PDA

Volledige versie bekijken : Verlaten gebouw Gent

Melis
28 januari 2012, 11:26
hey .. allle
İk ben op zoek een verlaten gebouw zo als fabrik kasteel of iets anders .
omgeving Gent !!

bouk
28 januari 2012, 11:31
http://www.urbex.nl/portal.php?page=5
grt,bouk.

Control-Z
28 januari 2012, 14:30
hey .. allle
İk ben op zoek een verlaten gebouw zo als fabrik kasteel of iets anders .
omgeving Gent !!
erg he, mensen zonder dak boven hun hoofd. en 't gaat vriezen na 't weekend. :clown:

Defenderke
30 januari 2012, 14:57
erg he, mensen zonder dak boven hun hoofd. en 't gaat vriezen na 't weekend. :clown:

Erg is dat Bouk dan afkomt met krotwoningen :eek:

PMRS
30 januari 2012, 15:17
Het Sint-Pietersstation :G

viero
30 januari 2012, 17:38
Nieuwe molens in Gent.
Ik ben daar een jaar geleden geweest maar ik weet niet of je er nu nog in kan.
Wel zou ik je afraden om alleen te gaan.

Guest2
30 januari 2012, 19:14
Nieuwe molens in Gent.
Ik ben daar een jaar geleden geweest maar ik weet niet of je er nu nog in kan.
Wel zou ik je afraden om alleen te gaan.

De raad van Viero toch maar au serieux nemen want het is daar idd niet erg pluis.

Loccufier
30 januari 2012, 19:17
Ga eens langs bij DOK Gent. Niet ver van de dampoort.
www.dokgent.be

Als je uitlegt wat je wil doen en je leert die mensen een beetje kennen mag je daar misschien wel eens rondlopen aan, of zelfs in de oude betoncentrale :) Let wel op, het is daar weldegelijk gevaarlijk. Ga niet zonder toestemming en medeweten van anderen zelf op verkenning aan die betoncentrale!

Dequal
1 februari 2012, 21:02
het ECVB in Gent? Exacte locatie moet je zelf maar vinden. :)

Adembenemende plek (ook letterlijk, veel asbest).

http://www.flickr.com/photos/dequal/5755478869/
http://www.flickr.com/photos/dequal/6462275579/

insider46
1 februari 2012, 21:58
Iemand eigenlijk een idee wat ze met de oude ECVB gaan doen ofzo? :confused:

Eind vorige week eens weesten rondlopen voor een ingang te vinden, maar er hing alleen maar een papier op de hekkens van een project ofzoietske...

Dequal
1 februari 2012, 22:01

Eind vorige week eens weesten rondlopen voor een ingang te vinden, maar er hing alleen maar een papier op de hekkens van een project ofzoietske...

Geen idee. Maar alles is er dichtgelast. Enkel via de kelder (die stuk onder water stond) kon je er nog binnen. Maar dit is ook bijna half jaar geleden, dus geen idee hoe het er nu staat.

Succes nog :G

insider46
2 februari 2012, 16:26
Geen idee. Maar alles is er dichtgelast. Enkel via de kelder (die stuk onder water stond) kon je er nog binnen. Maar dit is ook bijna half jaar geleden, dus geen idee hoe het er nu staat.

Succes nog :G

Alright thanks voor de tip, het was al goed donker toen ik toekwam dus heb ik gwn uitgekeken naar een gemakkelijke ingang voor op het terrein te geraken nog niet voor binnenin te geraken, want je weet maar nooit zo in het donker...

Dirkske007
2 februari 2012, 16:30

Zever alles toegelast!

Je moet aan de sporen over het hek kruipen en dan rondom lopen en dan ben je bij ecvb binnen.Alleen het musea is me een raadsel hoe er binnen te komen!
Over het dak lopen zeide ze mij,maar met hoogtevrees is dat geen optie.

Dequal
2 februari 2012, 18:32
Zever alles toegelast!

Je moet aan de sporen over het hek kruipen en dan rondom lopen en dan ben je bij ecvb binnen.Alleen het musea is me een raadsel hoe er binnen te komen!
Over het dak lopen zeide ze mij,maar met hoogtevrees is dat geen optie.

Ik ben ook aan de sporen over het hek geklommen hoor, maar toen had iemand me gezegd dat je daar via een deur naar binnen kon, maar alles was toegelast. Via rooster voor de gevel kwam je in een soort kelderverdieping, en langs daar kon je ook binnnen.

Rondom lopen hebben we neit geprobeerd, want er was veel bedrijvigheid in het bedrijf ernaast (mensen en auto's die toekwamen en vertrokken).

insider46
2 februari 2012, 19:35
Mja ben gwn tot over de sporen eens weesten zien das al gwn een voorlopige verkenning gedaan omdat ik niet direct wist dat het dat gebouw was en als het donker is weet je het wel direct als er geen lichten branden natuurlijk :green:. Doe dit meestal voor gebouwen die dicht in de omgeving liggen, morgen eens gaan zien aan het chambre du commerce. Hopelijk is er nog een ingang te vinden. :D :cool:

ryder
20 oktober 2012, 14:51
Vandaag ook 'ns gepasseerd, op de meeste plekken nog binnengeraakt (mits wat moeilijkheden).
Had wel geen bescherming mee tegen asbest.. achteraf natuurlijk wel spijt van. Maak ik mij terecht zorgen? Heb in elke ruimte hooguit paar minuten geweest.

videe
20 oktober 2012, 23:04
Ik ben er reeds 2 keer geweest.
Mijn gedacht is ... zolang je geen stof maakt ... het minder kwaad kan.

Er zijn nog leegstaande plaatsen. Zelfs in de buurt vd oude molens ;-)

Tollerke
21 oktober 2012, 09:24
Asbest wordt pas gevaarlijk als je het begint te bewerken (in boren, slijpen, zagen,....).

whoopy
22 oktober 2012, 11:46
Inderdaad, "neffen" de oude molens. Het is bijna volledig afgebroken maar je kan er volgens mij nog wel heel leuke foto's nemen (heb ik vorige week gedaan)
Ik toen ook een fotograaf met begeleider de molens binnengaan maar ze moesten eerst wel over 2 hoge afsluitingen klimmen en dat zag er niet zo evident uit !! Opletten geblazen, volgens mij.
Op youtube staat ook een filmpje van een groepje dat de ECVB ging exploreren en ook zij gingen hoge afsluitingen over aan het spoor. Maar in het filmpje zie je ze ook veel stof maken.

MoFoPictures
22 oktober 2012, 12:17
ECVB wordt op dit moment afgebroken.