Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessante Fotografie boeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessante Fotografie boeken

    Hoi iedereen,
    ik ben opzoek naar een paar interessante boeken i.v.m. fotografie.
    De studio en mensenfotografie is iets wat me heel erg boeit maar andere takken spreken me ook wel aan dus maakt niet uit welke boeken. Liefst niets rond photoshop of fotobewerking zoals "hoe werk ik met lightroom of photoshop", liever niet.

    Zeg het maar, welke boeken raden jullie aan?

    Grts,
    Kjeld

    Ps: het mogen zeker technische boeken zijn dus boeken die je int school krijgt maar ook zo kan verkrijgen zijn welkom maar ook boeken voor de amateur mogen.

  • #2
    Re: Interessante Fotografie boeken

    deze vraag is hier al meermaals voorbij gekomen.
    't wordt vermoeiend.
    ik vind je vraagstelling ook nogal vaag en ruim.
    'k zou zeggen ga eens rondneuzen in de Fnac of in de bibliotheek.

    Comment


    • #3
      Re: Interessante Fotografie boeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      deze vraag is hier al meermaals voorbij gekomen.
      't wordt vermoeiend.
      ik vind je vraagstelling ook nogal vaag en ruim.
      'k zou zeggen ga eens rondneuzen in de Fnac of in de bibliotheek.
      Mn vraag is idd ruim maar ik wil jullie mening horen wat jullie zelf een goed boek vinden, mag van eender welke tak zijn(daarom is het dus ruim) en ookal ga ik naar de fnac, daar zullen ze vaak het duurste boek aansmeren waar ik uiteindelijk niets mee ben en in de bib moet je nu juist geluk hebben datr iemand rond loopt die weet waar hij over spreekt, de boeken zelf zijn er hopen waar je niet weet waar je moet beginnen.

      en of deze vraag al vaak is gesteld wist ik niet want vind er nergens een topic over.

      Maar goed als jij het beu bent, waarom antwoord je er dan op?

      Comment


      • #4
        Re: Interessante Fotografie boeken

        als je een algemeen naslagwerk zoekt kan je misschien eens kijken naar "Handboek digitalefotografie en beeldbewerking" uitgegeven door focus media.
        Wordt ook "den dikke barten" genoemd
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Interessante Fotografie boeken

          Heb zelf pas het volgende boek gekocht en waar ik zeer tevreden over ben:
          Flitsen met een reportageflitser van Sonja Van Driel.


          Na elk hoofdstuk staan er oefeningen in zodat je de theorie onmiddellijk kan omzetten in de praktijk.
          Voor mij een interessant boekje om te leren werken met een reportageflitser.
          Voor anderen zal dit dan weer iets te gemakkelijk zijn, afhankelijk van wat uw kennis reeds is.
          Best zelf zoeken en afhankelijk van uw kennis en interesse een keuze maken.
          Googlen tot je door het bos de bomen niet meer ziet
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Interessante Fotografie boeken

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            als je een algemeen naslagwerk zoekt kan je misschien eens kijken naar "Handboek digitalefotografie en beeldbewerking" uitgegeven door focus media.
            Wordt ook "den dikke barten" genoemd
            all right, is die momenteel in de handel of is het beter zoeken naar een tweede hands?

            Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
            Heb zelf pas het volgende boek gekocht en waar ik zeer tevreden over ben:
            Flitsen met een reportageflitser van Sonja Van Driel.


            Na elk hoofdstuk staan er oefeningen in zodat je de theorie onmiddellijk kan omzetten in de praktijk.
            Voor mij een interessant boekje om te leren werken met een reportageflitser.
            Voor anderen zal dit dan weer iets te gemakkelijk zijn, afhankelijk van wat uw kennis reeds is.
            Best zelf zoeken en afhankelijk van uw kennis en interesse een keuze maken.
            Googlen tot je door het bos de bomen niet meer ziet
            ik ben nu een dik jaar bezig met fotografie, al veel gehoord en uitgeprobeert maar ik probeer om alle informatie te benaderen alsof ik er geen sikkepit van af weet dus dat boek ga ik ook zeker eens zoeken


            Bedankt alle twee voor de tips

            Comment


            • #7
              Re: Interessante Fotografie boeken

              Ik ben sterk beïnvloed door Araki. IK kan dit boek aanbevelen.


              YMMV Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Interessante Fotografie boeken

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Ik ben sterk beïnvloed door Araki. IK kan dit boek aanbevelen.


                YMMV Nerdi
                Eigenzinnige stijl maar wel interessant
                bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Interessante Fotografie boeken

                  ik heb op dit forum ooit de boeken van TIme Life verkocht. Dat is allemaal 30 jaar oud, maar er is eigenlijk geen haar veranderd. Korrel heet nu ruis en met details in witte trouwkleden moet je nog beter opletten.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessante Fotografie boeken

                    Hallo,

                    Ik heb pas enkele weken geleden voor mijn verjaardag het grote boek, 'Het digitale fotografieboek' van Scott Kelby gekregen. (Wel op eigen vraag )
                    Ik ben hier heel content van, hij legt per pagina een onderwerp helemaal uit, en legt ook bepaalde instellingen uit voor zowel specifiek Canon en Nikon, maar ook voor andere merken in het algemeen. En het niveau gaat van beginnend naar gevorderd, zoals de plaatsing van flitsers en effecten in de studio. Het is een bundeling van 3 boeken. Elke boek apart kost €19,95, en de grote €44,95 bij Standaard Boekhandel.

