Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Urban dag..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste Urban dag..

    Hallo Allemaal,

    Morgen 22-1-2012 mijn eerste urban dag. Heb het nog nooit gedaan en ben erg benieuwd...
    Ik ga morgen met een vriend op pad die al lang foto grafeert maar die ook nog nooit zoiets heeft gedaan. Heeft er iemand nog wat tips? Ik zelf wil graag naar Château Miranda of Dadipark maar ga toch meer voor dat kasteel.

    Belangrijke dingen die ik moet weten enof tips?
    Ben hier totaal nog niet in thuis maar heb altijd veel passie gehad voor vervallen en verlaten gebouwen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Mijn eerste Urban dag..

    Hallo,

    Ik denk niet dat dit in dit forumdeel hoort, misschien verplaatsen naar 'Algemeen' ofzo?
    Voor de rest kan ik je niet echt helpen denk ik..

    Nog veel geluk morgen!
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste Urban dag..

      Miranda en Dadipark liggen nu niet echt naast elkaar.
      Het zal een lange dag worden.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste Urban dag..

        Miranda en Dadipark liggen nu niet echt naast elkaar.
        Het zal een lange dag worden.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste Urban dag..

          Dadipark ben ik nog niet geweest lijkt me ook niet zo heel intressant meer maar wil het wel eens doen.

          Kasteel miranda is echt wel het bezoeken waard maar je moet echt wel opletten dat je geen plafond op je kopje krijgt ;-), en ook opgelet op het eerste verdiep want daar is de vloer geheel uitgenomen vanaf de gang(ik ben hier niet op voortgegaan want op een bepaald moment kijk je rechtstreeks naar beneden) 2de verdiep ben ik ook niet verder gegaan omdat ik geen voorgaande voetstappen zag staan en de vloer beefde me iets teveel, en het trapje naar de toren is op eigen risico (wel één per één naar boven gaan) maar heeft wel een mooi uitzicht...

          grts and have fun
          http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste Urban dag..

            Hallo Allemaal,

            Ik ben uiteindelijk naar kasteel miranda gegaan met een vriend van me,
            Wat een ding zeg het was nogal bewolkt dus een grijze lucht en dan dat grijze kasteel het was echt wel spooky zo gezecht. Het gebouw was erg aan het vergaan we waren binnen en we keken meteen al 3 meter naar beneden van ingestorten vloeren. Verderop keken we dus 3 verdiepingen naar boven waar diverse vloeren weg waren. We zijn op de 2de verdieping geweest, niet geheel, was erg onstabiel. De kelder was ook wel erg indrukwekkend die wç en doucen. We zijn uiteindelijk toen in de keuken beland met nog een oude frieteusen en 4 grote afwas potten met kranen.Er stonden ook overal van die krijtborden. We zijn nog duitse mensen tegen gekomen en die vertelde dat ze van de duitse televisie waren,Lijkt me aan de ene kant vrij sterk ze waren nogal paniekerig. Na het kasteel zijn we naar een oude kolenmijn geweest dus niet meer naar het dadipark. De kolenmijn lag 100km verder op onder maastricht. Was ook zeker het bezoekje waard. Maar het weer werdt slechter en we horden shierenen dus daar zijn we niet zo lang gebleven. Moet eerlijk bekennen het was een dag vol spanning! Als je dit zo voor je eerste keer doet.

            Eenmaal thuis gekomen waren helaas al mijn foto's bijna mislukt!
            Mijn iso stond veel te hoog en had dat totaal niet in de gaten. Op het schermpje op mijn camera was ook totaal niks te zien, die waren helemaal scherp en niet over belicht....

            Maar al met al een supper spannende leuke ervaring!

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste Urban dag..

              Last edited by jaapie007; 23 januari 2012, 09:44.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste Urban dag..

                Vind dit heel erg dat je foto's mislukt zijn
                Jammer want je bezochte lokaties ken ik, heb ze beiden 2 x bezocht
                Toch moedig van jullie om daar nog naartoe te willen gaan !

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste Urban dag..

                  Das indd wel heel spijtig voor je! Maar ik zou ook gwn zeggen ga eens opnieuw naar kasteel miranda was ook men allereerste locatie en die is indd enorm indrukwekkend vond ik, mss dat je nog wat plaatsjes over het hoofd heb gezien . In ieder geval ik ga der ooit ook es trggaan in de zomer want bij mij was het ook een regenachtige dag...

                  Ben je ook in het torentje geweest?

                  grts david
                  http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste Urban dag..

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaapie007 Bekijk bericht

                    Eenmaal thuis gekomen waren helaas al mijn foto's bijna mislukt!

                    Maar al met al een supper spannende leuke ervaring!
                    zie je, bij sommige dingen is het belangrijk om ze te ervaren en niet om ze te fotograferen.
                    dat heb ik hier al dikwijls gezegd op het forum.
                    om eens over na te denken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste Urban dag..

