Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schotland tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schotland tips

    Wellicht kan ik in juli 2,5 tot 3,5 dagen spenderen in Schotland. Zijn er mensen die specifieke aanraders hebben? Ik vertrek vanuit Glasgow met een huurwagen (en keer naar daar terug). Denk dat Isle of skye het verste zal zijn wat ik wil doen.
    Ik heb hier al een paar lokaties gevonden. Welke moet ik zeker doen (gezien de relatief korte tijd?) en welke ben ik vergeten en welke zijn de moeite niet waard?

    omgeving Glasgow
    - Kilchurn castle
    - Glen etive
    - Castle stalker
    - Glencoe
    - Bauchaille falls
    - Rannoch moore

    Isle of skye:
    - Eilean Donan
    - Elgol
    - Cuillins
    - Sligachan skye
    - Sgurr Mhairi
    - Old man of storr
    - Quiraing
    - Neist point

    Alvast bedankt!!
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Schotland tips

    voor fotografie tips kan ik je niet echt helpen,
    wel kan ik je vertellen dat sky het prachtigste is wat natuur betreft en er slecht een distileerderij (talisker) is die heel voortreffelijke whisky stookt, zeker ook is langsgaan shop binnenstappen en ze hebben steeds enkele flessen staan die je enkel daar kan krijgen en die zijn steen goed

    al een gekeken naar islay?

    ps 'k zou zeggen breng me enkelle fleskes mee
    groetjes
    renske

    Comment


    • #3
      Re: Schotland tips

      wel als sky zo prachtig is van natuur dan MOET er toch wel iets te rapen vallen fotografisch gewijs denk ik dan
      En als dat te combineren valt met wat van dat vocht
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Schotland tips

        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
        wel als sky zo prachtig is van natuur dan MOET er toch wel iets te rapen vallen fotografisch gewijs denk ik dan
        En als dat te combineren valt met wat van dat vocht
        tuurlijk valt daar fotografisch wat te rapen, heelveel zelf, een prachtig strand met mooie grote zwarte keien bv, gebruik eens de zoek funktie er zijn hier al prachtige foto's gepost van op sky, Dama is een hele poos geleden aldaar geweest en heeft hier enkel pareltjes gepost, een naar zoeken zou ik zeggen.

        en opgepast met dat vocht 't is nogal peaty, dus u mondje zal wa branden als je 't ni gewoon bent, maar de smaak is ooover heerlijk.
        'k heb al menig mens weten de tranen in de ogen krijgen bij het nemen van een ferme slok talisker ( 't is beter dat je nipt), maar even nadien gaan het glas steeds weer naar de mond

        ps als je er wat tegen kan raad ik je aan om na het doorslikken van deze goden drank eens goed diep in te ademen en dan met je tong tegen je gehemelte vrijven en een explosie van smaken, zilt, fris gras, wat citrus een tintje hiede en vooral veel turf (peat), as, rook.

        groetjes
        renske

        Comment


        • #5
          Re: Schotland tips

          Deze vragen staan gewoonlijk bij reisfotografie en daarom was het me hier niet opgevallen. Alleszins: http://forum.belgiumdigital.com/f57/...-393464-2.html

          Veel plezier, goeie reis en als het kan, neem dan enkele dagjes meer :-)

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Schotland tips

            k tnx!! moet er om een of andere reden overgekeken hebben
            facebook

            500px

            Comment


            • #7
              Re: Schotland tips

              Isle of Skye, daar zou ik maar een ding doen. De heilige gronden en gebouwen waar de Talisker ontstaat bezoeken. Veel drank is lekker, maar de Talisker 18... dat zou een mens nog doen geloven dat er een God is.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Schotland tips

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                Isle of Skye, daar zou ik maar een ding doen. De heilige gronden en gebouwen waar de Talisker ontstaat bezoeken. Veel drank is lekker, maar de Talisker 18... dat zou een mens nog doen geloven dat er een God is.
                van den 18y staat er altijd eentje in mijn barkast, vergezelt door nog een stuk of 20 broertjes

                maar persoonlijk vind ik ( uit zelfde prijsklasse)de ardbeg uigeadail nog beter, voller van smaak, warmer en intenser.
                het is jammer dat talisker zijn 18y verdunt tot 43%

                maar voor de singel malts moet je niet naar schotland, soms zijn ze hier en zeker in nederland goedkoper dan ginder ter plekke

                groetjes
                renske
                Last edited by bleuspics; 23 januari 2012, 15:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Schotland tips

                  Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                  van den 18y staat er altijd eentje in mijn barkast, vergezelt door nog een stuk of 20 broertjes

                  maar persoonlijk vind ik ( uit zelfde prijsklasse)de ardbeg uigeadail nog beter, voller van smaak, warmer en intenser.
                  het is jammer dat talisker zijn 18y verdunt tot 43%

                  groetjes
                  renske
                  Uigedail is rauwer en anders, maar voor mij niet beter. Grootste verrassing van de laatste jaren vond ik de Laphroaig Quarter Cask. Slechts zes jaar jong, maar door die kleine vaatjes heel veel contact met het hout en de zeelucht gehad.


                  en nu houden we op over whisky tot mijn verbouwingen afgerond zijn. Dan heb ik terug wat meer geld over om een schone barkast te vullen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment

                  Working...
                  X