                    Hopelijk heb ik je kunnen helpen!
                    Jannes Bollen
                    Website / Facebookpagina

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessante Fotografie boeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      ik heb op dit forum ooit de boeken van TIme Life verkocht. Dat is allemaal 30 jaar oud, maar er is eigenlijk geen haar veranderd. Korrel heet nu ruis en met details in witte trouwkleden moet je nog beter opletten.
                      Interessant, heb je er nog steeds boeken van of zijn ze allemaal al verkocht?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Ik heb pas enkele weken geleden voor mijn verjaardag het grote boek, 'Het digitale fotografieboek' van Scott Kelby gekregen. (Wel op eigen vraag )
                      Ik ben hier heel content van, hij legt per pagina een onderwerp helemaal uit, en legt ook bepaalde instellingen uit voor zowel specifiek Canon en Nikon, maar ook voor andere merken in het algemeen. En het niveau gaat van beginnend naar gevorderd, zoals de plaatsing van flitsers en effecten in de studio. Het is een bundeling van 3 boeken. Elke boek apart kost €19,95, en de grote €44,95 bij Standaard Boekhandel.

                      Hopelijk heb ik je kunnen helpen!
                      Dat deed je zeker! Kheb in de bib al eens een boek vast gehad van Scott na aanraden van de club en dit forum en het leest in elk geval wel leuk, dat grote boek, hoe moet ik da opvatten? is dat een vergrote uitgave of is het nog een boek appart?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessante Fotografie boeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                        Interessant, heb je er nog steeds boeken van of zijn ze allemaal al verkocht?

                        allemaal ineens verkocht. De ruggen staan waarschijnlijk nu ergens anders mooi te zijn.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessante Fotografie boeken

                          Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                          Dat deed je zeker! Kheb in de bib al eens een boek vast gehad van Scott na aanraden van de club en dit forum en het leest in elk geval wel leuk, dat grote boek, hoe moet ik da opvatten? is dat een vergrote uitgave of is het nog een boek appart?
                          Het is gewoon een bundeling van drie kleinere boekjes van hem. Hij heeft ze apart, met elke keer er 'Deel 1', 'Deel 2' en 'Deel 3' achter. En omdat, als ik er in blader, dat meestal thuis is, vond ik het niet de moeite om €15 bij te betalen om ze allemaal apart te hebben, dus nu heb ik ze in 1 dik boek met harde kaft samen Ik weet niet echt of er verschillen zijn met de kleine boekjes, maar vermoed van niet, aangezien er duidelijk op staat: 'Dit boek is een bundeling van de 3 bestsellers van Scott Kelby over digitale fotografie.'

                          Ik hoop dat ik hier enkele links mag zetten, anders verwijder ik ze terug hoor! Maar het is maar een verduidelijking voor mijn uitleg..

                          Groot boek, dat ik heb
                          Deel 2 van kleinere serie. Deel 1 heb ik in de SB in Tienen ook zien staan, en Deel 3 zal je er ook wel kunnen bestellen.

                          Als je nog vragen hebt, mag je ze gerust stellen!
                          Jannes Bollen
                          Website / Facebookpagina

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessante Fotografie boeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            deze vraag is hier al meermaals voorbij gekomen.
                            't wordt vermoeiend.
                            Een internetforum, over fotografie, auto's, de tuin of welke andere onderwerpen ook, dient om te praten en allerlei zaken (weetjes e.d.) uit te wisselen. Vergelijk het met een café. Als er steeds dezelfde vragen terugkomen is dit inherent aan een forum. Het is ook boeiend, want soms komen op dezelfde vragen nieuwe en frisse antwoorden, die je met de zoekfunctie niet zou ontdekken.

                            Voor sommige oude rotten en ervaren gebruikers van een forum kan dit vervelend zijn, voor mij zeker niet, maar niemand zegt dat je moet antwoorden op een terugkerende vraag. Constructief antwoorden maakt een forum, gemeenschap, cafébezoek zo veel aangenamer.

                            De boeken van Scott Kelby zijn degelijk maar bevatten korte tips, misschien meer geschikt voor gevorderden.
                            Op de volgende website vind je verschillende degelijk boeken over de basis van de fotografie.

                            "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessante Fotografie boeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht

                              De boeken van Scott Kelby zijn degelijk maar bevatten korte tips, misschien meer geschikt voor gevorderden.
                              Op de volgende website vind je verschillende degelijk boeken over de basis van de fotografie.

                              http://shop.focusmedia.nl/handboeken/
                              Hmm, dat weet ik nog zo niet. Misschien kan TS er wel een kleiner boek bijkopen met dan meer de technische termen erin uitgelegd, om bv. hier op het forum beter te kunnen volgen, maar wat mij nu net opviel aan dit boek (van Scott Kelby), was dat er alles zo éénvoudig en duidelijk staat in uitgelegd. Hier en daar komt er wel een 'sluitertijd' en 'diafragma' en die hele basiswoordenschat van fotografie in voor, maar als je je erin wil verdiepen, is dat wel een van de eerste dingen die je zou moeten doen, de meer technische woorden, uitdrukkingen... gaan begrijpen. (Niet vanbuiten leren ofzo hè ) En daar heb je misschien wel gelijk in, in dit boek zul je deze uitleg niet vinden. Misschien dat hij wel in andere boeken deze uitleg geeft, en anders gewoon ergens een handboek digitale fotografie kopen. In deze boeken staat dit meestal ook wel kort uitgelegd. Maar de boeken van Scott Kelby zijn dus wel, vind ik toch, heel goed als je de basis een beetje kent.
                              Jannes Bollen
                              Website / Facebookpagina

                              Comment

                              Working...
                              X