                      @ allemaal,

                      Het is inderdaad erg zonde maar het was zeker de moeite ook waard zonder foto's.
                      Daar kwam ik uiteindelijk ook wel voor en baal er echt erg van, maar ik ga gewoon nog eens terug.Moet dan eens kijken wie er mee wilt want om alleen te gaan is niet erg verstandig.

                      @ David, nee ik durfde die betonnen trap niet aan hij zat enkel vast aan de muur en had me twijfels de rest hing zo los in de lucht. Ik ben wel tot de eerste verdieping geweest maar keek toen al 3 meter naar beneden dat ik toch maar weer omgedraait ben.

                      Ik ga binnekort ook eens bij het HH3 ziekenhuis kijken als hij nog niet gesloopt is...



                      Ze zijn niet supper de foto's zoals ik al zij maar toch even een indruk en bewijs dat ik er ben geweest
                      Last edited by jaapie007; 23 januari 2012, 09:44. Reden: Foto toegevoegd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste Urban dag..

                        Indd duidelijke ruis in je foto's wel spijtig daarvoor maar het is een extra excuus om nog eens trg te keren .

                        Mja het betonnen trapje is indd op eigen risico maar als je je gewicht dicht tegen de muur houd en zo weinig mogelijk meezeult naar boven denk ik wel dat het nog even zal volhouden die trap, maar voorbij het 2de verdiep gaat de trap over in een metalen trap die nog in goeie staat is. Das ongeveer langs buiten gezien waar de klokken zitten ( zaten ).

                        Btw heb jij in de kelder het laddertje gevonden die helemaal naar boven ergens leid? Vond het beetje te beangstigent het was een heel smal gat om door te gaan , daarom ben ik er ook maar niet opgeweest. Zoja waar komt deze uit ergens?

                        Grts
                        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste Urban dag..

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaapie007 Bekijk bericht
                          Hallo Allemaal,

                          Morgen 22-1-2012 mijn eerste urban dag. Heb het nog nooit gedaan en ben erg benieuwd...
                          Ik ga morgen met een vriend op pad die al lang foto grafeert maar die ook nog nooit zoiets heeft gedaan. Heeft er iemand nog wat tips? Ik zelf wil graag naar Château Miranda of Dadipark maar ga toch meer voor dat kasteel.

                          Belangrijke dingen die ik moet weten enof tips?
                          Ben hier totaal nog niet in thuis maar heb altijd veel passie gehad voor vervallen en verlaten gebouwen.

                          Alvast bedankt!
                          Doe vooral voorzichtig! Hardlopers zijn doodlopers

                          Dit zijn 7 bekendere locaties

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste Urban dag..

                            Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
                            Indd duidelijke ruis in je foto's wel spijtig daarvoor maar het is een extra excuus om nog eens trg te keren .

                            Mja het betonnen trapje is indd op eigen risico maar als je je gewicht dicht tegen de muur houd en zo weinig mogelijk meezeult naar boven denk ik wel dat het nog even zal volhouden die trap, maar voorbij het 2de verdiep gaat de trap over in een metalen trap die nog in goeie staat is. Das ongeveer langs buiten gezien waar de klokken zitten ( zaten ).

                            Btw heb jij in de kelder het laddertje gevonden die helemaal naar boven ergens leid? Vond het beetje te beangstigent het was een heel smal gat om door te gaan , daarom ben ik er ook maar niet opgeweest. Zoja waar komt deze uit ergens?

                            Grts
                            Hey!

                            Nee ik ben helaas geen laddertje tegen gekomen,Terwijl wij toch bijna elke kamer in zijn geweest in de kelder. Ik bel wel een betonnen trap tegen gekommen die naar 3 hoog ging. Alleen op de 2de verdieping was de vloer al weg en bij de derde verdieping zat de vloer er nog wel maar durfde er niet over heen te gaan. Stel dat je er dan doorheen zakt lig je zo 4 verdiepingen beneden. En ik zag in de verte al een groot gat zitten.

                            Ik vroeg me alleen af voor de omkleedruimte had je een ruimte met allemaal ja hoe zeg je dat, Van die vierkanten holle betonnen blokken. Ik zou niet weten wat het was...

                            Ik wil zeker nog eens terug nu nog iemand vinden die mee zou willen. Die vriend van me had even genoeg spanning gehad haha. Kan dat zeker ook wel begrijpen het was toch een heel avontuur.

                            @Hierboven ;-)

                            Dat ben ik totaal met je eens hardlopers zijn doodlopers. En inderdaat je gezonden verstand gebruiken ;-) thanks voor de tip!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn eerste Urban dag..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vicfuub Bekijk bericht
                              Doe vooral voorzichtig! Hardlopers zijn doodlopers

                              Dit zijn 7 bekendere locaties
                              http://www.youtube.com/watch?v=lS7SMIlDTOQ
                              Als 2de op dat filmpje staat die koolenmijn waar ik nog later die dag ben geweest. Wil ik nog zeker eens naar terug, Het weer sloeg om en we horden wat dingen haha

                              Comment

                              Working...
                              X