
        Geeft amper meer bandbreedte, is een resolutie die zelfs een ipad nog aankan, een resolutie die veel gebruikt wordt voor internetgebruik etc.

        Ik zou alvast meer foto's plaatsen dan.
        Wat een gemiste kans, vraag meteen om de foto's op een zwarte achtergrond te tonen en chitchat te sluiten wegens overbodig en niets met fotografie te maken.
        Allemaal even hopeloos en voor dovemansoren bestemd. Stel je voor dat we op BD alleen voor kwaliteit zouden gaan.

        Comment


        • #5
          Re: 1024 px

          Ja lap,
          'k zie me hier al schoon koekeloeren met mijn klein schermke...

          Comment


          • #6
            Re: 1024 px

            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Ja lap,
            'k zie me hier al schoon koekeloeren met mijn klein schermke...
            Voor nog geen 70 € heb je al een monitor met een resolutie van 1440 x 900.

            Winkel
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: 1024 px

              Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
              Voor nog geen 70 € heb je al een monitor met een resolutie van 1440 x 900.

              Winkel
              en wat doet dat met een foto van h1024 x b730? Dan kom je toch gauw 124 + (boven- en onderrand browser + taakbalk) pixeltjes te kort.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 1024 px

                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                Ik zou alvast meer foto's plaatsen dan.
                Dit snap i kniet zo.
                Je zal toch moeten verkleinen, dus wat maakt het dan uit of je 1024 of 900 gebruikt
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: 1024 px

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  ........ vraag meteen om de foto's op een zwarte achtergrond te tonen......
                  voor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1024 px

                    foto's op een zwarte achtergrond zou een grote vergissing zijn.
                    zwart is erg agressief voor het oog.
                    waarom zou ik op mijn website voor een zachtgrijs hebben gekozen? oordeel zelf.
                    in een goede lijstenwinkel zal men ook geen zwart aanraden als passepartout.
                    overigens vind ik de lichte achtergrond zoals nu op BD, heel geschikt om foto's op te beoordelen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1024 px

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      en wat doet dat met een foto van h1024 x b730? Dan kom je toch gauw 124 + (boven- en onderrand browser + taakbalk) pixeltjes te kort.
                      Meer dan 1/3 van je scherm (416 pixels) voor een taakbalk Jullie kunnen toch echt overdrijven.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1024 px

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        Dit snap i kniet zo.
                        Je zal toch moeten verkleinen, dus wat maakt het dan uit of je 1024 of 900 gebruikt
                        Omdat ik ze op alle andere plaatsen (flickr, portfolio, website opdrachtgever) zo gebruik.

                        Comment

                        Working...
                        X