Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(eigen verwerking van het boek) De gelukkige prins

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (eigen verwerking van het boek) De gelukkige prins

    Toen ik een jaar of 11 was kreeg ik het boek de gelukkige prins. Het was een prachtig sprookjes verhaal. Wel de moeite om het eens te lezen of voor te lezen. Nu, terwijl ik weer eens met mijn verzameling dieren, ridders, monsters ... bekeek ontdekte ik de prins. Het verhaal schoot me weer wat te binnen. En besloot er een persoonlijke verwerking hiervan te maken.
    Het werd deze tweeluik.


    foto's afzonderlijk : om ze beter waar te nemen.

    1.

    prins : nikon Coolpix AW 100
    FL : 5.9
    BT : 1/15
    F : 3.9
    iso : 400


    2.

    gebroken stenen & hart : Nikon coolpix AW 100
    BT : 1/15
    F 3.9
    Fl : 5.9
    iso : 400

    herfstbladeren : (in herfst getrokken) Nikon D5000
    FL 40
    BT 1/1250
    F : 5
    iso : 400


    Last edited by Loeky; 23 januari 2012, 07:50.

  • #2
    Re: (eigen verwerking van het boek) De gelukkige prins

    korte inhoud van het verhaal (van wat ik me nog herinner)
    De prins had heel zijn leven lang in een kasteel gewoond en mocht nooit naar buiten om alle ellende die er heerste niet te zien. Hij moest gelukkig opgroeien.
    Bij zijn dood kreeg hij een mooi standbeeld, eigenlijk was het een standbeeld van goud en zijn ogen waren safieren en zijn zwaard een rode robijn.
    Hij stond in het park en kon net over de muren heen kijken. Een toevallige zwaluw kwam even rusten tussen zijn benen.
    Een gesprek ontstaat tussen die twee en de Prins vraagt de vogel om over de muur heen te vliegen en te vertellen wat hij allemaal ziet. Maar steeds komt de vogel met bedroevende verhalen en de prins geeft telkens een stukje van het goud dat hem omhult, zelfs de safieren en de robijn gaan eraan.
    De herfst komt en de prins wil afscheid nemen van de trouwe zwaluw, maar de zwaluw wil verder helpen en blijft. Dan komt de winter aan en de vogel sterft. Het stenenhart binnen in de prins breekt. De bewoners zien dan dat de prins er niet meer uitziet en ze gaan hem versmelten tot een nieuw beeld. Ze ontdekken de dode zwaluw en het stenen hart en samen worden ze versmolten tot een nieuw beeld.
    En dan leven ze samen nog lang en gelukkig.
    Last edited by Loeky; 25 januari 2012, 10:02.

    Comment


    • #3
      Re: (eigen verwerking van het boek) De gelukkige prins

      Loeky wat je geschreven hebt, is mooi, aandoenlijk en ontroerend. En dat zouden eigenlijk
      je foto's moeten zijn. Geen gemakkelijke opdracht. Daarom is het ook zo moeilijk om een
      bestaand verhaal te fotograferen. (Filmen is eenvoudiger.)
      Maar omdat het zo mooi is, kan ik er wel mee leven.

      Comment


      • #4
        Re: (eigen verwerking van het boek) De gelukkige prins

        Je hebt gelijk Doudeke. Eigenlijk zou de prins wat bewegelijker moeten zijn. Dat zou kunnen als ik in het bezit ben van het juiste programma. Die beelden doet bewegen, zoals armen en benen. Dat zou mooi zijn. Ik heb het gewoonweg even willen proberen. Bedankt alvast

        Comment

        Working...
        X